Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1158
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#361 Post autor: wojtowca » 19 maja 2017, 11:40

tomzam pisze:Na textarach nie jeździłem ale słyszałem dobre opinie za to do wszystkiego jak tylko mogę pcham ATE i na prawdę czuć różnice w hamowaniu
teraz mam TRW bo akurat nie było ate i żałuję że nie poczekałem
Nie wiem czy są do zafiry (nie sprawdzałem ale raczej tak) nacinane tarcze ham, typu brembo max, czy ate power disc itp., miałem takie kiedyś w samochodach przeznaczonych do szybszego pokonywania zakrętów i dają radę, sa niewiele droższe a jak zmieniasz to warto dopłacić
Tomasz tarcze Power disc wyglądają ładnie ale po złym doświadczeniu z Brembo max w Corsie, nie zaryzykuje z tymi ATE i nie założę już nacinanych tarcz.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 12:37 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#362 Post autor: black_fort » 24 lip 2017, 11:12

Z rana zostawiłem auto na wymianę klocków i czujników okładzin z przodu + przetoczenie tarcz bo rant miały. Po godzienie telefon(już przeczuwałem,że coś nie tak) Klocki starte krzywo pod katem, tarcz nie da się przetoczyć takie krzywe. 3 razy na tokarce i dalej z jednej strony nie wyrównane. I z błahej i taniej naprawy wyjdzie, sporo większy koszt.
Tarcze polecił mi Ferodo, klocki delphi(wcześniej już zamówione były), bo bosh podobno lipa(pyli i wykręcają się tarcze), a na już tylko jakieś jeszcze tańsze świństwa były
także tego, no wyjścia nie ma robić trzeba,
Dziwne jest to, że nie trzęsło kierownicą ani żadnych problemów z hamowaniem nie było, tylko check się zapalił klocków, że sprawdzić. A tu takii fatalny stan.

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#363 Post autor: black_fort » 26 lip 2017, 09:29

EDIT> Jestem po wymianie klocków i tarcz, zrobiłem już ok 100km i dziwnie to wygląda.. po lewej i po prawej stronie klocki hamują tak jakby w połowie, bo widać to na tarczach. i teraz moje pytanie, czy trzeba dalej to docierać i w końcu to się wyrówna, czy coś jest nie tak?
Obrazek
Obrazek
link do zdjeć

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#364 Post autor: evillysy » 26 lip 2017, 14:04

Co do firmy textar,to ja tarcze montuje u siebie w różnych autach od dawna i jestem z nich zadowolony. Nigdy nie było z nimi problemu.

Jeśli chodzi o nowe tarcze i klocki to muszą się ,,ułożyć do siebie,, na początku zawsze nierówno biorą.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#365 Post autor: Dziadek13 » 26 lip 2017, 18:40

black_fort pisze: moje pytanie, czy trzeba dalej to docierać i w końcu to się wyrówna, czy coś jest nie tak?
Na moje oko łoże klocka zewnętrznego jest krzywe i krzywi klockiem,warto to sprawdzić i doszlifować co by klocek i tarcza były równoległe do siebie.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 18:40 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#366 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 26 lip 2017, 19:33

Jeździć, hamować a samo sie ładnie zejdzie

Skasowany użytkownik 21152

#367 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 » 27 lip 2017, 15:25

Miałem podobnie ale w Audi. Też po wymianie tarcz i klocków góra była "bardziej wydarta". U mnie okazało się, że prowadnice zacisku miały luzy. Oczywiście, że się dotrą ale to powodowało przegrzewanie się tarcz w tym zakresie, a od połowy była ok. Szybciej korodowały i nierówno się zużywały. To było audi, ale zasada działania podobna, więc może lepiej sprawdzić i nie docierać na siłę. Na zdjęciu ewidentnie widać, że klocek nie chodzi w równej płaszczyźnie z tarczą. Sprawdź też to, o czym pisałe dziadek.

Ptaku123
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2016, 15:47
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Zafira Selection
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#368 Post autor: Ptaku123 » 12 sie 2017, 10:53

Ja właśnie wymieniłem cały przód w TRW, czujniki, tarcze klocki. Zrobiłem juz 2000 km i nie mogę narzekać. Hamowanie lepsze niz na poprzednich delphi. Poczekam do 10000 km i ponownie wydam swoją opinie. A i koszt nie był za duży całość 500 zł przy innych wychodziło od 650 do 800 za cały przód.
ZAFIRLANDIA

Awatar użytkownika
Aliass
Zafiromaniak
Posty: 1059
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
Model:
Kontakt:

#369 Post autor: Aliass » 20 lis 2017, 15:43

Espex pisze:Witam

Chce kupić hamulce Ale mam problem, iz nw jakie kupić aby się nie powyginały i
Z tyłu są same tarcze czy tarczobębny ? Można same tarcze kupić? Nie będzie żadnego problemu ?
Teraz wymienialem u siebie hamulce. Kupilem tarcze i klocki firmy TRW.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 17:59 przez Aliass, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#370 Post autor: Dziadek13 » 20 lis 2017, 15:46

Schyl się do tylnego koła i zobaczysz że tam są same tarcze,hamulec ręczny jest na tłoczek.
Są dwa rodzaje zacisków Bosch i Lucas więc jaki masz? lub zrób fotke tych zacisków.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 15:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#371 Post autor: Bodek » 20 lis 2017, 18:03

Espex - napisz w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... &start=420

dobierzemy numery części.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Espex
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:53
Lokalizacja: WTA
Model:

#372 Post autor: Espex » 22 lis 2017, 14:06

Bodek pisze:Espex - napisz w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... &start=420

dobierzemy numery części.
nw czy coś widać
Załączniki
23804730_1442613815860616_1322730551_n.jpg
OPEL, ZAFIRA-A
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#373 Post autor: Dziadek13 » 22 lis 2017, 19:44

Masz zaciski Boscha.

http://allegro.pl/zacisk-bosch-tyl-lewy ... 52203.html

A linka ręcznego z tego co widze to jest inna. powinna być taka.
Widać że nie ma odboi gumowych one mają różne długości.

http://allegro.pl/linka-hamulca-reczneg ... 92622.html

Ja mam taką.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lis 2017, 19:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Espex
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:53
Lokalizacja: WTA
Model:

Re:

#374 Post autor: Espex » 23 lis 2017, 17:09

Dziadek13 pisze:
22 lis 2017, 19:44
Masz zaciski Boscha.

http://allegro.pl/zacisk-bosch-tyl-lewy ... 52203.html

A linka ręcznego z tego co widze to jest inna. powinna być taka.
Widać że nie ma odboi gumowych one mają różne długości.

http://allegro.pl/linka-hamulca-reczneg ... 92622.html

Ja mam taką.

Obrazek
Mogą być jakieś skutki negatywne z tymi linkami od ręcznego ?
OPEL, ZAFIRA-A
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

#375 Post autor: dikeys » 03 lut 2018, 18:36

Jestem przed wymianą tarcz i klocków, myślałem o Zimermanie, miał ktoś ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”