Sprężarka klimy - obroty się podnoszą a sprężarka nie działa

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#16 Post autor: tomzam » 30 maja 2017, 21:51

pisał wcześniej że gaz jest i podaje prąd na sprężarkę więc przyczyna tkwi gdzie indziej
może kostka - u mnie tak było, raz się włączała a raz nie - popodginałem i wyczyściłem styki w obu kostkach i hula do dzisiaj, jak przykładasz miernik sygnał jest ale może nie łączy jedna z drugą
ekstremalny przypadek - sprężarka się zatarła i ścięło frez na wałku

podłącz prąd bezpośrednio do sprężarki (12v) jeżeli usłyszysz wyraźne kliknięcie to znaczy że sprzęgło działa, jeżeli nie to albo cewka, albo któryś z elementów spinających - to o czym pisałem wcześniej, mogą być za daleko od siebie i nie łąpią
lub uszkodzona jest cewka i ma zwarcie i dlatego wykazuje opór
jeżeli sprzęgło spina to poważniejszy problem bo pewnie coś nie tak ze sprężarką

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#17 Post autor: Janus » 30 maja 2017, 21:57

tomzam pisze: jeżeli sprzęgło spina to poważniejszy problem bo pewnie coś nie tak ze sprężarką
To gorsza wersja. Lepsza - mało czynnika. Miałem kiedyś VA z klimą. Tam był presostat - załaczał obwód sprężarki przy min 2 barach i odłączał powyżej 30 barów. Po sezonie zimowym zawsze miałem tak mało czynnika, że sprężarka startowała, ale prawie nie chłodziło. Wystarczyło pojechać do magika na nabicie i cały sezon letni cieszyłem się sprawną i wydajną klimą ;)
Janusz

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#18 Post autor: Sumik » 30 maja 2017, 22:41

Sprawdź czy faktycznie jest czynnik.
Dodatkowo sprawdź na krótko podając +12 na cewkę czy zepnie elektromagnes.

carlsson
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2017, 16:11
Lokalizacja: śląsk
Model:

#19 Post autor: carlsson » 03 cze 2017, 11:22

Sumik pisze:Sprawdź czy faktycznie jest czynnik.
Dodatkowo sprawdź na krótko podając +12 na cewkę czy zepnie elektromagnes.
Witam,

Z braku czasu nie zaglądałem na forum - podłączyłem na krótko sprężarkę i nie klika elektromagnes...aha rozumiem że nie ma znaczenia na który kabel podam + a na który - w celu sprawdzenia ?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#20 Post autor: Sumik » 03 cze 2017, 12:56

Dokładnie. Podłącz i sprawdź czy działa.
Dla świętego spokoju możesz sprawdzić gdzie jest + na wtyczce, ale ja podałem +12 w losowy sposób i nic się nie wydarzyło. Zmieniłem cewkę na sprężarce i wszystko zaczęło działać.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#21 Post autor: Dziadek13 » 03 cze 2017, 21:19

carlsson pisze:podłączyłem na krótko sprężarkę i nie klika elektromagnes...aha rozumiem że nie ma znaczenia na który kabel podam + a na który - w celu sprawdzenia ?

Czyli co jest z tym sprawdzaniem.
carlsson pisze: Sprawdzone:

- po włączeniu klimatyzacji prąd do sprężarki dochodzi (wpiąłem we wtyczkę idącą do sprężarki żarówkę 12V i w momencie załączania klimy żarówka zaświeca się, jak wyłączam przycisk klimy żarówka gaśnie)

- sprawdziłem miernikiem przejście we wtyczce wychodzącej z samej sprężarki i przejście jest wiec wygląda na to iż czyli cewka ma przejście i bezpiecznik termiczny w samej cewce również ok...

- bezpieczniki w kabinie sprawdzone i są sprawne

- gaz w układzie jest bo inaczej nie dochodziłoby napięcie do sprężarki po włączeniu klimy

proszę o sugestie co jeszcze sprawdzić ??
Kable obojętne jak podłączysz, tylko ważne czy dobrze wtyczka kontaktuje bo napięcie na wtyczce jest ale podczas poboru dużego prądu traci się na łączeniu wtyków i na cewce już prądu nie ma.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 21:20 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

carlsson
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2017, 16:11
Lokalizacja: śląsk
Model:

#22 Post autor: carlsson » 04 cze 2017, 17:23

Po podpięciu na krótko elektromagnes sprężarki nie klika Wiech chyba walnięta cewka na sprężarce..

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#23 Post autor: Sumik » 04 cze 2017, 20:19

Tak więc wymień cewkę i po kłopocie.

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Plec:
Kontakt:

#24 Post autor: danielp » 04 cze 2017, 21:27

nie koniecznie wymiana całej cewki,mozliwe ze termik poleciał.2zł naprawa
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#25 Post autor: Dziadek13 » 05 cze 2017, 21:06

danielp pisze:mozliwe ze termik poleciał.2zł naprawa
Np.
Obrazek

carlsson
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2017, 16:11
Lokalizacja: śląsk
Model:

#26 Post autor: carlsson » 07 cze 2017, 23:36

Sumik pisze:Tak więc wymień cewkę i po kłopocie.
Miałem dziś troche czasu więc wymieniłem bezpiecznik termiczny w cewce i wszystko pięknie chodzi - dałem bezpiecznik 10A 250V chyba na 216 stopni bo taki akurat miałem w domu - koszt naprawy 0zl. Cewka ma oporność ok 4.4 ohma - aha całość zajęła ok 3 h spokojnej pracy z wykorzystaniem kanału. :ok:

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Plec:
Kontakt:

#27 Post autor: danielp » 08 cze 2017, 09:33

i wszystko na temat,zostało 70~100zł
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#28 Post autor: Sumik » 11 cze 2017, 19:34

A jesteście zrobić zdjęcie całej cewki żeby było widać w którym miejscu jest umiejscowiony ten bezpiecznik. Tak dla potomnych :piwo:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#29 Post autor: Dziadek13 » 11 cze 2017, 21:02

Bezpiecznik jest na cewce sprzęgła w specjalnym gnieździe mocowany blaszkami pod plastykową przykrywką którą trzeba wydłubać bezpiecznik ten jest na1A 187 stopni 250V.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lub czytamy tu Opis
Ostatnio zmieniony 11 cze 2017, 21:31 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#30 Post autor: Sumik » 12 cze 2017, 05:16

Podziekowal :uklon:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”