Sprężarka klimy - obroty się podnoszą a sprężarka nie działa

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#31 Post autor: Dziadek13 » 23 cze 2017, 17:34

Potrzebuje jakiejś podpowiedzi w sprawie cewki sprzęgła sprężarki pisze o DENSO całkiem inna niż delphi bo podczas szukania okazuje się że są różne do (denso) i fimy po podaniu nr ma sprężarce mówią że być może będzie pasować stąd moje pytanie może ktoś wymieniał potrzebuje potwierdzenia żeby nie było że może będzie pasować .
Fotki z opisem sprężarki i wymiarami jakie dostałem od iparta a mają różne wymiary.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 18:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#32 Post autor: Dziadek13 » 25 cze 2017, 14:42

Troche poszperałem i zebrałem coś takiego dla potomnych.

Obrazek

Obrazek

Katalogi różnie podają zobacze po montażu i dopisze.

Obrazek

Obrazek

Numer katalogowy:CC2300
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 14:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#33 Post autor: Dziadek13 » 26 cze 2017, 20:45

Kupiłem nową cewke sprzęgła bo do denso są różne i teraz mam naprawioną drugą starą.
Dodam że pomiary cewki robimy w obie strony ponieważ w cewce jest montowana oprócz termika dioda i robiąc pomiary można się pomylić bo pomiar może iść przez diode a w drugą strone brak przejścia co oznacza spalony termik.Więc ważne jest połączenie plus do plusa a minus do minusa chodzi o tą diode.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czas pracy 3 godziny wiadomo zdjęcie zderzaka i paska wielorowkowego.
Odkręcenie sygnału bo zawadza reszta jak na foto co do ściągacza nawet nie używałem rękami zeszło ale kleszcze do segerów muszą być dobre co by szeroko się rozwierały.

Zrobiłem pomiary o których wyżej pisałem o zamontowanej diodzie jest ona montowana równolegle do wyjścia, dioda służy tylko do tłumienia przepięć z cewki elektromagnesu sprzęgła.
Od razu widać że można się pomylić z diagnozą cewki przez tą diode.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, 19:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

Skasowany użytkownik 21152

#34 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 » 03 sie 2017, 09:45

Tak się naczytałem o tych klimach i Waszych problemach z nią, że przy okazji grzebania, wczoraj obejrzałem swoją sprężarkę. Niedawno mi mechanik powiedział, że trzeba będzie ją wymienić. Wtedy nie wiedziałem o co mu chodziło i nie pytałem. Klima działa, w sumie nie tak efektywnie jak po nabiciu, ale działa. Koleś od klimy powiedział wtedy, że sprężarka jest dobra, bo trzymała stałe ciśnienie (nie skacze). Wczoraj obejrzałem sobie z ciekawości i sprężarka jest zielona i mokra :( czy sprężarka faktycznie do wymiany bo się rozszczelniła, czy możliwe, że to spod tych przewodów, które do niej wchodzą? Wymiana oringów by wystarczyła? bo nie chcę, żeby mnie ktoś w koszta wpędzał. Jeden (klimiarz) mówi, że sprężarka dobra, a drugi (mechanik), że do wymiany. Nie huczy, nie wyje, aby się mokra zrobiła od czynnika.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#35 Post autor: Dziadek13 » 03 sie 2017, 20:28

Zielone to rozszczelnione tylko pytanie skąd? bo może z uszczelniacza wałka, albo jak domniemywasz z oringów ale to by już nie chłodziła, a może to pozostałości po naprawach dlatego chodzi ale oszuszacza nie wymieniali a on ma duże możliwości żeby przydusić klime może zabity.

Skasowany użytkownik 21152

#36 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 » 03 sie 2017, 22:37

Osuszacz razem ze skraplaczem i czujnikiem ciśnienia wymieniałem sam osobiście. Potem jeszcze wentylator, też sam osobiście. Ogólnie kupiłem auto z już niesprawna klima i po wymianie tego wszystkiego zaczęła chodzić i chłodzić elegancko. Mokra i zielona jest "z tyłu" tam gdzie są właśnie te przewody, bo też pomyślałem, że to ona cieknie, ale to by chyba od przodu, szło do tyłu, a tu od tyłu do przodu i to od góry. Dlatego mnie zastanawia, czy sprężarka może gdzieś puszczać z tyłu, czy raczej tylko oringi pod przewodami?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#37 Post autor: tomzam » 04 sie 2017, 11:54

cały tylny dekiel jest odkręcany, w nim sa zawory i jest tam uszczelka, nie sa to drogie rzeczy i najlepiej wymienić i ją i uszczelki przewodów tylko chyba nie da się tego zrobić na samochodzie, może okazać się ze trzeba demontować sprężarke

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”