open&start

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Filip
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 lut 2017, 14:02
Imię: Filip
Lokalizacja: Choszczno
Auto: Astra h
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

open&start

#1 Post autor: Filip » 30 cze 2017, 15:50

Witam serdecznie czy jest ktoś na forum kto orientuje się w sprawie bez kluczykowego wejścia do auta
jestem w trakcie dokładania tej opcji i troszkę utknąłem
cantralny działa ale nie mogę włączyć zapłonu jak wciskam włącznik start stop to zapala się kłódka i nic więcej
czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: danielp » 01 lip 2017, 09:40

elektronika przekodowana?
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#3 Post autor: Sumik » 02 lip 2017, 10:08

Jak jesteś w trakcie dokładania to zdradź tajemnicę co jest potrzebne i ile Cię to kosztowało?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#4 Post autor: rafant4011 » 02 lip 2017, 10:15

Sumik pisze:Jak jesteś w trakcie dokładania to zdradź tajemnicę co jest potrzebne i ile Cię to kosztowało?
:ok: :D

Filip
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 lut 2017, 14:02
Imię: Filip
Lokalizacja: Choszczno
Auto: Astra h
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

#5 Post autor: Filip » 02 lip 2017, 22:44

danielp pisze:elektronika przekodowana?
Ale co dokładnie przekodowane
CIM kupiłem z carpass i to tylko tyle
A co do rzeczy które są potrzebne to:
cim razem ze stacyjką
Klamki zewnętrzne, mocowania klamek, zamki plus instalacja drzwi
Moduł open&start
Anteny wewnetrzne oraz antena pod tylnym zderzakiem
Włącznik start stóp
Kluczyk piolot
Ja osobiście kupiłem całe wiązki drzwi oraz kompletną instalację wewnętrzna
Wiązki drzwi podmienilem a resztę instalacji dokladalem z oryginalnej bo tak było wygodniej bo inaczej musiał bym wywalić wiązki aż z pod komory silnika a robiąc odrazu klimatronic to robiłem wszystko za jednym zamachem
Co do kosztów open&start kosztował mnie nie mało bo 1000 zł
Na obecną chwilę zamki i centralny wszytko działa jak należy tylko nie mogę uruchomić zapłonu

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#6 Post autor: kysiu241 » 03 lip 2017, 09:28

Na pewno całą elektronikę musisz przeprogramować, trzeba po dodawać we wszystkich modułach które komunikują się z O&S, no i oczywiście programowanie immo na pewno trzeba dodać tak jakby kluczyk, nie wiem jak to w zafirach działa czy też jest kluczyk czy jakaś karta kodowa lub coś innego, trzeba dopisać to, bo inaczej nie uruchomisz auta. A przy próbie uruchomienia nie mrygała ci czasem kontrolka serwisowa autko z kluczykiem?
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: danielp » 03 lip 2017, 09:40

Jak kupiles sam cim z kluczem to jeszcze daleka droga przed toba,synchro trzeba zrobić z cala reszta i reszta jw. kolega pisze,pododawac funkcje w modulach,moze ale to może dopiero wtedy zaświeci ci się zapłon.Finalnie może się okazac ze ktorys z modułów nie obsluguje tego systemu i będzie lipa,ale badzmy dobrej nadziei
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#8 Post autor: Flora » 03 lip 2017, 12:07

Trzeba wymienić CIM i zegary, dołożyć moduł radiowy, antenę w drzwiach kierowcy i przycisk sterujący.
Wszystko to trzeba jeszcze oczywiście odpowiednio zaprogramować.

Filip
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 lut 2017, 14:02
Imię: Filip
Lokalizacja: Choszczno
Auto: Astra h
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

#9 Post autor: Filip » 03 lip 2017, 13:57

kysiu241 pisze:Na pewno całą elektronikę musisz przeprogramować, trzeba po dodawać we wszystkich modułach które komunikują się z O&S, no i oczywiście programowanie immo na pewno trzeba dodać tak jakby kluczyk, nie wiem jak to w zafirach działa czy też jest kluczyk czy jakaś karta kodowa lub coś innego, trzeba dopisać to, bo inaczej nie uruchomisz auta. A przy próbie uruchomienia nie mrygała ci czasem kontrolka serwisowa autko z kluczykiem?
już to wszystko zrobiłem TECH poustawiałem we wszystkich modułach że występuje o&s pożniej wszystkie moduły wylogowałem
REC na 100% obsługuje o&s bo jak kupiłem REC to miał tą funkcję ustawioną
nie mryga mi kontrolka auta z kluczykiem bo nie uruchamia mi się wcale zapłon
dziś podłączyłem TECHa i pokazał mi błąd w cim (nowym)
usterka w obwodzie elektro-hydraulicznej blokady kolumny kierowniczej i nie wiem czy tu jest pies nie pogrzebany bo generalnie po podpieciu aku powinna zacząć działać blokada kierownicy a nie działa
jeszcze dziś postaram sie sprawdzić kabel idący od PEPS do CIM jest tak przewód który nosi nazwe sygnał pętli blokady elektro-hydraulicznego wspomagania kierownicy
Flora ja to wszystko co opisałeś wymieniłem i to wszystko jest z jednego auta więc tu nie powinno być problemu
danielp gdybym tylko uruchomił zapłon to napewno bym wszystko synchronizował ale na obecną chwilę nie wiele mogę zrobić

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#10 Post autor: Sumik » 03 lip 2017, 14:54

Ależ z tym jest dłubania :> Ale jak dołożysz to będzie inny komfort z użytkowania auta.
Jak idziesz jak ośmiornica z zakupami, a do tego musisz wyjąć kluczyki z kieszeni w jeansach to aż człowieka coś chce trafić...
A tu cyk i fura otwarta :ok:

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#11 Post autor: kysiu241 » 03 lip 2017, 15:04

Może to i fajna sprawa jak wszystko działa :P ale jak coś się rypnie jak to bywa z elektroniką to powodzonka życzę w poszukiwaniu usterki lub awaryjnym uruchomieniu auta. Jakoś nie przypada mi ten system do gustu czasem lepiej zrezygnować z komfortu na rzecz niezawodności choć patrząc na moją zafirę to mogę pozazdrościć tego ostatniego. :P
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Filip
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 lut 2017, 14:02
Imię: Filip
Lokalizacja: Choszczno
Auto: Astra h
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

#12 Post autor: Filip » 03 lip 2017, 21:15

Wszystko było bomba gdyby udało się to uruchomić bo zaczynają mi się pomysły kończyć co może być przyczyną że nie mogę uruchomić na nowym Cimie zapłonu.
Jak wszystko podlacze i wyloguje wcześniej rec,przednią skrzynkę i moduł silnika to centralny działa a nic więcej. W momencie kiedy włączę przycisk start stop a kluczyk mam poza autem to nowy Cim daje sygnał dźwiękowy i zapala się kontrolka z kludka a kiedy kluczyk jest w aucie to zapala się tylko kontrolka. Ale kiedy podmienie na swojego CIMA to jak przekrece kluczyk na zapłon to kontrolki się zapalają i wtedy mogę kluczyk wyjąć a zapłon się nie wyłącza czyli wnioskuję że peps działa. Zastanawiam się jeszcze czy pompa ABS nie powinna też być inna bo do niej z kostki od CIM idzie także jeden kabel w miejsce w które przy starym Cim też idzie kabel. Zastanawiam się także dlaczego nie załącza mi się blokada kierownicy w nowym CIM. Szkoda że nie ma nikogo kto by taką modyfikacje u siebie robił. Jak narazie błądze po omacku. Koledzy pomyślcie może komuś przyjdzie do głowy jakiś pomysł
Zmiana klimy manualnej na klimatronic to była czysta przyjemność a tu ku.... ciągle coś nie tak.
Sporo forsy zainwestowalem żeby tak to zostawić
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 21:18 przez Filip, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#13 Post autor: Flora » 03 lip 2017, 21:53

Jakiego klucza używasz?
Masz dedykowany do PEPSa, który komunikuje się z odbiornikiem?
Dokładałeś antenę w drzwiach kierowcy?

Filip
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 lut 2017, 14:02
Imię: Filip
Lokalizacja: Choszczno
Auto: Astra h
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

#14 Post autor: Filip » 04 lip 2017, 07:37

Klucz jest oryginalny od dawcy jest razem z grotem do awaryjnego wejścia tak samo klamki zewnętrzne oaz ich mocowania te co są w środku w drzwiach

jarnotp
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 13 paź 2016, 13:38
Lokalizacja: Gdansk
Model:

#15 Post autor: jarnotp » 04 lip 2017, 14:50

Ja osobiscie bym sobie czegos takiego nie zamontowal. Mialem i uzywalem taki system w Mondeo mk4 i poza komfortem, ze kluczyk mialem w kieszeni przy odpalaniu i gaszeniu, wiecej plusow nie ma. Mialem kilka klopotow z odpalaniem bo padal czujnik polozenia sprzegla a sa dwa. Wiec trzeba bylo to wymienic. Poza tym jak sie odapli samochod i odejdzie od auta to samochodem mozna odjechac az do momentu jak sie nie skonczy paliwo w baku albo nie zgasi silnika. Nie ma zadnej blokady, wiec potencjalny zlodziej ma problem rozwiazany.
Dla mnie zbedny gadżet a tylko dodatkowy klopot w razie awarii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”