Meriva II. Opinie, zalecenia, dyskusja.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderatorzy: Tunio999, Makary

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

Meriva II. Opinie, zalecenia, dyskusja.

#1 Post autor: miodzik » 12 lip 2017, 08:00

Powolnymi ale zdecydowanymi krokami idę w kierunku Merivy II.

Po pierwsze - Opel. Markę jako tako znam, mechanik w razie konieczności powinien sobie poradzić, z dostępnością części problemów nie ma.
Po wtóre - stosunek ceny do rocznika jak za auto używane jest jakoś do mojej kieszeni.

Idę w roczniki powyżej 2012.

Tym razem pójdę w silnik benzynowy. Diesle z uwagi na ekoterroryzm oraz jazdę głównie z cyklu miejskim jakoś oddaliły się zgodnie z moją wizją.

Ale nie mam kompletnie doświadczenia z silnikami z serii "down Size" i jak widzę 1,4 Turbo o mocy przekraczającej 100KM to mnie zastanawia żywotność takiego silnika.

Kilka pytań:
Czego się obawiać przy takich eksploatacjach?
Czy konstrukcje silnika są podobne jak przy ZC?
Jak taki silnik sprawuje się w mieście? Jak na trasie?
Czy wyjazd na Chorwację i z powrotem jest realny mając na pokładzie rodzinę z bagażami?
Czy macie jakieś wieści co do typowych usterek w tym aucie?

Serdeczności,
Miodek
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: danielp » 12 lip 2017, 11:53

miodzik pisze:1,4 Turbo o mocy przekraczającej 100KM to mnie zastanawia żywotność takiego silnika
krotko-1.4T syf,szukaj czegos innego
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 878
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.7 CDTI 125 KM
Model: A
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:
Kontakt:

#3 Post autor: violator » 12 lip 2017, 12:19

Pomyśl o silniku 1.8 125 KM w Merivie 2 też chyba występuje ,stara dobra jednostka.

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1802
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#4 Post autor: Czesławo Moreno » 12 lip 2017, 12:37

violator pisze:Pomyśl o silniku 1.8 125 KM w Merivie 2 też chyba występuje ,stara dobra jednostka.
Nie ma 1.8 125km,tylko występują 1.4 t.

Powiek tak,znajomy kupił w carmat 1.4 t,przebieg nie całe 70tyś,przejechał jak na razie 9tyś kilometrów ,aby jeździ i tankuje,jest zadowolony :)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 12:44 przez Czesławo Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#5 Post autor: czarekcw » 12 lip 2017, 12:47

Żadnej wzmianki nie ma o silniku 1.8
http://dixi-car.pl/opel-meriva-dane-techniczne.htm

Jedynym wyborem z wolnossącą benzyną jest to
http://dixi-car.pl/opel-astra-iv-dane-techniczne.htm

Cenowo podobnie wychodzą.

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#6 Post autor: bravomen » 12 lip 2017, 13:17

danielp pisze:
krotko-1.4T syf,szukaj czegos innego
Możesz rozwinąć swoją ocenę o konkretne fakty? Sam w przyszłości zastanawiam się nad tą jednostką do zafiry C ;)

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1802
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: Czesławo Moreno » 12 lip 2017, 13:47

czarekcw pisze:Żadnej wzmianki nie ma o silniku 1.8
http://dixi-car.pl/opel-meriva-dane-techniczne.htm

Jedynym wyborem z wolnossącą benzyną jest to
http://dixi-car.pl/opel-astra-iv-dane-techniczne.htm

Cenowo podobnie wychodzą.
Wolnossak dotyczy się astry a nie merivy

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#8 Post autor: czarekcw » 12 lip 2017, 14:01

No wiem i co w związku z tym? Podałem alternatywę.

mlody17
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#9 Post autor: mlody17 » 12 lip 2017, 14:05

Powiem wam ze dzisiaj czytałem gazetę motor i jednostka opla 1.4 turbo jest jedną z najbardziej polecanych jak będę miał czas to zrobię zdjęcie artykułu i wrzucę.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 14:06 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#10 Post autor: KIT GTO » 12 lip 2017, 14:37

polecana i SPRZEDAWANA bo to najtańsze, chodliwe a polak jak widzi TURBO to łyka jak pelikan ;-)

ten silnik d... nie urywa ale dla przeciętnego kowalskiego do miasta wystarczy, ale czy Meriwa II jest dobrym rozwiązaniem ? jest tania ale i mała równie szybko traci na cenie, pomyśl o astrze J może jak nie zafira c

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: miodzik » 12 lip 2017, 18:28

Po za 1.4 występuje jeszcze jednolitrowa benzyna. Ale to już dla mnie całkiem podejrzana padaczka.

Może powiem tak:
Podobne jednostki są montowane w budach octavii. Dopóki to jeździ to jeździ. Ale szybko traci na mocy po dwustu tysiącach przebiegu, żre olej, często się przegrzewa ale o dziwo nie w korkach a na autostradach gdy chcemy z rodziną właśnie pocisnąć na Chorwację.

ZC z podobnym motorem widzę jeszcze słabiej z uwagi na gabaryt. Meriva wydaje mi się optymalna co do wielkości.

Zwłaszcza, że planuje pogonić Octavię i zostawić obecną Zafirę bo po raz jest młodsza od Octavii, po dwa znam ją na wylot a po trzy nie dostanę za nią dużo więcej jak za Octavię co tylko mnie przekonuje przy pozostawieniu Zafiry. Co prawda już teraz wyjazd nawet do Zakopanego dla Zośki nie byłby wyczynem z kosmosu ale chetnie odmłodziłbym budę na takie wypady o jakieś 10 lat.

Niestety nie widzę tutaj już takich sprawdzonych jednostek jak 1.8 jakie mamy w Zośkach.

Wiem, że te nowe 1.4 jak ja razie teoretycznie mają w miarę dobre opinie. Może za wcześnie na konkretne rozstrzygnięcia ale zdecydowanie bardziej wchodziłbym w 1.4 niż 1.0. Zwłaszcza że to nie seicento.


Co do wyboru marki. Sporo czasu się wahałem czy nie zmienić stajni. Jednak co czytam opinie o nowych jednostkach z czasów pomniejszania pojemności - niestety nie kosztem zmniejszania zużycia paliwa, to się zastanawiam dokąd świat motoryzacji zmierza.

Czy nowo wypuszczone 1.4T będzie miało choć cześć żywotności mojej obecnej Zafiry i 2.0 DTI lub choćby legendarnej jednostki 1,6 jaką mam w Octavii.
Czy wchodząc w 1.4 T (T-akurat mnie kompletnie nie kręci) będę mógł spokojnie spać że przy dwudziesto stopniowych mrozach taki motorek odpali bez problemu? Czy jadąc w trasę, a to z rodziną mi się zdarza, dojadę bez przygód na miejsce?

Przy obecnych obu autach nie mam powyższych problemów. Oczywiście wszędzie kulamy się Zafirą.
Bardzo lubię te siedzenia wyzej umieszczone niż w tradycyjnych autach. Stąd Meriva a nie Astra J czy cis podobnego z tej serii.

Meriva oczywiście ma 1,7 w CDTi. Też w miarę sprawdzona jednostka napędowa. Ale czy dobra do cyklu miejskiego? Śmiem powątpiewać.

Andrzej2503 czy jako importer o dużym doświadczeniu byłbyś w stanie powiedzieć mi coś o tych autach? I czemu ich nie miewasz u siebie na placu?
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 19:07 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 878
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.7 CDTI 125 KM
Model: A
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:
Kontakt:

#12 Post autor: violator » 12 lip 2017, 19:53

KIT GTO pisze:polecana i SPRZEDAWANA bo to najtańsze, chodliwe a polak jak widzi TURBO to łyka jak pelikan ;-)

ten silnik d... nie urywa ale dla przeciętnego kowalskiego do miasta wystarczy, ale czy Meriwa II jest dobrym rozwiązaniem ? jest tania ale i mała równie szybko traci na cenie, pomyśl o astrze J może jak nie zafira c
Meriva na cenie nie traci,ceny sa ciut nizsze niz za Zafire,wiec nie wiem skat ta opinia,rownie dobrze mozna i kupic nawet Zafire taniej niz merive,przedzial cenowy jest duzy w zaleznosci od stanu auta a Meriva 2 jest większa od Zafiry 1

Awatar użytkownika
PiotrWie
Mieszkaniec
Posty: 210
Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
Imię: Piotr
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Opel Zafira
Model: Family
Oznaczenie silnika: A18XEL

#13 Post autor: PiotrWie » 12 lip 2017, 20:05

Wiem że zaraz mnie zakrzyczą że Zafiry B za "taką" kasę nie warto kupować, że to przestarzała technika, ale - za podobne pieniądze jak w de kupisz Merivę masz Zafirę Family przy tym samym roczniku - a masz samochód zdecydowanie większy, z silnikiem 1,8 - ja jestem bardzo zadowolony z wersji Family, jak kupowaliśmy ( samochód jest dla żony na co dzień + ew dalsze wyjazdy ) to brałem pod uwagę też Merivę, była wtedy przy porównywalnych wersjach 10 tyś tańsza - ale żona w salonie Opla zajrzała do środka i stwierdziła że za mały - odpadł w przedbiegach, w środku było jeszcze mniej miejsca niż w C3 Picasso - ten przynajmniej był zrobiony według starego ideału znanego z Mini - wewnątrz więcej miejsca niż zajmuje na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 20:08 przez PiotrWie, łącznie zmieniany 2 razy.
PiotrWie

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 878
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.7 CDTI 125 KM
Model: A
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: violator » 12 lip 2017, 20:20

PiotrWie pisze:Wiem że zaraz mnie zakrzyczą że Zafiry B za "taką" kasę nie warto kupować, że to przestarzała technika, ale - za podobne pieniądze jak w de kupisz Merivę masz Zafirę Family przy tym samym roczniku - a masz samochód zdecydowanie większy, z silnikiem 1,8 - ja jestem bardzo zadowolony z wersji Family, jak kupowaliśmy ( samochód jest dla żony na co dzień + ew dalsze wyjazdy ) to brałem pod uwagę też Merivę, była wtedy przy porównywalnych wersjach 10 tyś tańsza - ale żona w salonie Opla zajrzała do środka i stwierdziła że za mały - odpadł w przedbiegach, w środku było jeszcze mniej miejsca niż w C3 Picasso - ten przynajmniej był zrobiony według starego ideału znanego z Mini - wewnątrz więcej miejsca niż zajmuje na zewnątrz.
I tu jestes w błedzie nawet Meriva 1 ma wiecej miejsca dla pasazerow niz C3 Picasso ,jezdzilem C3 kumpla a Merive mam :),porownaj sobie rozstaw osi w Merivie i C3 Picasso . Bagazniki podobne a w C3 wątpie ze uzyska sie tak płaska podloge jak w Oplu.Ja Meriva przewozilem juz palety,rower trojkolowy 170cm długosci :). System skladania siedzen jaki jest w oplu Zafira czy Merivie jest idealny :D. A Meriva 2 jest jeszcze wieksza. Tyle ze dylemat czy wziasc Merive 2 odpowiednik konstrukcyjny Zafiry 3 czy Zafire 2 ,zalezy kto jaki duzy potrzebuje kufer bo miejsca w obu jest duzo :) dla pasazerow. U nas nastepna bedzie Meriva 2 :).
cytryna
Długość 4078 mm
Szerokość 1730 mm
Wysokość 1624 mm
Rozstaw osi 2540 mm
Masa własna 1176 - 1408 kg

meriva 2
Długość 4288 mm
Szerokość 1812 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2644 mm
Masa własna 1286 - 1658 kg
Poj. zbiornika paliwa 54 l
Liczba miejsc 5 do 7
Test Euro NCAP 5 gwiazdek
Pojemność bagażnika 400 – 1500 l
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 20:26 przez violator, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2336
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#15 Post autor: Mat86radom » 12 lip 2017, 21:06

violator, wymiary Za:
Długość: 4317
Szerokość z lusterkach: 1999
Wysokość bez relingów: 1634
Rozstaw osi: 2694
Bagażnik od 142l do 1705l
Niewiele ale jednak Zafira A jest większa od Meriva 2 :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”