Puknięcie odczuwalne na kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Leszek126
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:19
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

Puknięcie odczuwalne na kierownicy

#1 Post autor: Leszek126 » 15 lip 2017, 17:55

Witam.

Mam problem w Zafira B 1,9 CDTI 150KM 2006r.

Od pewnego czasu przy ruszaniu czy zdejmowaniu nogi z gazu podczas jazdy czuję "puknięcie" na kierownicy. żadne stuki nie są słyszalne przy ruszaniu czy jazdy po dziurach. Przy dziurach "puknięcie) na kierownicy też nie jest odczuwalne.
Od pewnego czasu przy wrzucaniu biegu wstecznego słyszalne jest "głuche puknięcie".
Objaw ten początkowo występował sporadycznie ale zaczyna coraz bardziej się nasilać.

Czego to mogą być objawy?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: SD72 » 15 lip 2017, 17:59

Poziom plynu od wspomagania sprawdzony i w normie :?:
bazyliszek72

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#3 Post autor: rafant4011 » 15 lip 2017, 18:24


Leszek126
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:19
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#4 Post autor: Leszek126 » 15 lip 2017, 18:33

bazyliszek72 pisze:Poziom plynu od wspomagania sprawdzony i w normie :?:

Nie sprawdzałem. a jakaś podpowiedź gdzie się znajduje?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#5 Post autor: SD72 » 15 lip 2017, 18:50

Leszek126 pisze:
bazyliszek72 pisze:Poziom plynu od wspomagania sprawdzony i w normie :?:

Nie sprawdzałem. a jakaś podpowiedź gdzie się znajduje?
Ja poszedlem w odpowiedzi na Twoje pytanie droga jak pisales "pukniecie na kierownicy"

Skojarzylem ze wspomaganiem bo oddzialowywuje na kierownice jesli awaryjne lub brak plynu :!:

Ps. Jesli nie sprawdzales jeszcze poziomu plynu wspomagania to warto to zrobic dla unikniecia innych zbednych problemow z samochodem :idea:

Wiecej info w odpowiedno tematycznych tematach na forum ;)
Ostatnio zmieniony 15 lip 2017, 18:57 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 6483

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 15 lip 2017, 22:19

Kolego , sprawdź sobie poduszki silnika lub skrzyni...

rostex
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Płońsk
Model:

#7 Post autor: rostex » 16 lip 2017, 14:01

Sprawdzisz poduszki silnika i skrzyni a skończy się wymianą dwumasy.

Leszek126
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:19
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#8 Post autor: Leszek126 » 16 lip 2017, 20:06

Z tego co poczytałem forum to przy dwumasie są słyszalne stuki.
W moim przypadku "puknięcie" jest tylko odczuwalne na kierownicy, nic nie słychać.

Leszek126
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:19
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#9 Post autor: Leszek126 » 19 lip 2017, 09:22

Przeglądając różne fora natknąłem się jeszcze na taką informację:
Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:

- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,

- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika

- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu

- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

ale brak u mnie innych objawów bardzo często podawanych:
Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:•hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
•drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
•nierówna, przerywana praca silnika
•wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
•szarpanie auta przy ruszaniu
•brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów

Jeden objaw jaki ostatnio zauważyłem jeszcze to np. przy mocnym przyśpieszaniu na 4 biegu takie dziwne falownie jakby coś odcinało dopływ paliwa a samochód się rozpędza, i żadnego błędy na kom nie ma.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 10:00 przez Leszek126, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#10 Post autor: rafant4011 » 19 lip 2017, 10:51

Leszek126,
Powiem Ci dziwny przypadek, na początku myślałem że to może filtr paliwa, ale przytulania występowało by na każdym biegu przy pewnych obrotach...

Leszek126
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:19
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#11 Post autor: Leszek126 » 24 lip 2017, 17:51

Dzisiaj odwiedziłem dwie stacje diagnostyczne z mechanikami.

Na pierwszej gość nie chciał nic sprawdzać tylko opowiadał historyjki więc pojechałem na druga.

Na drugiej poprosiłem o sprawdzenie dolnych poduszek silnika to usłyszałem odpowiedź ze się nie da.
Wsiadł do auta wcisnął pedał sprzęgła powiedział że drga i to na pewno dwumasa. Stwierdził że mogę z tym jeździć dwa dni albo dwa lata. jak zacznie trząść drzwiami jak będą otwarte to wtedy wymieniać.


Popatrzał na silnik i stwierdził że ja by to była poduszka silnika to by latał jak szalony a on tylko drga


Panowie macie jakiegoś manuala gdzie znajdują się dolne poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.

Mama starą astrę 2 gdzie jest najechane 350tys km nie ma dwumasy a jest takie same "puknięcie" na kierownicy przy ruszaniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”