[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
hutnik81
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2014, 20:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Model:

diabelski wynalazek

#421 Post autor: hutnik81 » 03 cze 2016, 21:53

Przeguby sprawdzane po zdjeciu - luzów nie miały. Fakt że nie zdejmowałem osłon gumowych( wartszat też nie) ale wydaje mi się że wyczułbym luzy.
Metaliczny odgłos zdiagnozowaliśmy z kolegą przy zgaszonym silniku. Złożyliśmy klucz na wał od strony koła pasowego - ja ruszałem przód tył a kolega słuchał pod spodem. Ewidentne odgłosy z okolic skrzyni -trzeci , kolega wciskał i puszczał sprzęgło przy wciśniętym dźwięk prawie zanikał, przy puszczonym pojawiał się. Skrzynia zdjęta, wysłana do Poznania i naprawiona. Przed złożeniem założone kolejne koło( w ramach gwarancji - przynajmniej tak twierdzi warsztat- stare widziałem w pudełku). A rzegot jak był tak jest.
:( Normalnie ręce opadają, bo pieniążków poszło tyle co połowa wartości Zochy a tu nic...Niby jeździ dobrze, przyspiesza, hamuje, na autostradzie płynie a gaszenie doprowadza do szału...nie mam już mocy:( :( :mur:
"Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia – lepiej nie mów nic".

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#422 Post autor: darek_s » 03 cze 2016, 22:09

Do sprawdzenia przepustnica moze byc tak że sie nie domyka klapka do końca przy gaszeniu,jest z tego taki rechot podobny do padniętej dwumasy.Najprościej sprawdzic podłączając pod interfejs i zrobić test przepustnicy,ewentualnie zdjąć gumową rure i jedna osoba gasi a druga patrzy w momencie wyłaczenia silnika klapka ma się zamknąc na amen.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#423 Post autor: fredas » 03 cze 2016, 23:19

Nie po zdjęciu tylko jak jest złożone wjedz na kanał i sprawdź czy prawy wewnętrzny ma luz :> najszybciej sprawdzisz bo krótka oska jest na sztywno
Obrazek
Obrazek

hutnik81
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2014, 20:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Model:

#424 Post autor: hutnik81 » 05 cze 2016, 19:10

Wpiszcie na youtube 20160605 180914 to zobaczycie o co mi chodzi pzdr
"Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia – lepiej nie mów nic".

hutnik81
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2014, 20:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Model:

#425 Post autor: hutnik81 » 13 cze 2016, 19:49

darek_s pisze:Do sprawdzenia przepustnica moze byc tak że sie nie domyka klapka do końca przy gaszeniu,jest z tego taki rechot podobny do padniętej dwumasy.Najprościej sprawdzic podłączając pod interfejs i zrobić test przepustnicy,ewentualnie zdjąć gumową rure i jedna osoba gasi a druga patrzy w momencie wyłaczenia silnika klapka ma się zamknąc na amen.
Witam serdecznie, kolego Darek_S jesteś wielki - sprawdziłem przepustnicę zgodnie z Twoją radą - wogóle się nie zamykała - ani drgnęła. Zakupiłem regenerowaną, dzisiaj założyłem i stwierdzam że moja Zocha to niezła laska:)chodzi jak marzenie, gaśnie cichutko:) tego efektu szukałem od kilkunastu miesięcy!!! także jak dla mnie temat zakończony, kasy wyrzuconej w niepotrzebne wymiany nikt mi nie zwróci, ale już nie chcę sprzedawać mojej Zafiry:) :-o :-o po takich przebojach, może ja teraz komuś podpowiem...a dla kolegi Darka_S :piwo: jak tylko będziemy mieli okazje się spotkać :ok: :taniec:
"Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia – lepiej nie mów nic".

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#426 Post autor: fredas » 13 cze 2016, 23:17

w końcu dopiołeś swego życzę Ci zadowolenia :piwo: z zochy w sumie pierdół a nerwów co nie miara teraz to tylko jeździć :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bipower
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: VECTRA C OPC LINE
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#427 Post autor: bipower » 14 cze 2016, 07:08

Podepnę się pod temat.Ok.3 m-ce temu wymieniłem w mojej Zafirze dwumasę ze sprzęgłem i przy okazji kilka innych pierdół.Dwumasa ori, sprzęgło LUK.Dwa miesiące było OK.Teraz coraz bardziej wyczuwam uderzenia kiedy w trakcie jazdy puszczę gaz lub wcisnę go.Najbardziej odczuwalne jest to na piatym i szóstym biegu. Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone,nie są rewelacyjne,ale nie są pozrywane. Jedynie wspomniany prawy wew.przegub ma luz góra-dół . Czy to on może być przyczyną tych stuków ? Dwumasa raczej nie powinna paść po 3 miesiącach ,ale jej również nie wykluczam.

hutnik81
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2014, 20:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Model:

diabelski wynalazek

#428 Post autor: hutnik81 » 14 cze 2016, 18:15

Na swoim własnym przykładzie mogę powiedzieć, żebyś zaczął od tych najtańszych spraw - typu przepustnica bo ją masz na wierzchu - potem reszta :lol: bo mechanicy specjaliści wymienią połowę auta i będziesz :evil:
"Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia – lepiej nie mów nic".

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#429 Post autor: spectroB » 14 cze 2016, 19:39

bipower pisze:Podepnę się pod temat.Ok.3 m-ce temu wymieniłem w mojej Zafirze dwumasę ze sprzęgłem i przy okazji kilka innych pierdół.Dwumasa ori, sprzęgło LUK.Dwa miesiące było OK.Teraz coraz bardziej wyczuwam uderzenia kiedy w trakcie jazdy puszczę gaz lub wcisnę go.Najbardziej odczuwalne jest to na piatym i szóstym biegu. Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone,nie są rewelacyjne,ale nie są pozrywane. Jedynie wspomniany prawy wew.przegub ma luz góra-dół . Czy to on może być przyczyną tych stuków ? Dwumasa raczej nie powinna paść po 3 miesiącach ,ale jej również nie wykluczam.
Moje poduszki też wyglądały na "niepozrywane" ale dopiero po wymianie na Lemfordera stwierdziłem że na oko to chłop w szpitalu zmarł :P Silniczek na jałowych cichutko chodzi i wszelkie zmiany i redukcje biegów wyglądają teraz ja w automacie :lol: Poduszki nie są tanie ale odwdzięczają się.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#430 Post autor: rafant4011 » 14 cze 2016, 20:18

spectroB, ile mniej więcej płaciłeś?

pol
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model:

#431 Post autor: pol » 15 cze 2016, 23:50

Witam, niedługo czeka mnie wymiana dwumasy (Zafira B, 100KM, 135tys, skrzynia M32). Czy ktoś może polecić mechanika w woj. dolnośląskim cena/jakość/gwarancja,
oraz niedrogi sklep gdzie mogę zakupić komplet części.

pol
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model:

#432 Post autor: pol » 19 cze 2016, 18:46

A co możecie powiedzieć o tych zestawach:

(1849zł)Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem i dwumasowym kołem zamachowym + zimering wału korbowego tył
Producent zimeringa wału korbowego: Reinz / Corteco/ Elring
Producent zestawu sprzęgła z wysprzęglikiem: Luk
Producent dwumasowego koła zamachowego: GM / Luk - Oryginał
klik

(1329zł) Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem i dwumasowym kołem zamachowym
Producent zestawu sprzęgła z wysprzęglikiem: STATIM
Producent dwumasowego koła zamachowego: GM / Luk - Oryginał
klik

Czy może osobno kupić koło i sprzęgło.
(875zł) KOŁO DWUMASOWE ORYGINAŁ GM-LUK
klik

marian243
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2016, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze
Model:

#433 Post autor: marian243 » 01 lip 2016, 10:42

Witam.
Panowie moja zafira dziwnie odpala, w momencie odpalania słychac głośne chrobotanie no i trzeba dłużej kręcic. Odgłos jest taki jakby rożrusznik miał się rozpaśc. Jak zapali to już pracuje cichutko nie trzęsie nie wali itp. Przy gaszeniu też nie słychac żadnych dziwnych dzwięków, klekotów, walenia , cisza jak w benzynie.no i jeszcze jak nacisnę sprzegł tak delikatnie to tak troche czuc jakby mrowienie w noge . Ja stawiam na rozrusznik a mechanior na dwumase.
Ktos miał coś takiego ?

hutnik81
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2014, 20:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Model:

#434 Post autor: hutnik81 » 03 lip 2016, 09:49

pol pisze:A co możecie powiedzieć o tych zestawach:

(1849zł)Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem i dwumasowym kołem zamachowym + zimering wału korbowego tył
Producent zimeringa wału korbowego: Reinz / Corteco/ Elring
Producent zestawu sprzęgła z wysprzęglikiem: Luk
Producent dwumasowego koła zamachowego: GM / Luk - Oryginał
klik

(1329zł) Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem i dwumasowym kołem zamachowym
Producent zestawu sprzęgła z wysprzęglikiem: STATIM
Producent dwumasowego koła zamachowego: GM / Luk - Oryginał
klik

Czy może osobno kupić koło i sprzęgło.
(875zł) KOŁO DWUMASOWE ORYGINAŁ GM-LUK
klik
Jak na moje najlepiej będzie jak warsztat zamówi i założy, w razie reklamacji nikt Ci nie zarzuci ze poszedłeś po kosztach, kupiłeś "chińczyka" to teraz masz. Ćwiczyłem to niedawno z tym, że mój warsztat wzorowo się zachował i wstawił nowy dwumas a stary sam zareklamował - ja mogłem użytkować auto i nie musiałem wykładać kasy od nowa. :lol:
"Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia – lepiej nie mów nic".

Skasowany użytkownik 6483

#435 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 12 lip 2016, 19:37

Ja również przymierzam sie do wymiany kompletnego sprzęgła wraz z dwumasą. Ceny juz nie takie tragiczne jak na początku produkcji. Myslę ,że wraz z wymianą , zmieszczę sie w 2tys.zł :) . Tu w necie jest dość spory wybór orginałów . Jutro zobaczę u siebie w sklepach co mi powiedzą i ile zawołają :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”