[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Luk_Z19DT_2008
Posty: 2
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#466 Post autor: Luk_Z19DT_2008 » 25 wrz 2017, 22:49

bipower pisze:Podepnę się pod temat.Ok.3 m-ce temu wymieniłem w mojej Zafirze dwumasę ze sprzęgłem i przy okazji kilka innych pierdół.Dwumasa ori, sprzęgło LUK.Dwa miesiące było OK.Teraz coraz bardziej wyczuwam uderzenia kiedy w trakcie jazdy puszczę gaz lub wcisnę go.Najbardziej odczuwalne jest to na piatym i szóstym biegu. Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone,nie są rewelacyjne,ale nie są pozrywane. Jedynie wspomniany prawy wew.przegub ma luz góra-dół . Czy to on może być przyczyną tych stuków ? Dwumasa raczej nie powinna paść po 3 miesiącach ,ale jej również nie wykluczam.
I jak? Co było? Czy udało się zdiagnozować ? Bo mam to samo, a mój mechanik twierdzi,... że to się luzy porobiły w skrzyni biegów i w innych elementach... Ale jemu to się jeszcze nigdy nie udało zdiagnozować usterki poprawnie...
luk

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#467 Post autor: fredas » 26 wrz 2017, 20:54

Sprawdź przegub wewnętrzny!
Obrazek
Obrazek

Luk_Z19DT_2008
Posty: 2
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#468 Post autor: Luk_Z19DT_2008 » 27 wrz 2017, 01:21

Dzięki- tak zrobię.
Oleję wcześniejszych mechaników i ich mądrości, i zobaczymy co będzie...
O wynikach napiszę.
luk

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#469 Post autor: fredas » 28 wrz 2017, 21:47

Luk_Z19DT_2008 pisze:Dzięki- tak zrobię.
Oleję wcześniejszych mechaników i ich mądrości, i zobaczymy co będzie...
O wynikach napiszę.
Przez takich baranów nie potrzebnie zmieniłem
Obrazek
Obrazek

Urfel
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#470 Post autor: Urfel » 29 paź 2017, 10:41

Dołożę swoją historię:
Przyszła pora na wymiane dwumasy (ewidentnie). Wybór: pełny komplet Sachs. Wymiana wykonana, mechanik mówi: wszystko śmiga. Wziąłem auto pojeździłem trochę, niby ok, ale coś nie tak do końca: pedał drży po lekkim wciśnięci aż do dołu praktycznie (najbardziej przy lekkim naciśnięciu). Pojechałem do innego mechanika na krzyżową diagnozę, posłuchał pouciskał i mówi: dwumasa jak nic. Jego zdaniem sprężyny w "słoneczku" uszkodzone (nierówne). Wróciłem do gościa, który montował, posłuchał popatrzył na początku mówi, żebym nie przesadzał bo tylko troszkę drży, ale się uparłem (kilka tysięcy drogą nie chodzi). Zgodził się na reklamację. Wyjął dwumasę i wysłał. Po miesiącu przyszła odpowiedź, że reklamacja uznana i odsyłają nowy komplet. Hurtownia w której mechanik wziął dwumasę stwierdziła, że daje od razu nowy komplet z półki a oni sobie wezmą ten który przyjdzie.
Dwumasa założona biorę auto i jeżdżę. Niestety nie wszystko dobrze, nadal lekkie drżenie na pedale, dodatkowo przy zapalaniu tłucze silnikiem i tak jakby uderza o przegrodę wręcz.
Znowu do innego mechanika na diagnozę. Chodził słuchał z drugim przez godzinę i mówią: nie ma innej opcji, dwumasa tak tłucze (i zauważyli, że nadal drży lekko na pedale, twierdzą, że tak też nie powinno być).
Ręce mi opadły i na dziś dzień stwierdziłem, że nic z tym więcej nie zrobię, bo szkoda nerwów. Szarpnięcie przy zapalaniu jakoś przeżyję, a drżenie naprawdę małe....
Pytanie: czy dwa komplety Sachs pod rząd wadliwe, czy błędy montażu? A może coś ze skrzynią, jak ktoś tu sugerował w temacie wcześniej?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#471 Post autor: Bodek » 29 paź 2017, 10:56

Patrząc na Twoje autko to masz Z19DT, do tego modelu szły zestawy LUK, a do Z19DTH SACHS ;)

Może tu tkwi problem :mysli:

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 36843.html

http://allegro.pl/sprzeglo-dwumas-luk-o ... 39234.html

Oczywiście sprawdziłbym jeszcze numery zamówionych części.

Reklamuj dalej i może weź zestaw LUK-a.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Urfel
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#472 Post autor: Urfel » 29 paź 2017, 17:34

Dzięki za podpowiedź. Komplet u mnie zamontowany ma numer: 2290 601 072.

link do części

Natomiast spojrzałem na te linki, które wkleiłeś i na aukcji z Sachsem, jako zamienniki są podane między innymi sprzęgła LUK o numerze odpowiadającym tej drugiej aukcji, czyli: 093 178 364.
Z ciekawości jutro zadzwonię do tego sprzedawcy i podpytam.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#473 Post autor: Bodek » 29 paź 2017, 17:55

Podaj nr VIN to sprawdzę numer części. Możesz podać na PW, jak nie chcesz wpisywać na Forum.

Widzę, że oryginalnego LUK-a można dostać już w przystępnej cenie poniżej dwóch tysi ;)

http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 52968.html
Ostatnio zmieniony 29 paź 2017, 18:59 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Urfel
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#474 Post autor: Urfel » 29 paź 2017, 21:48

Sprawdziłem z katalogiem Sachs i według niego zgadzałoby się, że do mojej Zafiry przeznaczony jest komplet 2290 601 072.
Przed wymianą rozmawiałem z kilkoma mechanikami i polecali Sachsa ponad Lukiem.

Chyba po prostu mam mega pecha, albo sypie się coś innego...

jefo
Posty: 1
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:47
Lokalizacja: Lublin
Model:

#475 Post autor: jefo » 13 lis 2017, 17:51

Marcin, Twoja Zafira to wersja 120km czy 150km? Niestety i ja doczekałem się konieczności wymiany dwumasy + skrzyni biegów... i zastanawiam się którą dwumasę wybrać. Ta z linku którą ty kupowałeś, widzę że jest do wersji 120km.

EDIT: po sprawdzeniu VIN pokazuje mi, że jeżeli chcę zestaw Sachsa to muszę brać komplet oznaczony nr 2290 601 072 - tyle że jest to dwumasa do zafiry w wersji 120km a moja jest 150km. To normalne?

Poniżej link do dwumasy zgodnej z moim VIN ale wersja 120km...
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... -072/36277

I link do dwumasy dla wersji samochodu o mocy 150km...
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... 1025/36239

Którą dwumasę wybrać? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 08:27 przez jefo, łącznie zmieniany 1 raz.

Urfel
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#476 Post autor: Urfel » 19 lis 2017, 16:36

Moja Zafcia to 120KM. Numer, który znalazłeś to dokładnie ten komplet, który jest zamontowany u mnie.

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

#477 Post autor: szymku » 14 gru 2017, 15:22

Cześć,

Od kilku tygodni, po włączeniu silnika i przejechaniu ok. 100-200 m, słyszę/obserwuje dziwny "zgrzyt" czy może coś w rodzaju "zazębienia się" mniej więcej słyszalne lewego koła z przodu. Raz "zgrzytnie" i dalsza, nawet b.długa jazda bez tego odgłosu. Gdy staje na światłach, itp. ale włączony silnik - nic się nie dzieje. Lecz jeśli tylko wyłącze silnik, odczekam kilka minut (np. idę na zakupy) i ruszę ponownie, dźwięk jest znowuż słyszalny.
Na pewno gdy zapalam silnik, ale nie ruszam do przodu czy do tyłu, nawet kilka minut, dźwięk nie jest słyszalny.
Myślałem, że mam wybite tuleje na wahaczach. Wymieniłem - lecz nie pomogło. Na stacji diagnostycznej w zawieszeniu z przodu nic diagnosta nie znalazł (a mówiłem, że coś mi stuka). Znajomy mechanik zasugerował, że to może dwumasa, ale objawy raczej nie te (czy się mylę?).
Zastanawia mnie jeszcze, czy to nie może być przegub wewnętrzny? W jaki sposób najlepiej zdiagnozować winowajce zgrzytnięcia?

Macie jakiś pomysł/sugestie, co to może być i jak to poprawnie zdiagnozować?

Z góry dzięki za pomoc!

Szymon

PETERSS
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

#478 Post autor: PETERSS » 19 lut 2018, 07:00

Hej
Czy ktoś miał kontakt z kpl. sprzęgieł LUK+STATIM ?
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-astra-h ... 24308.html
Jak wam pracują dwumasy LUK po wymianie ?
Gdzie kupowaliście bo widzę, że ceny tych samych zestawów różnią się.

pasternik
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2015, 22:45
Lokalizacja: uk
Model:

[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

#479 Post autor: pasternik » 25 lut 2018, 01:09

Witam ,moze ktos pomoze.Dwa tygodnie temu wymienilem dwumasa ,sprzeglo(3 czesci chyba ) i rozrusznik,jednak cos jest chyba nie tak .Cały czas czuje podczas jazdy lekkie drżenie pod noga,a nawet pod dwiema nogami bo na gazie tez mi sie wydaje ze delikatnie jest takie mrowienie nie jakieś mocne ale wczesniej tego nie bylo.Co to może byc ??Czy ktoś sie juz spotkał z takim problemem?Jesli ktos zna jakas odpowiedz na moje pytania z gory dziekuje.

sebka34
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2017, 19:28
Lokalizacja: Grąbków
Model:

[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

#480 Post autor: sebka34 » 13 mar 2018, 18:35

Witam serdecznie odebrałem dzisiaj Zośkę od mechanika 1,9 CDTI 120KM 170000 najechane , wymieniał mi termostat. Autko stało na dworze było chłodnawo odkąd kupiłem Zafirę jakoś tak dziwnie silnik pracuje po odpaleniu coś tak jak by klekotało odgłos w miarę stabilny tzn. tre tre tre z czasem rozgrzewania się silnika odgłos ten cichnie. Na ciepłym silniku już nic dziwnego nie słychać po odpaleniu również . Pedał sprzęgła lekko czuc jak drży, biegi wchodzą dobrze sprzęgło bierze ładnie od początku do końca. W trakcie jazdy np jadę na 4 biegu dodam gazu by auto zaczęło przyspieszać i jak puszcze gaz czuć lekkie szarpnięcie i to samo jak dodaje gazu. Często ciągnę kemping 1300 kg. Sprzęgło się nie ślizga Co tym myślicie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”