Wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji
Witam! Zafirkę mam od trzech lat i od początku mam problem klimatyzacją. Chłodzi, ale Powyżej 2,5tys obrotów zaczyna wyć sprężarka. Im cieplej na dworzu tym głośniej. Odgłos to takie "łuuuu". W końcu dojrzałem do tego aby pojechać do mechanika. Byłem u trzech, a przez przypadek trafiłem na czwartego. Ten jako jedyny podłączył zegary i sprawdził ciśnienie. 25 atmosfer. Stwierdził że trzeba sprawdzić sprężarkę i w razie czego zregenerować. Wykryto nieszczelność, za dużą ilość oleju i ogólnie była do naprawy. Zadowolony odebrałem auto, tydzień jeździłem bez przerwy na klimie. Dzisiaj jednak było 33,5 stopnia na dworzu. Klimatyzacja chłodziła, ale znowu było wycie. Wróciłem do mechanika i zmierzył ciśnienie, oczywiście znowu 25 atmosfer. Mechanik powiedział że będzie trzeba wymienić skraplacz-chłodnicę. Mówił też o zaworze rozprężnym, ale na wolnych obrotach miałem 17 atmosfer, a po przegazowaniu 25, dlatego go wykluczył. Co Wy o tym myślicie?
U mnie objawy dokładnie takie same. Jak jadę na trasie klima działa cicho lecz gdy stanę na chwilę w korku zaczyna buczeć powyżej 2500 obrotów. Poprzedni właściciel regenerował sprężarkę i wymieniał chłodnicę, ciśnienie w układzie raczej prawidłowe gdyż regularnie serwisuję w profesjonalnej firmie. Na moje "ucho" buczenie zaczyna się gdy wzrasta temperatura w układzie chłodzenia powyżej pewnej wartości. Jestem ciekawy czy to jakaś usterka czy też ten typ tak ma 

-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE







Ja właśnie zastanawiałem się nad tym czy mam sprawny wentylator (czy działa na wszystkich biegach). Włącza się w po kilkunastu sekundach po odpaleniu auta przy włączonej klimatyzacji ale nie wiem jak na pozostałych biegach. Sprawdzę to jeszcze i dam znać. Chłodnicę mam nową (bynajmniej tak deklarował poprzedni właściciel i zgadzało by się to z jej stanem wizualnym).
Co do ciśnienia pewności oczywiści nie mam ale na wiosnę "dobijałem" klimatyzację bo podobno było za mało czynnika i przed i po tej operacji odgłosy takie same.
PS Wentylator wydaje się być sprawny.
Wygląda to jak by cały układ chłodzenia był mało wydajny. Klimatyzacja chłodzi, wentylator dmucha, sprężarka buczy
Panie tylko lać i jeździć 
Co do ciśnienia pewności oczywiści nie mam ale na wiosnę "dobijałem" klimatyzację bo podobno było za mało czynnika i przed i po tej operacji odgłosy takie same.
PS Wentylator wydaje się być sprawny.
Wygląda to jak by cały układ chłodzenia był mało wydajny. Klimatyzacja chłodzi, wentylator dmucha, sprężarka buczy


Ostatnio zmieniony 01 sie 2017, 16:20 przez Cristov, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
To można z poziomu Tech-a, Op-coma wywołać (tzw "poziomy mocy").Pablo84K pisze:No właśnie to jest pytanie jak sprawdzić czy wszystkie biegi działają. No wentylator można by na krótko, ale włącznik - czujnik to nie mam pojęcia.
Czujnik ciśnienia w klimie można oszukiwać za pomocą zwykłego dzielnika napięcia.
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Co do osuszacza to rozmawiałem z kolegą z pracy i jak wymieniał w Vectrze C chłodnicę to mechanik poradził mu żeby wymienił też osuszacz. Mi chodzi tylko o to że nie długo wymienię wszystko od klimy. Już wybuliłem 750zł, a chłodnica, skraplacz i robocizna to około 650zł. Skąd na to brać, już się zastanawiałem nad owiewkami :-). Co do op-coma to w Łodzi mi tylko został autoryzowany serwis.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Plec:
- Kontakt:
bo klimatyzacja samochodowa nawet najprosciejsza jest dość skomplikowanym systemem wbrew pozorom i jednym z najdroższych przy tego typu naprawach.
Przykładem jest ten temat.
Powyzszy problem kojarzy mi się z pewna VC.Dorazna przyczyna była czyjas maszyna do klimy z rozkalibrowana waga czynnika,poprostu układ był przebity o ok 200g.za każdym razem jak wymieniali podzespoly.
Przykładem jest ten temat.
Powyzszy problem kojarzy mi się z pewna VC.Dorazna przyczyna była czyjas maszyna do klimy z rozkalibrowana waga czynnika,poprostu układ był przebity o ok 200g.za każdym razem jak wymieniali podzespoly.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ja z chęcią bym wymienił skraplacz, osuszacz i zawór rozprężny, ale oczywiście chodzi o kasę. Zastanawiam się nad skraplaczem "teoretycznie" polskiej firmy Loro, bo niessen kosztuje około 400zł, a "Polaczek" 210zł, ale mechanik odradzał ten tani zamiennik. Z kolei o nissenie czytałem że leci na wyrobionej już pozycji i wiele osób się na niego skarżyło. Różnica znaczna, ale nie chcę "podcierać tyłka szkłem". Może w piątek zdejmę wentylator i obejrzę skraplacz. A to Loro ktoś z Was zakładał?
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wczoraj dzwoniłem do sklepu Opla i facet mi powiedział, że mam skraplacz nowego typu zintegrowany z osuszaczem. Tak miały ople od 2001, czy 2002. Dlatego będę musiał wymienić chłodnicę. Niby jest możliwość wymiany wkładu osuszacza, ale gość ze sklepu nie polecał tego rozwiązania bo chłodnice się rozszczelniają. Muszę dzisiaj pod machę zajrzeć czy faktycznie nie mam osuszacza oddzielnie.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Plec:
- Kontakt:
Jak w miare skraplacz swierzy to jeszcze odkręcisz plastikowa nakrętkę pod która jest osuszacz,inaczej bez demolki się nie obejdzie a ta nakretka znowu nie wystepuje jako czesc zamienna raczej.
Jak masz z oddzielnym to patrzaj w lewy dolny róg i tam go zobaczysz.
Jak masz z oddzielnym to patrzaj w lewy dolny róg i tam go zobaczysz.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz