Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Moderatorzy: Sebu$, Tunio999
-
Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 1979
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Plec:
#16
Post
autor: Dziadek13 » 04 sie 2017, 20:06
-
Pablo84K
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
#17
Post
autor: Pablo84K » 05 sie 2017, 00:29
Tak, oglądałem to już. Dzięki! Interesuje mnie ta temperatura skraplacza.
-
Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 1979
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Plec:
#18
Post
autor: Dziadek13 » 05 sie 2017, 16:10
Ja mam gorący w te i nie tylko w ciepłe dni, zależy jak ustawie klime,jak jest skraplacz zimny to wentylator stoi jak się podgrzeje to załanczają mi się oba wentylatory czyli masz prawidłowo.
-
Pablo84K
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
#19
Post
autor: Pablo84K » 05 sie 2017, 21:34

Tak, doczytałem się że on ma być ciepły. Tylko co oznacza że załączają Ci się oby dwa wentylatory? Masz dwa na skraplaczu czy po jednym na skraplaczu i na chłodnicy wody? Tak czy siak doczytałem się też że osuszacz powinno się wymieniać co 4-5 lat, a przynajmniej jego filtr. Dzisiaj się pytałem w motoryzacyjnym obok mnie i skraplacz z wbudowanym osuszaczem NISSENA kosztuje jakieś 325zł, to nie tragedia. Wymienię go ale chyba nie w sierpniu

-
Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 1979
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Plec:
#20
Post
autor: Dziadek13 » 06 sie 2017, 18:04
Pablo84K pisze: Tylko co oznacza że załączają Ci się oby dwa wentylatory?
Ja mam dwa wentylatory jeden od chłodnicy cieczy silnika a drugi z przodu na skraplaczu.Bo jak poleci gorące powietrze z skraplacza to podniesie mi temp chłodnicy cieczy silnika i dlatego jak mam załączoną klime to chodzą oba.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 18:06 przez
Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Pablo84K
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
#21
Post
autor: Pablo84K » 06 sie 2017, 20:59
Ok, logiczne! To pewnie u mnie też i wiem już dlaczego w upalne dni temperatura silnika przekracza 90 stopni mimo wadliwego termostatu.