Stuki z kompresora sprężarki

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
andrew25082
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 19 cze 2015, 13:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Piła
Auto: Opel Zafira A 2.0 Di Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

Stuki z kompresora sprężarki

#1 Post autor: andrew25082 » 09 sie 2017, 19:03

Witam. Bylem na nabiciu klimatyzacji. 2 lata jeździłem z nieszczelna chłodnica klimy. Ostatnio ja wymieniłem. Sprawdziłem szczelność. Wszystko super trzyma. Sprawdzane było azotem.

Lecz po nabiciu klimy sprezarka zachowuje się jak wiertarka. Zaznaczam że chłodzi idealnie lecz bardzo głośno. Czy to sprzegielko kompresora? Bo tak mi powiedzieli. Czy może tylko cewka elektromagnesu?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2017, 19:18 przez andrew25082, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#2 Post autor: Dziadek13 » 09 sie 2017, 19:34

Trza rozebrać sprzęgiełko i sprawdzić nie dawno to robiłem bo padła cewka.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... c&start=30

Obrazek

grzes997
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2016, 16:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#3 Post autor: grzes997 » 12 sie 2017, 07:12

andrew25082 pisze:Lecz po nabiciu klimy sprezarka zachowuje się jak wiertarka
Czy podczas nabijania czynnikiem był podany olej do układu, miałem podobny problem rok temu, a teraz na wiosnę podczas serwisu klimy był odzyskany czynnik i stary olej, po napełnieniu czynnikiem i świeżym olejem sprężarka chodzi cichutko jedynie ją słychać jak startuje

andrew25082
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 19 cze 2015, 13:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Piła
Auto: Opel Zafira A 2.0 Di Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#4 Post autor: andrew25082 » 13 sie 2017, 20:40

No właśnie nie wiem czy był olej. Jak ruszam ręką wałek od kompresora to stuka coś. Nie wiem czy to cewka, bo normalnie sprężarka się załączała i wyłączała.

Było tak: nabił mi 600g czynnika, bo zabrakło w automacie czynnika. Powinno być 700g. I kazał odpalić auto i włączyć klimę, no i włączyłem a tu wiertarka xd Powiedzieli mi, że to cewka na 100 %.

I teraz nie wiem. Wydaje mi się, że gdyby było wszystko dobrze nabite to działałoby dobrze. i teraz nie wiem czy kupić sprężarkę czy cewkę....
Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 20:45 przez andrew25082, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1892
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#5 Post autor: Dziadek13 » 13 sie 2017, 21:33

A może słaby styk na wtyczce sprężarki i iskrzy (wiadomo potrzebny duży prąd) co powoduje zał i wył sprężarki przez cewke a cały efekt to odgłos wiertarki,lub w samej cewce bezpiecznik robi przerwe i zwiera co objawia się odgłosem wiertarki.Czyli cala cewka koszt około 70zł tylko należy dobrze dobrać wymiary lub wymiana samego bezpiecznika termicznego za 1,50zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”