uskodzone tuleje w sankach /wózku

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

uskodzone tuleje w sankach /wózku

#1 Post autor: xbasser » 20 wrz 2017, 21:54

Witam,

Czy ktoś z Was może orientuje się jaki jest koszt wymiany takich tulei ? na przegladzie dowiedziałem sie ze są do wymiany i przez to mam zdarte opony z jednej strony

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek » 20 wrz 2017, 22:08

Tuleja

plus robocizna ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#3 Post autor: xbasser » 27 wrz 2017, 23:13

a czy ktos z Was wyjmował /demontował kiedys wózek/sanki z pod zafiry z18xe ?

jezeli tak to bardzo proszę o wskazówki , tuleje bym wymienił sam ale nie wiem jak sie zabrac za te sanki, silnika chyba nie trzeba podwieszac bo sie trzyma na lapach bocznych , po wyjeciu moglbym sobie je zabezpieczyc przeciw korozji, pomalowac itp a u mechanika to nic nie zrobie

jakktos kiedys to robil to plis o kontakt

dzięki Daniel
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 23:13 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 » 28 wrz 2017, 06:34

Powiem szczerze, że także jestem ciekaw tej operacji.

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#5 Post autor: cypis36 » 28 wrz 2017, 08:16

Cześć.

Tuleje na wózku wymieniałem (nie pamiętam ile ich dokładnie jest ale około 6szt-4szt są identyczne, a 2 szt są inne) Do tej operacji potrzebujesz co najmniej kanał, najlepiej podnośnik dwu kolumnowy samochodowy oraz prasę do wyciśnięcia i wciśnięcia tulei. Trzeba również odkręcić i podwiesić pompę wspomagania. Całe sanki musisz wyciągnąć. zabawy od groma. Powodzenia.
Pozdrawiam Marcin.
Obrazek

Skasowany użytkownik 23188

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 » 28 wrz 2017, 19:56

cypis36 pisze:Całe sanki musisz wyciągnąć. zabawy od groma.
No, to było do przewidzenia ... :) :mrgreen:

Skasowany użytkownik 6483

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 28 wrz 2017, 20:44

Ja również wymieniałem sanki w swojej ZA ale diesel. Tragedii nie było..musiałem je wymienić bo mi przegniły. Mysle ,że pare godzinek musisz zarezerwować na ta operację no i warto mieć kogos kumatego do pomocy. ja tak miałem :piwo: :piwo: :piwo:

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#8 Post autor: xbasser » 28 wrz 2017, 21:48

posiadam kanał

fajnie by bylo jakbyscie wrzucili jakis manual z wyjecia tych sanek na forum

tzn po kolei jak i co działaliscie , mysle ze niejedna osoba bedzie wdzieczna

ja napewno dobrego 4paka wysle jak ktos pomoze z tym tematem :)

Daniel
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 21:49 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#9 Post autor: Rybka » 28 wrz 2017, 22:06

Auto na podnosniku z 2 stron
Demontujemy koła
Odkrecamy dolne swożnie wachacza i wyciągamy je ze zwrotnicy
Odkręcamy łączniki stabilizatora od amora
Odkręcamy maglownicę i podwieszamy
Podwieszamy chłodnicę wody do górnego pasa przedniego
Odkręcamy poduszki dolne silnika, skrzyni
Odkręcamy sanki i zdejmujemy je.

Najlepiej gdybyś miał taki ściągacz http://allegro.pl/zestaw-sciagaczy-scia ... b4c124d99e
Wtedy mniej roboty, bo nie trzeba demontować sanek na prasę.
Tylko odkręcasz sanki i wiszą sobie na łącznikach i wahaczach, a ty sobie wyprasowujesz gumy.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#10 Post autor: xbasser » 28 wrz 2017, 22:30

Ryba dzieki ,

bede dzialal z tematem od 9 pazdziernika, wtedy mam urlop,

zbieram narazie informację , w weekend wjade sobie na kanał popatrze jeszcze i jak bede mial jakies pytania to dam znac

sworznie wahacza i łącznik stabilizatora juz wymianiałem , nigdy natomiast nie dzialalem przy maglownicy i pompie wspomagania - musze rozkminic

chlodnice sie podwiesi

poduszki silnika musze rozkminic o ktore chodzi - i pytanie czy silnika nie musze podwieszac ?

temat demontazu sanek tez musze rozkminic jak wejde do kanału

ps; takiego urzadzenia nie mam , znajomy powiedzial ze jak wyjme sanki to zebym do niego podjechal to jakas domowa metoda wymieni mi te tuleje- nie wiem jak?

jak wszystko sie uda napewno temat opijemy :)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#11 Post autor: Rybka » 28 wrz 2017, 22:41

Obawiam się że ten znajomy nie poradzi sobie domowymi sposobami z tulejami.
Bez prasy się nie obejdzie, a o wybijaniu młotkiem niech zapomni.
Wiem co mówię bo robi się takie rzeczy w robocie.
Jak już chcesz sam demontować to ok, ale jedź na prasę do kogoś z tym bo tuleje naprawdę mocno siedzą nie raz.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#12 Post autor: wamka18 » 28 wrz 2017, 22:50

Tulei jest 6 szt. Osobiście wole wykręcić sanki i położyć je na stole, ale jest też możliwość tego pod spodem zrobienia wystarczy mieć długą śrubę z nakrętką , odpowiedniej średnicy podkładki i dobrać odpowiednią nasadkę. Oglądasz sanki i szukasz w którą stronę jest wciskana tuleja aby ją wypchnąć z powrotem. Śrubę z podkładka o średnicy jak najbardziej zbliżoną do średnicy tulei wkładasz w starą tuleje od tyłu a z przeciwnej strony nasadkę z podkładką i nakrętką. Nasadka ma mieć otwór troszkę większy od tulei tak aby można było wycisnąć w nią starą. Wszystko składasz i kręcisz śrubą tak długo aż wyciśniesz tulej. Czasami bywa tak że wyjdzie tylko gumowy środek a metal na zewnątrz zostaje to wtedy ten pozostały element przecinasz wrzeszotem w środku i pozostałość wybijasz.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#13 Post autor: xbasser » 29 wrz 2017, 09:00

i pewnie po całej operacji czeka mnie zbieżność ?

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#14 Post autor: wamka18 » 29 wrz 2017, 09:28

Tak

Skasowany użytkownik 23188

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 » 29 wrz 2017, 10:45

Rybka pisze: Najlepiej gdybyś miał taki ściągacz http://allegro.pl/zestaw-sciagaczy-scia ... b4c124d99e
Dokładasz do tego koło 120 zł i masz nowe sanki z tulejami .... :P :mrgreen:
Oczywiście jeśli prowadziłbym warsztat - to oczywiście, że tak, ale na prawdopodobnie
jedną wymianę to chyba się nie kalkuluje.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 10:47 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”