OP-COM chińczyk i brak funkcji

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#16 Post autor: Artur_KRK » 06 lis 2017, 23:54

Para wodna to może się wypalać przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund.
Ale nie po 15 minutach.

Poza tym, w lecie - przy wysokiej temperaturze i całkowicie suchym powietrzu dymi prawie od razu. A w wilgotny dzień prawie w ogóle nie dymi.
I jest tak dopóki nie wejdę w wysokie obroty.
Przy 2500 obrotów nie dymi, a przy 800 dymi.

Więc Twój pomysł, że któryś czujnik wpływa na złe sterowanie kompa, a dalej na kąt wtrysku - jest całkowicie uzasadniony.


Jeszcze jedna uwaga do Dziadek13

Nigdy nie odważyłbym się podpuścić kogokolwiek na szajs, który niszczy silnik.
Ceramizer zastosowałem w czterech silnikach - w tym w dwóch dostawczych.
Najstarszy (firmowy) miał przebieg 480 tysięcy i przejechał jeszcze setkę. Potem został sprzedany (w dobrym stanie).
Po PRAWIDŁOWYM dodaniu preparatu silnik nabrał mocy.

PS
Sprawdziłem to to ten ceratec?
Otóż ceramizer to 4ml w dawce.
A ceratec to 300 ml.
Więc nie może to być ten sam preparat.
Gdyby ktoś dodał 80 dawek ceramizera to z pewnością zarżnąłby silnik!
Ja dałem maksymalnie trzy dawki na 8 litrów oleju.


Być może dochodzę do sedna problemu.
Zimny silnik dobrze pali i bez dymu.
Gorący jak zupełnie nowy samochód.
Problem pośrodku...

Niedawno regenerowałem EGR. Może facet źle go skalibrował?
Mam prośbę.
Chyba Dziadek13 jest tu lepiej zorientowany.
Czy możesz podać wszystkie wartości EGR na zimnym silniku i po minucie od zapalenia silnika.
Może być tak, że jakiś czas po zapaleniu za dużo spalin trafia do silnika bo EGR otwarty na full. Nie mogę tego sprawdzić wzrokowo, bo facet od regeneracji zaplombował plastikową osłonę.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 16:06 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#17 Post autor: Dziadek13 » 07 lis 2017, 19:32

Artur_KRK pisze: po kilkunastu sekundach dymi na biało - przy zimnym silniku.
Przyczyną białego koloru dymu jest płyn chłodniczy,czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica.
Lżejsza wersja.
Albo zapowietrza się silnik z rana,Lub nie szczelne trawersy.
Samochód wybrał nowego papieża. :lol:
Artur_KRK pisze:Czy możesz podać wszystkie wartości EGR na zimnym silniku i po minucie od zapalenia silnika.
Nie ma dostępnego czegoś takiego tylko samemu należy podczas jazdy z podpiętym opcomem zaobserwować.
Artur_KRK pisze:Niedawno regenerowałem EGR. Może facet źle go skalibrował?
Tam nie ma kalibracji wszystko w sofcie zapisane i jak nie ma błędu to z egr jest ok.

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#18 Post autor: Artur_KRK » 07 lis 2017, 20:37

Umówmy się, że na silnikach trochę się znam.
Trzydzieści lat temu sporo dłubałem.
Dlatego te uwagi są zbędne.

1. Gdyby ciekło spod głowicy - to płyn chłodnicowy by uciekał.
A od 7 tysięcy km - gdy wymieniłem płyn, nie ubyło ani deka.
Poza tym płyn jest czyściutki.

2. Problem zapowietrzania rozwiązałem. Teraz pali do max trzeciego obrotu.

3. Gdyby trawersy były nieszczelne to kopciłby cały czas, a nie w krótkim zakresie temperatur.

4. Na pewno istnieje funkcja kalibrowania EGR.
Podejrzewam, że przez kręcenie cewką.

Przy wartości "żądanej wartości EGR" mam cały czas 100%
A "stosunek impulsów EGR" mam na wolnych obrotach 5%, a po zagrzaniu silnika 95% - również na wolnych obrotach.

OP-coma mam dopiero od tygodnia i dopiero się go uczę.
Dlatego prosiłem o podanie parametrów EGR w zakresie od zimnego silnika - do 30 stopni celsjusza temp oleju.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#19 Post autor: Dziadek13 » 07 lis 2017, 21:31

Artur_KRK pisze:Umówmy się, że na silnikach trochę się znam.
Ale nie ma się co spinać takie są przyczyny przy białym dymie więc ci napisałem.
Artur_KRK pisze:Dlatego prosiłem o podanie parametrów EGR w zakresie od zimnego silnika - do 30 stopni celsjusza temp oleju.
Poklikaj do @Janus ma ten sam silnik niech ci jak ma czas sprawdzi u siebie i ci poda,ale chyba on nie posiada egr na chodzie tylko w stanie spoczynku,to może kto inny.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 21:35 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#20 Post autor: Janus » 07 lis 2017, 22:09

Dziadek13 pisze: Poklikaj do @Janus ma ten sam silnik niech ci jak ma czas sprawdzi u siebie i ci poda,ale chyba on nie posiada egr na chodzie tylko w stanie spoczynku,to może kto inny.
Tak mój jest w stanie spoczynku i ma się dobrze :D
Janusz

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#21 Post autor: Artur_KRK » 08 lis 2017, 09:15

Janus pisze: Tak mój jest w stanie spoczynku i ma się dobrze :D
Czy został zablokowany, czy też padł?

EGR jest bardzo dobry przy długich trasach.
Zmniejsza zużycie paliwa i wycisza silnik.
Ale na krótkie trasy to kiepski patent, bo powinien się włączać dopiero po zagrzaniu silnika.
A Zafira jest wyjątkowo oporna na rozgrzewanie.
Do tego dochodzą tragiczne błędy kontrukcyjne kolektora ssącego - co skutkuje jego zapychaniem się sadzą i smołą.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#22 Post autor: Dziadek13 » 08 lis 2017, 10:21

Artur_KRK pisze:Czy został zablokowany, czy też padł?
Jest o tym na forum.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21562

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#23 Post autor: Artur_KRK » 08 lis 2017, 11:00

Dziadek13 pisze:
Artur_KRK pisze:Czy został zablokowany, czy też padł?
Jest o tym na forum.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21562
A ile po takim przeróbkach spala samochód?

Mnie - na trasie do Włoch - jazda nocą - 110 średnia, bez szczególnej ekonomii, znaczna część trasy to góry...
W rezultacie wielokrotnie wyszło ok 5,7 litra.
W tym roku Chorwacja 5,8 l. Ale cały czas jechałam w ulewnym deszczu.

Kiedyś jechałem przez francuską prowincję, a więc przepisowo - 50 km na h i wyszło 4,7 litra.
Aż nie chciało mi się wierzyć. Ale pomiar dotyczył ponad 300 km.

I na koniec odłączyłem dziś kabel do EGR i zaraz pokazało mi błędy.
Ale samochód nie dymi!
Stosunek impulsów EGR zatrzymał się na 5%

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#24 Post autor: Janus » 08 lis 2017, 11:47

Artur_KRK pisze: I na koniec odłączyłem dziś kabel do EGR i zaraz pokazało mi błędy.
Ale samochód nie dymi!
Stosunek impulsów EGR zatrzymał się na 5%
Ciekawe czy EGR jest całkowicie domknięty - bo może jest podparty nagarem i cały czas puszcza do cylindrów zbędne spaliny. Proponuję zdjąć górną część kolektora dolotowego nad EGR-em (tą na którą nachodzi wąż powietrza z intercoolera). Umyć grzybek EGR-a jakimś szuwaksem do czyszczenia gaźników (w sprayu). Uwaga - jak będzie dużo sadzy - żeby nie poleciały kawałki do kolektora i dalej do cylindrów. Po wyczyszczeniu i upewnieniu się że grzybek domyka się z metalicznym stukiem - odłączyć EGR-a, zrobić emulator i poobserwować...
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#25 Post autor: Dziadek13 » 08 lis 2017, 15:05

Artur_KRK pisze:A ile po takim przeróbkach spala samochód?
Ja mam inny silnik tylko 82 KM więc moge powiedzieć nie zauważyłem zmian w spalaniu zawsze tak jak pisze instrukcja,mogę tylko dodać że żwawiej się zbiera szczególnie z dołu gdzie przedtem była dziura no i silnik oddycha czyściutkim powietrzem i nie marasi się kolektor dolotowy.
Po za tym kupiłem fure to i owies muszę kupić.

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#26 Post autor: Artur_KRK » 08 lis 2017, 15:12

Janus pisze:
Artur_KRK pisze: I na koniec odłączyłem dziś kabel do EGR i zaraz pokazało mi błędy.
Ale samochód nie dymi!
Stosunek impulsów EGR zatrzymał się na 5%
Ciekawe czy EGR jest całkowicie domknięty - bo może jest podparty nagarem i cały czas puszcza do cylindrów zbędne spaliny. Proponuję zdjąć górną część kolektora dolotowego nad EGR-em (tą na którą nachodzi wąż powietrza z intercoolera). Umyć grzybek EGR-a jakimś szuwaksem do czyszczenia gaźników (w sprayu). Uwaga - jak będzie dużo sadzy - żeby nie poleciały kawałki do kolektora i dalej do cylindrów. Po wyczyszczeniu i upewnieniu się że grzybek domyka się z metalicznym stukiem - odłączyć EGR-a, zrobić emulator i poobserwować...

Pisałem wcześniej, że cały kolektor wyczyściłem na wiosnę.
Męczyłem się tydzień, bo nie mogłem użyć palnych rozpuszczalników.
EGR był wtedy w regeneracji, więc też był czysty.
Po 8 tyś. kilometrów nie powinno być większych zanieczyszczeń.

Nawiasem mówiąc przymierzam się do założenia HHO w celu czyszczenia EGR i kolektora ssącego. Gdyby przy okazji była jakaś oszczędność paliwa to nie zaszkodzi.
Na razie zacząłem od wypieprzenia filtra paliwa by zrobić miejsce na generator.
Niechętnie założyłem stożek i...
Odlot.
Na Verwie Orlenu samochód zachowuje się jak wyścigowy.
Tylko cały czas słychać świst turbiny. A na oryginalnym filtrze była słabo słyszalna.



edit
Dziadek13 pisze:
Artur_KRK pisze:A ile po takim przeróbkach spala samochód?
Ja mam inny silnik tylko 82 KM więc moge powiedzieć nie zauważyłem zmian w spalaniu zawsze tak jak pisze instrukcja,mogę tylko dodać że żwawiej się zbiera szczególnie z dołu gdzie przedtem była dziura no i silnik oddycha czyściutkim powietrzem i nie marasi się kolektor dolotowy.
Po za tym kupiłem fure to i owies muszę kupić.

To nie jest tak - jak myślisz.
By zrobić dobry chleb trzeba dodać trochę zepsutego, a więc zakwsu.
By zrobić doskonałe gofry, żona dodaje "zepsute" mleko - czyli dopiero zaczynające się kwasić.
By zrobić dobre wino trzeba dodać "psujące się" skórki owoców. A więc drożdze.

Sam chciałem trzydzieści kilka lat temu zrobić coś an wzór EGR.
W 1972 roku NASA badała wpływ spalin na pracę silnika. I wyszło im 15 procent zysku.
W Polsce opublikowano to jeszcze w latach siedemdziesiatych.

Turbina Kowalskiego to nic innego jak prototyp EGR, bo spaliny wracały do gaźnika.
W wypadku silników 2.0 DTI w EGR Wahler sprawa wygląda tak, że przekombinowali po stokroć.
Trudno o bardziej spieprzony projekt, bo sadza doskonale się tam zatrzymuje.
A na zatkanym kolektorze spalanie wzrasta - zamiast maleć.

Lecz sama idea EGR jest dobra.
Ale jak mówi przysłowie "diabeł tkwi w szczegółach".


Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę edytować i scalać. - Rybka
Ostatnio zmieniony 08 lis 2017, 18:22 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#27 Post autor: Janus » 09 lis 2017, 16:45

EGR w wiekowym dieslu jest do d***. W kolektorze ssącym masz olej z pocącej się turbiny. W spalinach masz sadzę. Jedno + drugie = wiesz... sam czyściłeś tydzień kolektor.
EGR w benzynach miał przede wszystkim obniżyć emisję tlenków azotu przez obniżenie temperatury spalania - dodanie spalin zamiast świeżego powietrza obniżało tę temperaturę. Co miał zrobić w dieslu - który i tak jest "zimnym" silnikiem - tego nie wiem...
Dla mnie EGR to jak ktoś fajnie napisał: "to tak jakbyś włożył sobię rurkę w odbyt a drugi koniec do ust, żeby maksymalnie wykorzystać wypuszczane powietrze".

Koniec OT
Janusz

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#28 Post autor: Artur_KRK » 09 lis 2017, 18:57

Janus pisze:EGR w wiekowym dieslu jest do d***. W kolektorze ssącym masz olej z pocącej się turbiny. W spalinach masz sadzę. Jedno + drugie = wiesz... sam czyściłeś tydzień kolektor.
EGR w benzynach miał przede wszystkim obniżyć emisję tlenków azotu przez obniżenie temperatury spalania - dodanie spalin zamiast świeżego powietrza obniżało tę temperaturę. Co miał zrobić w dieslu - który i tak jest "zimnym" silnikiem - tego nie wiem...
Dla mnie EGR to jak ktoś fajnie napisał: "to tak jakbyś włożył sobię rurkę w odbyt a drugi koniec do ust, żeby maksymalnie wykorzystać wypuszczane powietrze".

Koniec OT
OK
powiedz tylko ile Ci pali na setkę?
Nie jestem pierwszym właścicielem Zośki.
Poprzednik zrobił z tego samochodu chlew, że nawet przy kupnie brałem pod uwagę wymianę silnika.
Gdyby nie doskonała blacha i zawieszenie to nie tknąłbym tego samochodu.
Wyczyściłem w silniku wszystko - co się da i teraz pracuje dość dobrze.
Więc wszelkie dyskusje zacznijmy od porównania spalania.
Jeżeli bez EGR pali tak samo to wywalę ustrojstwo.
Powyżej podałem ile mi pali.

Co do "pocącej się turbiny". Napisałem wcześniej że na 10 tyś km bierze 1 litr. Więc nie ma z czego się pocić. Więcej wycieków jest przez poluzowane uszczelki, bo przez wibracje puszczają śruby.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 18:59 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#29 Post autor: Janus » 10 lis 2017, 09:41

pali tyle co zawsze - czyli 7 litrow srednio. Jazda po przedmiesciach Warszawy i obwodnicy z predkosciami ponad 120, nieemerycka. Raz kiedys udalo mi sie zejsc do 6,5 na jakis gorszych drogach w trasie z predkoscia srednio 80-90

PS kola mam 205/55R16
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, 09:44 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#30 Post autor: Artur_KRK » 10 lis 2017, 12:57

Janus pisze:pali tyle co zawsze - czyli 7 litrow srednio. Jazda po przedmiesciach Warszawy i obwodnicy z predkosciami ponad 120, nieemerycka. Raz kiedys udalo mi sie zejsc do 6,5 na jakis gorszych drogach w trasie z predkoscia srednio 80-90
Miasto nie jest w żaden sposób wiarygodne w pomiarze spalania.
Mnie po Krakowie spala 7 do 8 zimą.
Ale korki są czasem takie, że 500 metrów jadę pół godziny.
Dlatego tylko trasa może być porównywalna.
Z tego względu nie zamierzam rezygnować z EGR, lecz zainstalować HHO do czyszczenia kolektora.
I podobno ma to dąć jakieś oszczędności paliwa.
Za miesiąc wybiorę się w dłuższą trasę i wtedy zobaczymy ile w tym prawdy.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, 12:58 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”