zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderatorzy: Tunio999, Makary

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pawko81
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 06 gru 2011, 18:55
Lokalizacja: białystok
Model:

zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

#1 Post autor: pawko81 » 24 lis 2017, 05:37

Witam. Na co mam zwracać uwagę przy zakupie automatu zafira B 2006 120 KM. To mój pierwszy samochód z taką skrzynią i czytam że są jakieś problemy w użytkowaniu. Jak to sprawdzić by się nie spażyć??
W ogłoszeniu napisane że skrzynia przeszła regenerację. Proszęo p pomoc

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3838
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

Re: zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

#2 Post autor: janekW67 » 24 lis 2017, 21:24

Sposób na sprawdzenie działania automatu:
http://www.auto-swiat.pl/porady/jak-oce ... nej/v792wp
Oczywiście!

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

Re: zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

#3 Post autor: czarekcw » 27 lis 2017, 08:36

Problemów nie ma jak ktoś regularnie wymieniał olej (niestety Opel twierdził, że oleju się nie wymienia i większość ludzi w to uwierzyła).

Artykuł ok napisany. Warto zerknąć od spodu bo simeringi na półosiach puszczają. Tu już jest niemiła niespodzianka- w manualu ori kosztuje w okolicach 60 zł za sztukę, do automatu ok 120zł za sztukę.

Warto "zdusić" skrzynię jadąc pod górkę tzn jedziesz na 4 biegu w okolicach 55-60km/h, pojawia się górka i tak samo trzymasz pedał gazu, przy redukcji nie powinien szarpnąć.

Tak jeszcze gwoli informacji- jadąc z większych górek mając 4 bieg (i wyżej) jak zahamujesz to zbije najczęściej do 3 biegu mimo, że prędkość auta jest wyższa niż 60km/h. To akurat może być niebezpieczne w zimę ale podczas jazdy można przełączać między trybami "D" a trybem manualnym.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

#4 Post autor: Kowal1981 » 29 lis 2017, 21:00

Po pierwsze na postoju kilkukrotnie wrzuć z P na D i z P na R oraz z R na D, powinieneś odczuć tylko lekko załączanie się napędu bez szarpnięć czy stuków. Dalej po wrzuceniu na D czy R auto powinno ruszyć po "sekundzie". Tu warto zrobić taki test ustawić auto pod lekką górką, puść hamulec a auto powinno ruszyć bez gazu, pod większą górkę nie powinno się stoczyć. Przy zmianach biegów w górę obroty nie powinny rosnąć. Sprawdź opcje kickdown tzn. pedał w podłogę i skrzynia bez zbędnej zwłoki powinna zredukować o jeden lub dwa biegi( bez stuków czy szarpnięć). Skrzynia na biegach 1,2,3 działa tak jakby na pół sprzęgle, pełne zapięcie sprzęgła następuję na 3 biegu powyżej (nie jestem pewny) 2,5 tyś obrotów. Objawia się o spadkiem obrotów do ok 2 tyś i tu też zwróć uwagę czy nie ma szarpnięć, mimo spadku obrotów auto nadal płynie przyspiesza. Kolejny test według wskazówek kolegi czarekcw, jak masz możliwość wyjechania na drogę szybkiego ruchu polecam sprawdzić redukcjPo pierwsze na postoju kilkukrotnie wrzuć z P na D i z P na R oraz z R na D, powinieneś odczuć tylko lekko załączanie się napędu bez szarpnięć czy stuków. Dalej po wrzuceniu na D czy R auto powinno ruszyć po "sekundzie". Tu warto zrobić taki test ustawić auto pod lekką górką, puść hamulec a auto powinno ruszyć bez gazu, pod większą górkę nie powinno się stoczyć. Przy zmianach biegów w górę obroty nie powinny rosnąć. Sprawdź opcje kickdown tzn. pedał w podłogę i skrzynia bez zbędnej zwłoki powinna zredukować o jeden lub dwa biegi( bez stuków czy szarpnięć). Skrzynia na biegach 1,2,3 działa tak jakby na pół sprzęgle, pełne zapięcie sprzęgła następuję na 3 biegu powyżej (nie jestem pewny) 2,5 tyś obrotów. Objawia się o spadkiem obrotów do ok 2 tyś i tu też zwróć uwagę czy nie ma szarpnięć, mimo spadku obrotów auto nadal płynie przyspiesza. Kolejny test według wskazówek kolegi czarekcw, jak masz możliwość wjechania na drogę szybkiego ruchu polecam sprawdzić redukcję z 6 na 5 na 4. Ważny jest też stan chłodnicy, służy ona również do chłodzenia oleju ze skrzyni, przy uszkodzonej chłodnicy( a te nie są mocą stroną Opli) skrzynia może się przegrzewać. Kolejna sprawa na postoju wybierasz ręczny tryb zmiany biegów, skrzynia powinna pozwolić ci wrzucić 3 i spokojnie ruszyć z tego biegu po puszczeniu hamulca. Tak samo zachowa się po wybraniu trybu zimowego. z 6 na 5 na 4. Ważny jest też stan chłodnicy, służy ona również do chłodzenia oleju ze skrzyni, przy uszkodzonej chłodnicy( a te nie są mocą stroną Opli) skrzynia może się przegrzewać. Kolejna sprawa na postoju wybierasz ręczny tryb zmiany biegów, skrzynia powinna pozwolić ci wrzucić 3 i spokojnie ruszyć z tego biegu po puszczeniu hamulca. Tak samo zachowa się po wybraniu trybu zimowego.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie

#5 Post autor: czarekcw » 30 lis 2017, 08:20

Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby montaż oddzielnej chłodnicy oleju skrzyni biegów. Ja nie pomyślałem na samym początku i kupiłem nową chłodnicę taka jaka była (czyli od cieczy chłodzącej silnik i oleju w jednym). Kupując oddzielną chłodnicę oleju niwelujemy ryzyko uszkodzenia skrzyni z powodu uszkodzenia chłodnicy i mieszania się oleju z płynem chłodzącym silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”