Witam. Na co mam zwracać uwagę przy zakupie automatu zafira B 2006 120 KM. To mój pierwszy samochód z taką skrzynią i czytam że są jakieś problemy w użytkowaniu. Jak to sprawdzić by się nie spażyć??
W ogłoszeniu napisane że skrzynia przeszła regenerację. Proszęo p pomoc
zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 3962
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
- Kontakt:
Re: zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie
Sposób na sprawdzenie działania automatu:
http://www.auto-swiat.pl/porady/jak-oce ... nej/v792wp
http://www.auto-swiat.pl/porady/jak-oce ... nej/v792wp
Oczywiście!
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
Re: zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie
Problemów nie ma jak ktoś regularnie wymieniał olej (niestety Opel twierdził, że oleju się nie wymienia i większość ludzi w to uwierzyła).
Artykuł ok napisany. Warto zerknąć od spodu bo simeringi na półosiach puszczają. Tu już jest niemiła niespodzianka- w manualu ori kosztuje w okolicach 60 zł za sztukę, do automatu ok 120zł za sztukę.
Warto "zdusić" skrzynię jadąc pod górkę tzn jedziesz na 4 biegu w okolicach 55-60km/h, pojawia się górka i tak samo trzymasz pedał gazu, przy redukcji nie powinien szarpnąć.
Tak jeszcze gwoli informacji- jadąc z większych górek mając 4 bieg (i wyżej) jak zahamujesz to zbije najczęściej do 3 biegu mimo, że prędkość auta jest wyższa niż 60km/h. To akurat może być niebezpieczne w zimę ale podczas jazdy można przełączać między trybami "D" a trybem manualnym.
Artykuł ok napisany. Warto zerknąć od spodu bo simeringi na półosiach puszczają. Tu już jest niemiła niespodzianka- w manualu ori kosztuje w okolicach 60 zł za sztukę, do automatu ok 120zł za sztukę.
Warto "zdusić" skrzynię jadąc pod górkę tzn jedziesz na 4 biegu w okolicach 55-60km/h, pojawia się górka i tak samo trzymasz pedał gazu, przy redukcji nie powinien szarpnąć.
Tak jeszcze gwoli informacji- jadąc z większych górek mając 4 bieg (i wyżej) jak zahamujesz to zbije najczęściej do 3 biegu mimo, że prędkość auta jest wyższa niż 60km/h. To akurat może być niebezpieczne w zimę ale podczas jazdy można przełączać między trybami "D" a trybem manualnym.
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie
Po pierwsze na postoju kilkukrotnie wrzuć z P na D i z P na R oraz z R na D, powinieneś odczuć tylko lekko załączanie się napędu bez szarpnięć czy stuków. Dalej po wrzuceniu na D czy R auto powinno ruszyć po "sekundzie". Tu warto zrobić taki test ustawić auto pod lekką górką, puść hamulec a auto powinno ruszyć bez gazu, pod większą górkę nie powinno się stoczyć. Przy zmianach biegów w górę obroty nie powinny rosnąć. Sprawdź opcje kickdown tzn. pedał w podłogę i skrzynia bez zbędnej zwłoki powinna zredukować o jeden lub dwa biegi( bez stuków czy szarpnięć). Skrzynia na biegach 1,2,3 działa tak jakby na pół sprzęgle, pełne zapięcie sprzęgła następuję na 3 biegu powyżej (nie jestem pewny) 2,5 tyś obrotów. Objawia się o spadkiem obrotów do ok 2 tyś i tu też zwróć uwagę czy nie ma szarpnięć, mimo spadku obrotów auto nadal płynie przyspiesza. Kolejny test według wskazówek kolegi czarekcw, jak masz możliwość wyjechania na drogę szybkiego ruchu polecam sprawdzić redukcjPo pierwsze na postoju kilkukrotnie wrzuć z P na D i z P na R oraz z R na D, powinieneś odczuć tylko lekko załączanie się napędu bez szarpnięć czy stuków. Dalej po wrzuceniu na D czy R auto powinno ruszyć po "sekundzie". Tu warto zrobić taki test ustawić auto pod lekką górką, puść hamulec a auto powinno ruszyć bez gazu, pod większą górkę nie powinno się stoczyć. Przy zmianach biegów w górę obroty nie powinny rosnąć. Sprawdź opcje kickdown tzn. pedał w podłogę i skrzynia bez zbędnej zwłoki powinna zredukować o jeden lub dwa biegi( bez stuków czy szarpnięć). Skrzynia na biegach 1,2,3 działa tak jakby na pół sprzęgle, pełne zapięcie sprzęgła następuję na 3 biegu powyżej (nie jestem pewny) 2,5 tyś obrotów. Objawia się o spadkiem obrotów do ok 2 tyś i tu też zwróć uwagę czy nie ma szarpnięć, mimo spadku obrotów auto nadal płynie przyspiesza. Kolejny test według wskazówek kolegi czarekcw, jak masz możliwość wjechania na drogę szybkiego ruchu polecam sprawdzić redukcję z 6 na 5 na 4. Ważny jest też stan chłodnicy, służy ona również do chłodzenia oleju ze skrzyni, przy uszkodzonej chłodnicy( a te nie są mocą stroną Opli) skrzynia może się przegrzewać. Kolejna sprawa na postoju wybierasz ręczny tryb zmiany biegów, skrzynia powinna pozwolić ci wrzucić 3 i spokojnie ruszyć z tego biegu po puszczeniu hamulca. Tak samo zachowa się po wybraniu trybu zimowego. z 6 na 5 na 4. Ważny jest też stan chłodnicy, służy ona również do chłodzenia oleju ze skrzyni, przy uszkodzonej chłodnicy( a te nie są mocą stroną Opli) skrzynia może się przegrzewać. Kolejna sprawa na postoju wybierasz ręczny tryb zmiany biegów, skrzynia powinna pozwolić ci wrzucić 3 i spokojnie ruszyć z tego biegu po puszczeniu hamulca. Tak samo zachowa się po wybraniu trybu zimowego.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
zafira B 2006 automat pomoc przy zakupie
Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby montaż oddzielnej chłodnicy oleju skrzyni biegów. Ja nie pomyślałem na samym początku i kupiłem nową chłodnicę taka jaka była (czyli od cieczy chłodzącej silnik i oleju w jednym). Kupując oddzielną chłodnicę oleju niwelujemy ryzyko uszkodzenia skrzyni z powodu uszkodzenia chłodnicy i mieszania się oleju z płynem chłodzącym silnik.