Zafira 2.0 dti parę pytan

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#1 Post autor: Basterw » 28 lis 2017, 10:45

Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1918
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#2 Post autor: Dziadek13 » 28 lis 2017, 13:36

Basterw pisze:
28 lis 2017, 10:45
Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze?.
Bardzo długo ja muszę zrobić 3 km lub więcej żeby widać ruch wskazówki taki to silnik np teraz z przysłoniętą do połowy chłodnicą .
Basterw pisze:
28 lis 2017, 10:45
Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie?
Nie wszystkie ja mam DTL i nie mam,w nowszych już są ale można sprawdzić po vinie jest taki temat na forum podajesz vin i dostaniesz wszystko co potrzeba. viewtopic.php?f=29&t=10695&start=915
Basterw pisze:
28 lis 2017, 10:45
co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
Należy sprawdzić układ podciśnienia może być nie szczelny,lub podwiesza się ez od turbiny.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2017, 16:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#3 Post autor: Morfi_pl » 02 gru 2017, 19:40

Basterw pisze:
28 lis 2017, 10:45
Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
miałem astrę z tym silnikiem i w zimie temperatura silnika to masakra, przy -15 stopniach potrafił się nagrzać do 90 stopni dopiero pod pracą (nawet z nowym termostatem i sprawnym układem)

co do turbo to faktycznie elektrozawory podciśnieniowe trzeba by posprawdzać i szczelność instalacji podciśnienia, no i pytanie czy lampkę Check engine masz sprawną - powinna się zapalić na chwile przed odpaleniem i zgasnąć

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#4 Post autor: Basterw » 03 gru 2017, 00:01

Lampka checka działa co do grzania to potrafie teraz przejechac z 10 km i wskazowka nawet nie drgnie a z nawiewu leci letnie powietrze a czy mozecie na zdjeciu pokazac gdzie sa te elektrozawory?Pytanie czy wymieniac termostat?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1918
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#5 Post autor: Dziadek13 » 03 gru 2017, 15:48

Basterw pisze:
03 gru 2017, 00:01
Pytanie czy wymieniac termostat?
Sprawdź ręką po przejechaniu np 5 km czy oba węże czyli do chłodnicy i z chłodnicy są ciepłe jak tak to do wymiany.
Basterw pisze:
03 gru 2017, 00:01
czy mozecie na zdjeciu pokazac gdzie sa te elektrozawory
Proszę.

Obrazek
Obrazek

A tu są od klapek i egr ale bez egr elektrycznego.

Obrazek

A tu są z elektrycznym egr te koło aku jeden inny do klapy gaszącej.

Obrazek

Tu jest pompa wakum tak do kompletu.

Obrazek

A tu masz to do przeczytania.
viewtopic.php?f=31&t=5672

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#6 Post autor: Basterw » 06 sty 2018, 12:10

A czy możecie powiedzieć w którym miejscu by zasłonić chłodnice ? I jak podczas zimy zadbać o klima żeby w lato nie byli że nie działa

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1918
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#7 Post autor: Dziadek13 » 06 sty 2018, 15:30

Ja zasłaniam całą tylko wycinam otwór na wlocie powietrza do filtra bo inaczej nie pojedzie.
Klime od czasu do czasu używam co by olej smarował sprężarkę, przydatne podczas parowania szyb jak jest pełna obsada siedzeń.
A jak dłuższa trasa to odsłaniam do połowy z prawej strony tą część gdzie masz interkuler starcza.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2018, 15:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#8 Post autor: Basterw » 07 sty 2018, 18:32

I jeszcze jedno czy spalanie 8.3l to dużo? Pomijam to że bardzo długo się grzeje i te moje turbo działa raz na jakiś czas

Awatar użytkownika
Sebu$
Zafiromaniak
Posty: 6461
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B OPC + BRC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#9 Post autor: Sebu$ » 07 sty 2018, 19:13

Basterw pisze:
07 sty 2018, 18:32
I jeszcze jedno czy spalanie 8.3l to dużo? Pomijam to że bardzo długo się grzeje i te moje turbo działa raz na jakiś czas
dużo
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1918
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#10 Post autor: Dziadek13 » 07 sty 2018, 19:18

Spalanie w normie szczególnie o tej porze roku, no i Bytom.To są pobożne życzenia producenta na foto.

Obrazek

Te silniki długo się grzeją zimą wiadomo turbo,interculer zimne powietrze.
Z tym turbo to nie rozumie błędy masz?.
Podciśnienie sprawne?.
Elektrozawór sprawny?.
No i czy same turbo sprawne luzy na osi?.
A na koniec powiedz po czym poznajesz że turbo działa raz na jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 19:27 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#11 Post autor: Basterw » 08 sty 2018, 10:42

Błędów nie mam mechanik co wymieniał mi dwumase teraz mówił że ten elektrozawor od turbiny jest niby sprawny i układ szczelny. Co do działania turbo to są momenty kiedy te auto idzie jak marzenie ma kopa i wogol a nieraz jakby miał 50 koni. Dziś ostrzałem po 7 km lewy wąż od silnika był ciepły czy to oznacza termostat do wymiany?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1918
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#12 Post autor: Dziadek13 » 08 sty 2018, 15:23

Basterw pisze:
08 sty 2018, 10:42
Co do działania turbo to są momenty kiedy te auto idzie jak marzenie ma kopa i wogol a nieraz jakby miał 50 koni. Dziś ostrzałem po 7 km lewy wąż od silnika był ciepły czy to oznacza termostat do wymiany?
Dotykaj ten wąż ale przy chłodnicy bo zaraz przy silniku fałszuje bo nabiera temperatury od silnika.
Przy tym silniku jak piszesz "jakby miał 50 koni" czyli jedziesz w trybie awaryjnym,czym mechanik sprawdzał błędy widziałeś czy na słowo wierzysz.
Kontrolka działa od błędów jak przekręcisz kluczyk?.ECU widzi że przy danych obrotach musi być takie doładowanie a jak nie ma to wali błędem np:
P1125 Zawór regulacyjny cisnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu pradowego Wiazka przewodów, zawór regulacyjny cisnienia doładowania.
Lub:
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Zafira 2.0 dti parę pytan

#13 Post autor: Basterw » 08 sty 2018, 23:57

Kontrolki działaja auto z kluczem jak i check sie zapalaja po przekreceniu kluczyka przy mnie podpinał komputer i wyszło brak błedów. Dzisiaj jeszcze zauwazyłem ze jak mam nawiew na zimne ustawiony to temp. na zegarach wzrasta szybciej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”