Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
kaczmar52
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 18 lis 2017, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2,2lpg ASB
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#1 Post autor: kaczmar52 » 18 gru 2017, 11:47

Witam
Mam dziwny objaw w zafirze, a mianowicie podczas skrętu w lewo wjeżdżając w dziurę słychać mocne stuki z prawego kola. Dodam, że ostatnio wymienialem końcówki drążków.

Gdy chciałem odkręcić śrubę kontrujaca obrócił mi się cały drążek. Czy on jest na środku obkręcany czy po prostu wykrecilem go od wewnętrznej strony? Czy jest w ogóle możliwe żebym go odkrecil od wewnętrznej strony nie ściągając gumy ochronnej?
Czy drążki kierownicze się zużywają czy tylko końcówki? W poprzednim aucie drążek składał się z dwóch końcówek, tutaj sprawa wygląda inaczej.
Jak sprawdzić czy to drążek lub co innego może być przyczyną?
Dodam, że stuknięcie jest tylko wjeżdżając w dziurę na kołach skręconych w lewo, w prawym kole

Skasowany użytkownik 6483

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 18 gru 2017, 14:31

Drążek kierowniczy jest przykręcony do listy za pomoca takiej dużej nakrętki. Nie jesteś w stanie jej niechcąco odkręcić więc tym sie nie martw. Drążki kierownicze również się zużywają bo znajduje się tam sworzeń kulowy, który ma prawo się wyrobić i będzie stukać. Natomiast samą końcówkę drążka możesz przytrzymać bo jest tam takie miejsce nacięte pod klucz bodajże 13 i tym kluczem przytrzymujesz drążek i wtedy dokręcasz nakrętkę kontrującą. Być może nie udało Ci się tej nakrętki dokręcić i przez to Ci stuka drążek. Zrób to czym prędzej bo uszkodzisz sobie gwint na końcówce i już jej nie skontrujesz ta śrubą.

kaczmar52
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 18 lis 2017, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2,2lpg ASB
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#3 Post autor: kaczmar52 » 18 gru 2017, 14:39

Końcówka jest na pewno dobrze dokręcona. Jakbym chciał ją dla pewności wybić i włożyć jeszcze raz to nie wpłynie to na zbieżność?

Dodano po 34 sekundach:
Co tam jeszcze może stukać? Na pewno nie jest to przegub.

Dodano po 5 godzinach 4 minutach 37 sekundach:
Czy pukanie łącznika stabilizatora da się zdiagnozować na szarpakach? Padła też opcja ze w górnym mocowaniu amortyzatora jakieś łożysko ale zupełnie nie znam tematu łożysk w amortyzatorze...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 14:40 przez kaczmar52, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#4 Post autor: Dziadek13 » 18 gru 2017, 21:09

Na szarpakach tylko ponaciąga ci układ nic więcej,ażeby sprawdzić stabilizator lub łączniki oraz sworznie zwrotnicy to trza odkręcić oba łączniki przynajmniej od góry wtedy odciążysz od naprężeń układ wachaczy i sprawdzisz sworznie w fachaczach.Pierwszy objaw uszkodzonych sworzni jest wyciekająca rdza z pod uszczelek.Układów zawieszeń jest dużo a oni mają taki uniwersalny szarpak taka ruletka albo trafią albo nie.

Układ teleskopu sprężyny i łożysko.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 21:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

kaczmar52
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 18 lis 2017, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2,2lpg ASB
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#5 Post autor: kaczmar52 » 18 gru 2017, 21:47

I o taką odpowiedź mi chodziło ;)

Dodano po 52 sekundach:
Czy w związku z którymś z tych zabiegów konieczna będzie regulacja zbieżności?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3861
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#6 Post autor: janekW67 » 18 gru 2017, 23:30

Po wymianie końcówki drążka, należy sprawdzić i ewentualnie ustawić zbieżność.
Oczywiście!

kaczmar52
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 18 lis 2017, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2,2lpg ASB
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#7 Post autor: kaczmar52 » 19 gru 2017, 18:22

Napisałem, że końcówki są wymienione... O końcówkach z resztą raczej wszyscy wiedzą...

Jak sprawdzić to łożysko w kole? W razie jakby to było to,to można je wymienić czy trzeba cały amortyzator?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Stuki w przednim kole przy skręcie w lewo

#8 Post autor: Dziadek13 » 19 gru 2017, 19:47

Łożysko w kole wymienia się razem z piastą,amortyzator jest przykręcany do obudowy piasty.

Obrazek
Obrazek

Piasta z łożyskiem.

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Miałem coś w tym rodzaju.
viewtopic.php?f=33&t=25977
Ostatnio zmieniony 19 gru 2017, 20:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”