CHECK ENGINE a LPG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#1 Post autor: dikeys » 21 gru 2017, 07:39

Być może już ktoś pisał na ten temat,ale niestety nie znalazłem nigdzie. Mam pytanie do użytkowników opli z LPG. Mianowicie, czy opel z LPG równa się świecąca kontrolka CHECK bo miałem kilka aut z LPG i to nie występowało. Obecny zakupiłem z instalacją marki OPTIMA na wtryskiwaczach BARRAKUDA i świeci się ta jeb...a kontrolka.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#2 Post autor: Oficer » 21 gru 2017, 08:13

Zacznij od odczytania błędów, skoro się świeci to jest jakiś problem, ja w ZA z LPG również mam mam raz na jakiś czas checka związanego z 2 sonda, czyli ogólnie to mam w 4 literach póki działa i się okresowo włącza.

Awatar użytkownika
Sebu$
Zafiromaniak
Posty: 6275
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B OPC + BRC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

CHECK ENGINE a LPG

#3 Post autor: Sebu$ » 21 gru 2017, 09:52

Zrobiłem ponad 30.000 km na LPG i jedyny problem to był błąd zapłonu na drugim cylindrze przy przebiegu ponad 31 tysięcy. Wymiana świec i nadal zero problemów. Zero !

Tak, że to nie Opel i kontrolka Check tylko problem tkwi u Ciebie w instalacji i/lub silniku.

p.s.
sprawdź błędy to się dowiesz dlaczego świeci Check
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, 09:53 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#4 Post autor: dikeys » 21 gru 2017, 10:14

Chyba się nie zrozumieliśmy, miałem już kilka aut na gazie i także Opla i kontrolki nie było znaczy się nie świeciła. Wiem, że coś jest nie tak, ale za przeproszeniem, wkur...a mnie tekst, że OPEL plus LPG równa się CHECK, bo jeździłem Oplem na LPG i nie było kontrolki. Akurat u mnie wyskakuje notorycznie błąd 170, pewnie sonda ...
Chodziło mi bardziej o wasze spostrzeżenia co do występowania kontrolki CHECK, a użytkowaniem auta na LPG.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, 18:35 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#5 Post autor: Dziadek13 » 21 gru 2017, 14:27

Błąd nie koniecznie od gazu i nie koniecznie od sondy, choć ona jest wywoływana jako winowajca.
P0170 "Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa"
Być może za małe ciśnienie na listwie.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, 18:35 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#6 Post autor: dikeys » 21 gru 2017, 18:16

Myślisz o LPG, mój gazownik mówił mi że reduktor nieco za słaby...

Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
Powiem ci że o tym nie pomyślałem ...

Awatar użytkownika
Sebu$
Zafiromaniak
Posty: 6275
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B OPC + BRC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

CHECK ENGINE a LPG

#7 Post autor: Sebu$ » 21 gru 2017, 18:42

dikeys pisze:
21 gru 2017, 10:14
Chyba się nie zrozumieliśmy ....
dikeys pisze:
21 gru 2017, 10:14
Chodziło mi bardziej o wasze spostrzeżenia co do występowania kontrolki CHECK, a użytkowaniem auta na LPG.
wystarczy po prostu napisać, że chodzi o spostrzeżenia

a zapytałeś :
dikeys pisze:
21 gru 2017, 10:14
Mam pytanie do użytkowników opli z LPG. Mianowicie, czy opel z LPG równa się świecąca kontrolka CHECK bo miałem kilka aut z LPG i to nie występowało
i dostałeś odpowiedzi do swojego pytania
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#8 Post autor: dikeys » 11 sty 2018, 17:57

Skasowałem błąd,wymieniłem reduktor gazu. Do tej pory błąd pojawiał się notorycznie po przejechaniu jakichś 50 - 100 kilometrów. Po wymianie reduktora zrobiłem około 200 kilometrów i spokój ... :lol:

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#9 Post autor: dikeys » 13 sty 2018, 17:56

dikeys pisze:
11 sty 2018, 17:57
Skasowałem błąd,wymieniłem reduktor gazu. Do tej pory błąd pojawiał się notorycznie po przejechaniu jakichś 50 - 100 kilometrów. Po wymianie reduktora zrobiłem około 200 kilometrów i spokój ... :lol:
Do dzisiaj... :miotla:

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#10 Post autor: Piotr7704 » 15 sty 2018, 20:56

Też walczyłem z tym błędem. Obstawiałem pierwszą sondę . Moje przypuszczenia potwierdził mechanik. I dylemat....nowa koło 400zł czy używka. Ale Pan sprzedawca poinformował mnie że jeśli auto jest na LPG nie ma gwarancji. LPG skraca niestety jej żywotność. Kupiłem używkę za 50 zł. Zrobiłem 10000 km i jest OK.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#11 Post autor: dikeys » 16 sty 2018, 12:45

A ja zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie jeżdżąc spokojnie tak do 90-100 zapaliła mi się kontrolka, a jak mu porządnie deptam to jest spokój. Jeszcze jedno, poprzedni właściciel chyba rzadko używał Pb bo dziwnie pracował na samej benzynie, ostatnio trochę go przegoniłem i jest na razie w porządku.
Masz na myśli tę w kolektorze rozumiem.

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#12 Post autor: Piotr7704 » 16 sty 2018, 20:34

Tak ta w kolektorze. podjedz na diagnostykę dla pewności.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#13 Post autor: dikeys » 17 sty 2018, 12:35

To jeszcze pytanie, czy sonda musi być do konkretnego silnika czy może po prostu do benzyny. Kolega ma sonde do 2,2 omega.

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#14 Post autor: Piotr7704 » 17 sty 2018, 20:24

Tego nie wiem. Na pewno każda sonda ma swój symbol , nr katalogowy. Moja np była o nr 09 202 575. Najlepiej po vin sprawdzić.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

CHECK ENGINE a LPG

#15 Post autor: dikeys » 28 sty 2018, 16:58

Myślę że chyba uporałem się z problemem, mianowicie wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę. Od kiedy to zrobiłem przejechałem ponad 300 km i cisza, silnik również pracuje ok więc ... temat raczej do zamknięcia. Podejrzewam że na występowanie błędu miało wpływ kilka czynników, wymiana reduktora poskutkowała mniejszym spalaniem i równiejszą pracą na wyższych obrotach, wyczyszczenie przepływomierza wyczuwalnie poprawiło przyspieszenie. Mam w planach jeszcze jednak wymianę tych świec NGK na irydowe DENSO, ale i tak jest ok.
Dzięki wszystkim za rady, każda coś wniosła i pokierowała na jakieś wnioski :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”