zafira B Z18XER spadek mocy

zdjęcia wymiana membrany siłownika kolektora ssącego

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
gregorskydive
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2016, 11:30
Imię: GREGOR
Lokalizacja: kraków
Auto: OPEL ZAFIRA B Z18XER LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

zafira B Z18XER spadek mocy

#1 Post autor: gregorskydive » 26 gru 2017, 12:43

wrzucam kilka zdjęć zrobionych na kupionym kolektorze...
fot.1 odłączamy akumulator, odłączamy wtyczkę elektrozaworu (dolna tylna strona kolektora) kanał lub podnośnik, odłączamy przewód podciścnia
... na tym etapie możemy sprawdzić czy nasza membrana jest uszkodzona czy może elektrozawór jak opisywałem wcześniej

fot.2 wyciągamy przewód z mocowania nr3, odkręcamy śruby nr 4,teraz możemy całość wyciągnąć z kolektora ale trzyma zatrzask plastikowy nr5, musimy delikatnie podważyć jakimś ostrym szpikulcem (ja użyłem sklepanego na imadle gwoździa) i pobijamy delikatnie w trzpień nr6,

fot.3 przy pomocy 2osoby która odginała puszkę od dołu tak aby ściągnąć w osi trzpienia (żeby się nie przekosiło) ściągamy cały element
trzpień dosyć ciasno jest umocowany dlatego podparłem element ściągany a kolektor drewnianą listewka i zwiększyłem siłę uderzania w trzpień

fot4. dokładnie wyczyściłem resztę elementów nr7 rant uszczelki, uszczelkę po umyciu założyłem tą samą
fot5. miejsce ułożenia uszczelki na elemencie zdemontowanym
fot6. uszczelka gumowa (oring)
fot7. cały element
fot9. plastikowy element można delikatnie podważyć śrubokrętem i zdemontować
ale ja całość przełożyłem z kupionego bez ściągania
fot.10 kolejne elementy sprężyna

resztę zdjęc dodam w kolejnym poście
Załączniki
10a.jpg
9a.jpg
8a.jpg
7a.jpg
6a.jpg
5a.jpg
4a.jpg
3a.jpg
2A.jpg
1A.jpg

gregorskydive
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2016, 11:30
Imię: GREGOR
Lokalizacja: kraków
Auto: OPEL ZAFIRA B Z18XER LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

zafira B Z18XER spadek mocy

#2 Post autor: gregorskydive » 26 gru 2017, 12:50

fot.11 demontując puszkę przy wymianie samej membrany należy zaznaczyć położenie obu połówek względem siebie, ale jak mamy sprawny 2 kupiony element to nie ma potrzeby rozbierać chyba że ktoś chce przeczyścić i sprzwdzić wizualnie stan membrany
fot12. sprężynę trzeba przytrzymać ale nie trzyma strasznie mocno
fot13. i mamy nasz obiekt pożądania :)
fot14. widać miejsce uszkodzenia
fot15. membrana
fot16. zdjęcie dodałem aby przestrzec przed źle złożoną membraną tzn. cięgno odwrotnie założone o 180 stopni który uniemozliwia złożenie całości

MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁEM
POZDRAWIAM
Załączniki
16A.jpg
15a.jpg
14a.jpg
13a.jpg
12a.jpg
11a.jpg
10a.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”