[B] Piasta/łożysko

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#16 Post autor: kwazaar » 09 lip 2010, 07:59

pmaly14 pisze:no i jeszcze sprawdz opony czy nie są wyrowkowane bo wtedy bardzo buczą
z oponami nic nie robiłem więc to raczej nie to
rhaaziel pisze:Sprawdź klimę!
Dokładnie to sprzęgiełko sprężarki, rolki i pasek napędowy. U mnie też jest jakby ciut głośniej właśnie przy takiej prędkości, po wyłączeniu klimy hałas ustaje.
z klimą czy bez nie ma znaczenia - hałas jak był tak jest

no i nie podpiąłem do kompa niestety - dziś to zrobię

edit:

komp nic nie wykrył niepokojącego...
dziś podlewaruję auto i pokręcę kołami - może coś z tych piast usłyszę
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#17 Post autor: kwazaar » 05 sie 2010, 09:08

no to problem rozwiązany - prawie :)

piasta koła prawy przód - to to tak buczy

jeszcze tylko kupić i wymienić - niestety koszt samej piasty to ponad 700 PLN :(
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#18 Post autor: kwazaar » 12 sie 2010, 09:30

trzeci post pod postem - kara od naszych MOD-ów mnie nie ominie...

Problem rozwiązany do końca - tzn piasta wymieniona - i co ważne samodzielnie :mrgreen:
pod bacznym okiem znajomego mechanika. Całość trwała około 2,5 h.
Potrzebne są jedynie dobre klucze i inne narzędzia:
- nasadowy fi 32 - do odkręcenia nakrętki z półosi (tu potrzebny dobry klucz z dość długą przedłużką)
- nasadowy fi 18 i 19 - do odkręcenia sworznia wahacza, drążka kierowniczego i potem 2-ch śrub od amorka, zdjęcia zacisków hamulców)
- maly ampul (chyba 6) do zdjęcia tarczy hamulcowej
- jakiś łom - do zdjęcia sworznia wahacza i jakaś kobyłka (podstawka, podnośnik) do późniejszego jego założenia
- młotek - dość ciężki
- jakiś kawałek aluminium do wybijania i nabijania śrub oraz oczywiście samej piasty
- imadło

miałem zrobić tutka, ale oczywiście z braku czasu nie zdążyłem cyknąć fotek...

postaram się w najbliższym czasie zrobić chociaż dokładny opis wymiany piasty przedniej

Aha moda uprzejmie proszę o przeniesienie tematu do działu Podwozie
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#19 Post autor: Lorry » 12 sie 2010, 10:36

Zgodnie z prośbą i kara ominie gdyż, była diagnoza i opis i po terminie edycji wiec jak dla mnie OK ;)

Woytas

#20 Post autor: Woytas » 24 sie 2010, 17:04

kwazaar to jak z tym dokładnym tutkiem :?: :P

Bo się powoli zbieram do roboty i jak coś mi może ułatwić/skrócić walkę to chętnie się zorientuję :mrgreen:

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#21 Post autor: kwazaar » 26 sie 2010, 08:13

... a żebym to ja pamiętał... :P

Ok spróbuję.

1. Zaczynasz od zdjęcia koła :lol:

2. Poluzowujesz nakrętkę, która jest na półosi (dosłownie jeden obrót) - fi 32, mocny klucz i zaje....ście długa przedłużka. Ja nie dałem rady tego odkręcić, a mechanik pod którego okiem to robiłem aż spuchł - ale wreszcie puściła.

3. dobierasz się do 2-ch śrub od zacisku hamulca - fi 18 lub 19 i zdejmujesz cały zacisk podwieszając go jakimś drutem do amorka - żeby Ci później nie przeszkadzał (a przewodów hamulcowych raczej bym nie odpinał)

4. odpinasz kabelek od ABS-U - taka śmieszna złączka - u mnie wchodzą do niej 3 kable i żeby kabel wyjąć najpierw musisz z tej złączki zdjąć plastikowy pierścień

5. odkręcasz drążek kierowniczy - śruba w dolnej części, po przeciwnej stronie niż zacisk

6. czas na sworzeń wahacza - najpierw śruba też 18 lub 19 a potem jakiś łom, rura - w każdym razie coś czym podważysz wahacz żeby ze sworznia zszedł jego zacisk - tylko nie podważaj za blisko sworznia bo możesz uszkodzić gumę od niego!!!

7. teraz zostało odkręcić 2 śruby trzymające piastę i tarczę do amorka + oczywiście odkręcenie do końca nakrętki z półosi - i całość masz na wierzchu

8. Teraz z tą całością co "spadła" z auta udajesz się na warsztat. Potrzebne jest dość mocne imadło co by to wszystko przytrzymać (nie wiem jak się nazywa ta część do której przymocowane są piasta i tarcza hamulcowa - może ktoś podpowie??).

9. małym ampulkiem odkręcasz tarczę hamulcową - 1 śrubka tylko

10. całość montujesz w imadle i odkręcasz 3 śruby torx-y - dość duże ale fi niestety nie znam - uważaj przy odkręcaniu żeby tarcza nie spadła Ci na nogę :)

11. zdejmujesz tarczę

12. montujesz to coś w czym siedzi piasta w imadle - i walisz w nią młotem - najlepiej przez jakiś kołek z aluminium aż wypadnie :) Może nie udać się bez popsucia piasty ale trudno - trzeba ją wyjąć. Jeszcze przed wyciągnięciem zwróć uwagę jak dokładnie jest zamontowana sama piasta, blaszana osłona tarczy hamulcowej i nową tarczę załóż dokładnie tak samo - żeby potem starczyło Ci kabelka od ABS-u :)

13. czyścisz to ucho w którym siedziała stara piasta - pilnikiem, szczotką drucianą - a najlepiej takim druciakiem zakładanym na wiertarę

14. zakładasz nową piastę i postępujesz w kolejności odwrotnej do powyżej opisanej :)
Pamiętaj żeby wszystkie części które będziesz składał, przed skręceniem posmarować smarem (piastę, śruby, półoś itp...)

15. podczas składania najciężej jest wsadzić sworzeń wahacza na swoje miejsce ja to zrobiłem w ten sposób, że opuszczałem podnośnik na którym było auto a pod wahacz podłożyłem "kobyłkę" - sworzeń wskoczył w swoje miejsce

Myślę, że o niczym nie zapomniałem - jeśli tak to uzupełnijcie proszę mój opis.

Jeśli macie dobre narzędzia to wymiany piasty nie trzeba się bać - ja to zrobiłem przed domem, podnosząc jedynie przód samochodu podnośnikiem żabą...
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Thomi
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2010, 14:02
Lokalizacja: malopolska
Model:

#22 Post autor: Thomi » 11 wrz 2010, 21:41

witam,ja te ostatnio dowiedziałem sie ze mam pisate do wymiany- mam pytanie gdzie kupic tanio?i jeszcze jedno mechanik mowil ze sa w uzyciu 3 sztuki piast na rnku ale każda ma inne parametry-zamawiał juz dwie i nie pasowały -ja mam zafire z 2006 1,9 cdti i powiedzial mi ze ja musze mie piaste taka jak byla zakladana w 2007 roku- ze jej parametry ze srodka są z 2007 wiec za taka sie rozgladam czy ktos moze cos doradzic?gdzie szperac-bo oryginał strasznie drogi

Woytas

#23 Post autor: Woytas » 11 wrz 2010, 21:44

nie napisałeś czy piasta przód czy tył.
Ja polecam piastę SKF-u
przód : http://allegro.pl/skf-lozysko-piasta-op ... 17733.html
tył:
http://allegro.pl/piasta-tyl-opel-astra ... 96039.html

Thomi
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2010, 14:02
Lokalizacja: malopolska
Model:

#24 Post autor: Thomi » 12 wrz 2010, 10:09

to piasta do przodu,ale jest problem bo mechanik zamawial juz dwie z trzech i na razie obie nie podeszly-tlumaczyl ze ta bedzie kosztowac kolo 600 zl- i jest jakas inna- srodek ma miec z 2007 a pozostale z 2006 jesli dobrze zrozumialem. moze ktos sie orientuje i poda wszystkie trzy-to bym mu podeslal aby wskazal wlasciwa to bym moze cos mial taniej. prosze o informacje

Woytas

#25 Post autor: Woytas » 12 wrz 2010, 10:11

kolego tam w aukcji masz podane i wg opisu pasuje do Twojego?


P.S.
Przyznam się szczerze, że do tej pory byłem przekonany, że jest jeden rodzaj piast prócz OPC :/ ale widzę, że nie ma w aukcji opisu, że pasuje do 150 KM bo wnioskuję, że masz 150KM (w opisie nie masz). Czyli jak 150 kucy to nie pasuje :/
sorki
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2010, 22:25 przez Woytas, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#26 Post autor: kwazaar » 12 wrz 2010, 22:18

jeśli masz 1.9 CDTI i jeszcze w dodatku 150 kM to będziesz musiał zakupić taką samą jak ja kupiłem...

tu znalazłem najtaniej w necie:

http://www.rufus.pl/976-opel-astra-h-za ... 6-fag.html

a sam kupowałem w józefowie k/wa-wy - i dałem równo 700 PLN
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Thomi
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2010, 14:02
Lokalizacja: malopolska
Model:

#27 Post autor: Thomi » 13 wrz 2010, 20:20

ja mam 1,9 cdti 120, ale podobno ma byc jakas piasta juz z rocznika 2007?

Woytas

#28 Post autor: Woytas » 13 wrz 2010, 20:31

Wg mnie wszystkie znaki na niebie i na ziemi mówią tak:
Ta piasta, którą Ci podałem pasuje do silników: 1,9 Z19TDJ (od 2004.04 - ... ), Z19DTH ( od 2004.04-...), Z19DT (2004.06- ... a w Zafirze od 2005.07 - ...) Także przy Twoim silniku musi pasować ta, bo nie ma innej (a te są montowane we wszystkich do tej pory)O co chodzi temu mechanikowi to nie wiem?
Inne piasty mają tylko 1,9 150KM i 2,0 OPC (takie same)

P.S.
Jeżeli się mylę to niech koledzy sprawdzą w EPC i mnie porawią

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#29 Post autor: MieHor » 14 wrz 2010, 09:14

Przygotowywałem dla kolegi kwazaar, dane dot. tarcz hamulcowych na przód i tył.

A tu są wyniki z EPC:

Obrazek Obrazek

to dotyczyło tarcz hamulcowych, a teraz info i piastach przód, bo chyba spór właśnie ich dotyczy

Obrazek

Woytas

#30 Post autor: Woytas » 14 wrz 2010, 14:22

MieHor, dziękuję, to wcale nie spór :-o

Tak jak pisałem wcześniej byłem przekonany, ale.... wolałem potwierdzić i było warto :piwo:

Przepraszam kolegę Thomi i wszystkich zainteresowanych tematem za moją "próbę" wprowadzenia w błąd ( byłem w 100% przekonany, że jest tak jak wyżej napisałem, nie spotkałem się jeszcze nigdzie, w znanych mi miejscach z częściami z takim rozgraniczeniem...a jednak człowiek się uczy całe życie :P )

Zwracam oczywiście honor Twojemu mechanikowi i jeszcze raz przepraszam.

:piwo: :piwo: :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”