[B] Piasta/łożysko

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#31 Post autor: hatson » 20 wrz 2011, 18:14

Witam,

wzialem sie za wymiane lewej, przedniej piasty bo zaczela huczec, a przed wyjazdem na spozniony urlop, chce miec wszystko ok. Za cholere nie moge ruszyc tej glownej sruby. Nie jestem tez pewien, czy tam jest lewy czy prawy gwint ? Pamietam, ze zazwyczaj bylo w innych autach tak, ze na lewym kole byl lewy gwint aby sie dokrecala sruba przy jezdzie do przodu.

Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

cieniassss

#32 Post autor: cieniassss » 07 paź 2011, 23:40

1. Zaczynasz od zdjęcia koła :lol:

2. Poluzowujesz nakrętkę, która jest na półosi (dosłownie jeden obrót) - klucz 32 (prawy gwint), mocny klucz i długa przedłużka.

3. dobierasz się do 2-ch śrub od zacisku hamulca - klucz 18 i zdejmujesz cały zacisk podwieszając go jakimś drutem do amorka - żeby Ci później nie przeszkadzał (a przewodów hamulcowych nie odpinać)

4. odpinasz kabelek od ABS-U

5. małym ampulkiem odkręcasz tarczę hamulcową i zdejmujesz tarczę, można postukać

6. odkręcasz 3 śruby od piasty i wyciągasz piastę

7. czyścisz z rdzy miejsce montażu piasty i tarczę w miejscu styku z piastą

8. zakładasz nową piastę i postępujesz w kolejności odwrotnej do powyżej opisanej

opis szybszej wymiany piasty bez rozpinania sworznia itp, dziś w ten sposób wymieniłem piastę w mojej ZB

Pozdrawiam.
Łukasz (cieniassss)

kaka32
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 04 mar 2011, 20:25
Lokalizacja: Krynica
Model:

#33 Post autor: kaka32 » 29 paź 2011, 13:51

Dzisiaj zabrałem się za wymianę piasty.I prawie na początku poległem.Centralna nakrętka poszła dość łatwo.Prace zakończyły się na tej srubce którą jest tarcza przykręcona.Oczywiście nie odkręciła się dziura pod klucz się wyrobiła.Dalsze działania destrukcyjne a to wbijany śrubokręt do środka,a to mały przecinak żeby pomóc odkręcić,nic to nie dało.To wiertarka i wiertła,na początku jakoś szło,póżniej już gorzej.Wyprawa do sklepu po nowe wiertła i nic to nie dało.Żadnych efektów.Sruba zachowuje się jakby była zahartowana.Nie wiem co dalej.Kiedyś reklamowali takie wiertła tytanowe,takie żółte,miał ktoś do czynienia??. I jeszcze zastanowiły mnie te śruby którymi piasta przykręcona jest do zwrotnicy/3 sztuki/ Pomijając że mają takie jakieś dziwne łby to jedna jest schowana/ta górna/ we wnęce zwrotnicy.Czym się tam dostać żeby nie otkręcać amortyzatora.Tak że straciłem trzy godziny i poskładałem spowrotem wszystko do kupy.Będzie następne podejście.Jeszcze tylko niech się okaże że piasta nie pasuje :mysli:

Awatar użytkownika
KRIST64
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

PIASTA OPEL ZAFIRA B 2005 PRZÓD

#34 Post autor: KRIST64 » 04 gru 2011, 14:43

W ostatnim czasie miałem okazję wymieniać piasty na przodzie. Po pierwsze - zanim przystąpimy do wymiany, sprawdzamy wymiar osadzenia poprzez zdemontowanie starych piast, ktoś zapyta dlaczego? Odpowiadam: do naszych Zosiek były montowane trzy rodzaje piast, czyli różne mają rozmiary. To znaczy, że wewnętrzny wymiar osadzenia piasty w zwrotnicy jest różny, są 80, 90 i 95mm. Aby ustrzec się niespodzianki przed kupnem złej piasty, robimy pomiar suwmiarką osadzenia piasty, gdyż ja osobiście przechodziłem horror, zamówiłem złą, później musiałem wymieniać dwukrotnie, lecz tu chciałbym napisać, że nie miałem problemów. Narzędzia - klucz piasta 32mm, postarajmy się o porządny, gdyż mocno trzyma, torx 18, odkręcamy tylko uchwyt zacisków, tarcze , wtyczkę abs . Odkręcamy piastę, pozostawiając nakrętki na piaście parę gwintów i ostrożnie wybijamy. Czas pracy około dwóch godzin. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 21:34 przez KRIST64, łącznie zmieniany 1 raz.

cieniassss

#35 Post autor: cieniassss » 04 gru 2011, 22:04

KRIST64 pisze:wewnętrzny wymiar osadzenia piasty w zwrotnicy jest różny, są 80, 90 i 95mm
pierwsze słyszę o czymś takim, jaki masz silnik, rocznik??
z tego co mi wiadomo były dwa rodzaje, różnią się średnicą otworu na przegub, te większe idą do 2.0T i 1.9 150KM

Awatar użytkownika
KRIST64
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

PIASTA

#36 Post autor: KRIST64 » 05 gru 2011, 15:37

19 CDTI 120 KUCYKÓW

[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 16:01 ]
OPEL ASTRA H ZAFIRA B 1,7 1,9 CDTI(120KM) 2,0 TURBO (wieksza średnica wewnetrzna)
RUVILLE-5351]
średnica zewnętrzna 1 [mm] 89
średnica zewnętrzna 2 [mm] 137
Szerokość [mm] 110
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M24
Ta właśnie pasowała do mojej zośki
Pierwszą zamówiłem skf vkba 3651 miała pasować według rocznika i mocy silnika lecz nie pasowała .
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomione3010x
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 gru 2010, 19:45
Lokalizacja: Nowa Wieś
Model:

#37 Post autor: tomione3010x » 09 gru 2011, 12:17

Na pewno są 3 rodzaje piast .Osobiście sam dopiero trzecią dopasowałem.Różnią się średnicą osadzenia piasty i osi przegubu.Najlepiej do sklepu udać sie ze starą

Awatar użytkownika
KRIST64
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#38 Post autor: KRIST64 » 12 gru 2011, 23:25

CIENIASSSSS Jednak miałem racje co do tych piast potwierdza to kolega
tomione3010 .
Więc informacja dość istotna dla innych co będą mieli problem z huczącymi piastami.
Wpierw demontarz. potem pomiar następnie zakup .
Mam nadzieje że ta informacja kolegom naszych ZOSIEK pozwoli bez niepotrzebnych nerwów usunąć to co ich boli.
Pozdrawiam i milllllllion kilometrów bez awarii
Śląsk pozdrawia ZAfIROMANIAKÓW!!!!!!

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#39 Post autor: hatson » 22 sie 2012, 22:16

Witam,

mam pytanie. Czy oryginalne piasty (sadze, ze takie jeszcze sa w aucie) maja nabity jakis numer aby kupic odpowiednia ? W zeszlym roku kupilem piaste niby wedlug VIN i byla za mala. Mam ja nawet nadal w piwnicy. Czy byly wiecej niz dwa rodzaje do 1.9 cdti 120KM ? Bo jesli 2, to poprostu kupie inna, niz ta,ktora mam :)

Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

DD
Mieszkaniec
Posty: 212
Rejestracja: 01 gru 2009, 21:32
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#40 Post autor: DD » 23 sie 2012, 14:43

Były 2 rodzaje piast. Zmiana została dokonana w 2006r. Miałem podobny przypadek, ale mnie udało się wymienić piasty.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#41 Post autor: Bodek » 23 sie 2012, 17:27

hatson pisze:Witam,

mam pytanie. Czy oryginalne piasty (sadze, ze takie jeszcze sa w aucie) maja nabity jakis numer aby kupic odpowiednia ? W zeszlym roku kupilem piaste niby wedlug VIN i byla za mala. Mam ja nawet nadal w piwnicy. Czy byly wiecej niz dwa rodzaje do 1.9 cdti 120KM ? Bo jesli 2, to poprostu kupie inna, niz ta,ktora mam :)

Pozdrawiam
Pawel
Według Twojego nr VIN, jest to:

1093188477 - nr części
1603841 - nr katalogowy

PIASTA, PRZEDNIA, Z CZUJNIKIEM ABSZ20LER[LU2], Z22YH[LCH], Z17DTJ[LPV], A17DTJ[LPV], A17DTR[LPL], Z19DTL[LPP], Z19DT[LPM], Z16YNG[LR1], Z16XNT[LGE], A16XNT[LGE] (C) 62034066-
(C) 6G019310-
szt. 2

Cena w ASO:

Numer katalogowy: 1603841
Nazwa części: ZESTAW NP.
Cena netto*: 1 366,00
Cena brutto*: 1 680,18
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#42 Post autor: hatson » 23 sie 2012, 20:22

Dzieki,
podam jeszcze dla pewnosci moj VIN, jesli moglbys sprawdzic, to bede wdzieczny. Moj rocznik produkcji to grudzien 2005, pierwsza rejestracja 2006. Kupilem kiedys Optimala o numerze 201623A ale jak pisalem, nie pasuje.
Podaj mi prosze numer oryginalny, to sobie dopasuje. Oczywiscie nie w ASO bo ceny masakryczne.

VIN: W0L0AHM7562186042

Dzieki
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#43 Post autor: Bodek » 23 sie 2012, 20:25

hatson pisze:Dzieki,
podam jeszcze dla pewnosci moj VIN, jesli moglbys sprawdzic, to bede wdzieczny. Moj rocznik produkcji to grudzien 2005, pierwsza rejestracja 2006. Kupilem kiedys Optimala o numerze 201623A ale jak pisalem, nie pasuje.
Podaj mi prosze numer oryginalny, to sobie dopasuje. Oczywiscie nie w ASO bo ceny masakryczne.

VIN: W0L0AHM7562186042

Dzieki
Twój VIN mam ;) i to jest właśnie ten nr katalogowy.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#44 Post autor: hatson » 23 sie 2012, 21:03

Dzieki[/quote]

Twój VIN mam ;) i to jest właśnie ten nr katalogowy.[/quote]

Aha :) No to kurde wychodzi na to, że pasuje do mojej ZB najdroższy zestaw. No ale skoro tak szybko zmienili piasty po rozpoczęciu produkcji, to moze byly one jakieś wadliwe i mój problem, który opisalem w innym wątku (dzwiek wirującej pralki), to jednak ta nieszczęsna piasta.

Dzieki jeszcze raz. Patrzylem na niemieckim Ebay i SKF albo FAG ,kosztuja w granicach 200€
Zebym to kurde mial jeszcze pewnosc, ze to moja usterka.
Postaram sie cos urwac poza Ebayem.

Pawel
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

Pinio
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:10
Lokalizacja: Tczew
Model:

#45 Post autor: Pinio » 15 mar 2013, 21:11

Jeśli mogę coś doradzić w temacie łożysk a pracowałem 3 lata w dystrybucji łożysk więc wiedzę dotyczącą producentów mam.
SKF, FAG, Timken - najwyższa półka jakościowa co widać również po cenie
NSK, NTN, KOYO - naprawdę dobre bo japońskie
SNR - francuskie, często idą na pierwszy montaż i cenowo atrakcyjne
reszta to niska jakość albo chińszczyzna, a optimala to nawet to taczki bym nie wziął.
Nasz asortyment był z przeznaczeniem do przemysłu nie do samochodówki więc nie wymieniam reszty nazw ( a uwierzcie mi że jest tego dużo)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”