Branie oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Matys27
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 07 maja 2010, 08:50
Lokalizacja: Radom
Model:

Branie oleju

#1 Post autor: Matys27 » 18 lip 2010, 21:55

Witam mam taki problem: pod koniec czerwca zmieniłem w zosi olej na 10w 40 wcześniej nie było mi wiadome na jakim jeździł mój poprzednik ;) na miarce poziom na maxa zrobiłem 600km i komunikat check oil level poziom oleju był na 2 giej kresce dolałem znów do pełna i wyruszyłem nad morze po przejechaniu jakichś 400 km komunikat check oil level na bagnecie olej na 3 ciej kresce i znowu dolewka :( łącznie zrobiłem z 1400km a dolałem 1,5 litra oleju :cry: wycieków nie ma, nie kopci, w płynie chłodzącym nie ma oleju, nagaru pod korkiem również nie ma .Zosia ma zjechane 258 tysiączków. Jaka może być tego przyczyna??
najpierw ASTRA F, pożniej VIKI A, następnie VIKI B, ZOŚKA A, hehs przywiązanie do marki ;)

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#2 Post autor: darek_s » 19 lip 2010, 07:39

Wersja optymistyczna uszczelniacze zaworowe do wymiany pesymistyczna uszczelniacze i pierscienie czyli praktycznie remont silnika.silniki opla 16 zaworowe lubia sobie pic olej ale to nie regula jednym bierze duzo a innym wcale.Norma to zdaje sie 0.6 ltr powyzej tej wartosci trzeba myslec o robocie motoru.pzdr.

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#3 Post autor: johanes » 30 sie 2010, 21:45

Witam mam ten sam problem co MATYS27 mam olej lotos 10w 40 i wczesniej nie mialem zadnego problemu ale ostatno bylem w Niemczech i zrobilem 2500 tys. km po drodze wyskakiwal mi komunikat check oil level dolalem w sumie 1.5 oleju teraz mam pytanie czy wymienic uszczelniacze zaworowe czy uszczelniacze i pierscienie Zoska ma przejechane 117tysiecy jak to sprawdzic

Awatar użytkownika
Matys27
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 07 maja 2010, 08:50
Lokalizacja: Radom
Model:

#4 Post autor: Matys27 » 30 sie 2010, 22:00

witam ja wymieniłem oring za obudową wkładu filtra oleju. tylko na zamówienie taka przyjemność. i teraz na 1000 km dolewam z 600 ml niby książkowo ale w moim odczuciu nadal za dużo ;)
najpierw ASTRA F, pożniej VIKI A, następnie VIKI B, ZOŚKA A, hehs przywiązanie do marki ;)

esio
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 08 sie 2010, 21:30
Lokalizacja: Halinów/Wiązowna
Model:

#5 Post autor: esio » 31 sie 2010, 11:16

a zmienial ktos uszczelke pod miska :?: bo pocieka mi i olej tez bierze chyba jeszcze nie wiem na 100 % ale dolac trzeba a na razie niewiem jaki ,bede zmienial tylko na jaki :?:ppolsyntetyk czy syntetyk lac :?:

Woytas

#6 Post autor: Woytas » 31 sie 2010, 11:26

johanes pisze:jak to sprawdzic
Tak jak juz gdzieś pisałem, sprawdź kompresję jeżeli wykluczasz inne przyczyny. Zrób pomiar jak będzie słaby to zrób próbę olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jeżeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany a jeżeli nie wzrośnie lub bardzo mało to zawory/uszczelniacze.

Awatar użytkownika
leeoon
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 sty 2010, 12:08
Lokalizacja: Piaseczno
Model:

#7 Post autor: leeoon » 31 sie 2010, 11:33

:> Stawiam na uszczelniacze zaworowe....Stała bolączka... :piwo:

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#8 Post autor: johanes » 31 sie 2010, 20:07

Witam ponownie dzisiaj zauwazylem ze na cieplym silniku jak przy gazuje to dymi. Czy to jest normalne??

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 284
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#9 Post autor: QRZOL » 31 sie 2010, 20:40

W moim na 1000km wlewam nie całe 0,5l, niema żadnego dymienia jak kolega johanes, :)
Obrazek

waldik782
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:55
Lokalizacja: Polska
Model:

#10 Post autor: waldik782 » 31 sie 2010, 21:22

niby ksiazka podaje ze motor 1.8 moze na 1000km szarpnac 0.6 litra...ale to nie regula bo moja od wymiany do wymiany(na razie :D ) nie bierze nic...

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#11 Post autor: johanes » 01 wrz 2010, 14:08

Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniajac uszczelniacze zaworowe czy trzeba sciagac glowice

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: Anony Mous » 01 wrz 2010, 14:15

johanes pisze:Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniajac uszczelniacze zaworowe czy trzeba sciagac glowice
Raczej tak. Choć są tacy co potrafią to zrobić bez ściągania - podobno. Kiedyś w astrze szukałem takiego speca ale wszyscy u których byłem nie chcieli się tego podjąć.

j

#13 Post autor: j » 01 wrz 2010, 14:17

da sie bez zwalania głowicy.

Hector
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 27 sie 2010, 11:28
Lokalizacja: Wawa
Model:

#14 Post autor: Hector » 01 wrz 2010, 15:59

johanes, na początek zrób próbę olejową- będzie dokładnie wiadomo co i jak. A na wymiane zawsze będzie czas ;)

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#15 Post autor: johanes » 01 wrz 2010, 19:20

sprawdźilem kompresję i jest dobrze teraz wymienie ollej na castrola polsyntetyk 10w40 morze cos pomorze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”