Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Moderatorzy: Mariusz, Tazz
-
mario_79
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:44
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#256
Post
autor: mario_79 » 12 sie 2016, 21:42
Tarcze i klocki wymienione. AN przodzie było 280 mm jednak. Teraz docieranie.
Dzięki Panowie

-
padonis
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#257
Post
autor: padonis » 19 sie 2016, 20:45
Panowie, chcę oczywiście wymienić klocki hamulcowe. Doczytałem się, że do wymiany tylnych klocków, wystarczy mi klucz 13 i 17, to nie problem, niestety nie doczytałem się jakie mi potrzebne są na przód. Oczywiście mam sprytną książkę "Sam naprawiam samochód ZAFIRA B" ale tam napisali dosłownie "WYKRĘCIĆ PROWADNIKI KLUCZEM DO ŚRÓB Z GNIAZEM SZEŚCIOKĄTNYM" . Zakładam że to AMPUL tylko jaki ? W Astrze G był to "TYPOWY" rozmiar 7mm...
Czy ktoś z kolegów może pomóc i poratować ściśle tajną wiedzą ?
Klocki które wybrałem to ATE, mam nadzieję, że będą odpowiednie.
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ate- ... 73204.html
http://allegro.pl/ate-klocki-hamulcowe- ... 31998.html
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, 20:47 przez
padonis, łącznie zmieniany 1 raz.
-
rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#258
Post
autor: rafant4011 » 19 sie 2016, 20:52
padonis, na tył potrzebujesz jeszcze sprzęt/narzędzie do jednoczesnego wkręcania i wciskania tłoczka...
-
padonis
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#259
Post
autor: padonis » 22 sie 2016, 09:03
To wiem, na szczęście ścisk stolarski też da radę, lub długa śruba, odpowiednie podkładki itd. Niestety nadal nie wiem co z przodem... Lekturę "Sam naprawiam samochód", można sobie wsadzić w d....,
-
padonis
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#260
Post
autor: padonis » 07 wrz 2016, 22:31
Niestety mam też do wymiany tylne tarcze, to troszkę dziwne ale na wewnętrznej stronie, obie maja dziwny rant. normalnie rant jest tylko na skrajach tarcz i wszędzie tak jest. Tylko na tyle na wewnętrznych stronach tarcz,, ten rant ma prawie 1 cm.

-
Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Plec:
-
Kontakt:
#261
Post
autor: Sumik » 07 wrz 2016, 23:43
Jeżeli chodzi o tył to tłoczek od hamulca postojowego jest wkręcany jak w większości aut. Zeby założyć nowe klocki trzeba jedbnocześnie kręcić i wciskać tłoczek. Czasami samo wkręcania wystarczy. Można to robić kluczem tzw. żaba lub specjalnym kluczem do wkręcnaia tłoczków. Koszt na allegro to jakies 40 zł. Polecam ten zestaw bo obejdzie się bez nerwów i zestaw ten wystarczy do końca życia a może i przyda się znajomym. Ja tak mam

-
Mariusz 79
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
#262
Post
autor: Mariusz 79 » 07 wrz 2016, 23:48
padonis pisze:Niestety mam też do wymiany tylne tarcze, to troszkę dziwne ale na wewnętrznej stronie, obie maja dziwny rant. normalnie rant jest tylko na skrajach tarcz i wszędzie tak jest. Tylko na tyle na wewnętrznych stronach tarcz,, ten rant ma prawie 1 cm.

Witam jeśli to jest rant o którym myślę to znaczy że klocek nie dociskał całą swoją powierzchnia do tarczy, przeczyść i nasmaruj prowadnice zacisku.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 23:49 przez
Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Skasowany użytkownik 9333
#263
Post
autor: Skasowany użytkownik 9333 » 17 wrz 2016, 15:08
Witam. Jakiej marki dobrać dobre tarcze do ZB?
-
Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16449
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#264
Post
autor: Bodek » 17 wrz 2016, 16:56
waldi1976c pisze:Witam. Jakiej marki dobrać dobre tarcze do ZB?
ATE, TEXTAR ....
wszystko jest napisane w temacie

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
Skasowany użytkownik 9333
#265
Post
autor: Skasowany użytkownik 9333 » 17 wrz 2016, 22:47
Dzięki za pomoc. Piwo z sokiem się nalezy😆
-
amakuch1986
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#266
Post
autor: amakuch1986 » 20 wrz 2016, 20:42
Ja polecam Zimmermann, wcześniej miałem textary. Zimmenrmanny dużo lepiej hamują.
-
Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6099
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Plec:
-
Kontakt:
#267
Post
autor: Wojti » 20 wrz 2016, 20:47
Ja nie polecam Zimmermann dużo rozmawiałem z innymi właścicielami wyczynowych aut i maja tendencje do wyginania się a co za tym idzie kierownica drga przy hamowaniu

Ale zrobisz jak uważasz ....to tylko opinia

Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Plec:
-
Kontakt:
#268
Post
autor: Sumik » 20 wrz 2016, 20:58
Ale piszesz o nawiercanych czy gładkich?? Ja czytałem opinie że nawiercane pękają przy nawiertach. Masz na ten temat jakieś opinie??
-
amakuch1986
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
#269
Post
autor: amakuch1986 » 20 wrz 2016, 20:59
No to powiem tylko tyle że powodem wymiany textarów było ich bicie przy hamowaniu po przejechaniu 3000km w warunkach normalnej jazdy. Szwagier w tamtym roku też wymieniał tarcze i klocki na textary w swoim BMW ale po roku też miał bicie na kierownicy przy hamowaniu. Może przypadek wada materiału, może przyczyna jest inna. Wojti masz rację co do zimmermanów ale takie opinie są dla tarcz nawiercanych i nacinanych. W przypadku gładkich zimmermanów nie ma takich problemów o ile jest to zwykła jazda nie wyczynowa.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 21:00 przez
amakuch1986, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5235
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
-
Kontakt:
#270
Post
autor: Tunio999 » 20 wrz 2016, 21:12
Wszystko zależy od sposobu jazdy
amakuch1986 pisze:W przypadku gładkich zimmermanów nie ma takich problemów o ile jest to zwykła jazda nie wyczynowa.
No właśnie, każdy kupuje pod swój styl jazdy...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein
<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>