[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
mario_79
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:44
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#256 Post autor: mario_79 » 12 sie 2016, 21:42

Tarcze i klocki wymienione. AN przodzie było 280 mm jednak. Teraz docieranie.

Dzięki Panowie :piwo:

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#257 Post autor: padonis » 19 sie 2016, 20:45

Panowie, chcę oczywiście wymienić klocki hamulcowe. Doczytałem się, że do wymiany tylnych klocków, wystarczy mi klucz 13 i 17, to nie problem, niestety nie doczytałem się jakie mi potrzebne są na przód. Oczywiście mam sprytną książkę "Sam naprawiam samochód ZAFIRA B" ale tam napisali dosłownie "WYKRĘCIĆ PROWADNIKI KLUCZEM DO ŚRÓB Z GNIAZEM SZEŚCIOKĄTNYM" . Zakładam że to AMPUL tylko jaki ? W Astrze G był to "TYPOWY" rozmiar 7mm...

Czy ktoś z kolegów może pomóc i poratować ściśle tajną wiedzą ?

Klocki które wybrałem to ATE, mam nadzieję, że będą odpowiednie.

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ate- ... 73204.html
http://allegro.pl/ate-klocki-hamulcowe- ... 31998.html
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, 20:47 przez padonis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#258 Post autor: rafant4011 » 19 sie 2016, 20:52

padonis, na tył potrzebujesz jeszcze sprzęt/narzędzie do jednoczesnego wkręcania i wciskania tłoczka...

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#259 Post autor: padonis » 22 sie 2016, 09:03

To wiem, na szczęście ścisk stolarski też da radę, lub długa śruba, odpowiednie podkładki itd. Niestety nadal nie wiem co z przodem... Lekturę "Sam naprawiam samochód", można sobie wsadzić w d....,

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#260 Post autor: padonis » 07 wrz 2016, 22:31

Niestety mam też do wymiany tylne tarcze, to troszkę dziwne ale na wewnętrznej stronie, obie maja dziwny rant. normalnie rant jest tylko na skrajach tarcz i wszędzie tak jest. Tylko na tyle na wewnętrznych stronach tarcz,, ten rant ma prawie 1 cm. :shock:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#261 Post autor: Sumik » 07 wrz 2016, 23:43

Jeżeli chodzi o tył to tłoczek od hamulca postojowego jest wkręcany jak w większości aut. Zeby założyć nowe klocki trzeba jedbnocześnie kręcić i wciskać tłoczek. Czasami samo wkręcania wystarczy. Można to robić kluczem tzw. żaba lub specjalnym kluczem do wkręcnaia tłoczków. Koszt na allegro to jakies 40 zł. Polecam ten zestaw bo obejdzie się bez nerwów i zestaw ten wystarczy do końca życia a może i przyda się znajomym. Ja tak mam :)

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#262 Post autor: Mariusz 79 » 07 wrz 2016, 23:48

padonis pisze:Niestety mam też do wymiany tylne tarcze, to troszkę dziwne ale na wewnętrznej stronie, obie maja dziwny rant. normalnie rant jest tylko na skrajach tarcz i wszędzie tak jest. Tylko na tyle na wewnętrznych stronach tarcz,, ten rant ma prawie 1 cm. :shock:
Witam jeśli to jest rant o którym myślę to znaczy że klocek nie dociskał całą swoją powierzchnia do tarczy, przeczyść i nasmaruj prowadnice zacisku.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 23:49 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 9333

#263 Post autor: Skasowany użytkownik 9333 » 17 wrz 2016, 15:08

Witam. Jakiej marki dobrać dobre tarcze do ZB?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#264 Post autor: Bodek » 17 wrz 2016, 16:56

waldi1976c pisze:Witam. Jakiej marki dobrać dobre tarcze do ZB?

ATE, TEXTAR ....

wszystko jest napisane w temacie ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Skasowany użytkownik 9333

#265 Post autor: Skasowany użytkownik 9333 » 17 wrz 2016, 22:47

Dzięki za pomoc. Piwo z sokiem się nalezy😆

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#266 Post autor: amakuch1986 » 20 wrz 2016, 20:42

Ja polecam Zimmermann, wcześniej miałem textary. Zimmenrmanny dużo lepiej hamują.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6053
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Plec:
Kontakt:

#267 Post autor: Wojti » 20 wrz 2016, 20:47

Ja nie polecam Zimmermann dużo rozmawiałem z innymi właścicielami wyczynowych aut i maja tendencje do wyginania się a co za tym idzie kierownica drga przy hamowaniu :lol: Ale zrobisz jak uważasz ....to tylko opinia :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#268 Post autor: Sumik » 20 wrz 2016, 20:58

Ale piszesz o nawiercanych czy gładkich?? Ja czytałem opinie że nawiercane pękają przy nawiertach. Masz na ten temat jakieś opinie??

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#269 Post autor: amakuch1986 » 20 wrz 2016, 20:59

No to powiem tylko tyle że powodem wymiany textarów było ich bicie przy hamowaniu po przejechaniu 3000km w warunkach normalnej jazdy. Szwagier w tamtym roku też wymieniał tarcze i klocki na textary w swoim BMW ale po roku też miał bicie na kierownicy przy hamowaniu. Może przypadek wada materiału, może przyczyna jest inna. Wojti masz rację co do zimmermanów ale takie opinie są dla tarcz nawiercanych i nacinanych. W przypadku gładkich zimmermanów nie ma takich problemów o ile jest to zwykła jazda nie wyczynowa.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 21:00 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5205
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#270 Post autor: Tunio999 » 20 wrz 2016, 21:12

Wszystko zależy od sposobu jazdy ;)
amakuch1986 pisze:W przypadku gładkich zimmermanów nie ma takich problemów o ile jest to zwykła jazda nie wyczynowa.
No właśnie, każdy kupuje pod swój styl jazdy...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”