[B]problem ze wspomaganiem Zafira B

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

wspomaganie - jak to jest? cos piszczy...

#1 Post autor: kicaj » 04 lip 2010, 19:59

witam,
troche glupio sie pytac, ale jak to jest ze wspomaganiem w zafkach B?
wydawalo mi sie ze elektryczne, ale troche poszperalem i wychodzi ze elektryczno-hydrauliczne...
tzn pompa napedzana jest elektrycznie, a nie z paska...
w instrukcji obslugi ani slowa o obsludze itp, w ksiazce sam naprawiam jedynie 2 rzeczy - kontrola napiecia paska wielorowkowego oraz kontrola stanu oleju od wspomagania.
i tu zonk, wedlug opisu pojemnik (sa roznego rodzaju) powinie znajdowac sie w komorze silnika z prawej strony, pomiedzy silnikiem a grodzia... tyle ze nie moge go znalezc...
to co mam (ide od przodu), z prawej strony:
wlew spryskiwaczy, akku ze skrzynka bezpiecznikow, pojemnik od cieczy chlodzacej, pojemnik od hamulcow ... a potem nic...

a moze tak ze w silnikach benzynowych wspomaganie jest hydrauliczne badz elektrohydrauliczne a w dieslach elektryczne? za tym by swiadczylo ze w ksiazce sam naprawiam jest podrozdzial silniki benzynowe, a ani slowa o dieslach.

a wracajac do tematu - zaczalem o tym myslec gdyz w najwieksze upaly zaczelo mi cos piszczec na parkingu... na poczatku myslalem ze to hamulce, ale okazalo sie ze to przy skrecaniu kol. w dodatku objawia sie to gdy klima mocno chlodzi... a wiec gdy altrek jest mocno obciazony (parking, silnik zimny, na polu upal ponad 30st wiec klima na maxa, bo auto nagrzane), zreszta to widac w test mode - napiecie ok 13.7V a powinno byc troche wiecej...

i tak zastanawiam sie co z tym fantem zrobic? olac? a moze sprawdzic? ;)
napewno klime czy dobrze nabita, napiecie paska(jest sens?)
cos jeszcze?
no chcialem olej wspomagania ale nie moge znalezc zbiorniczka...

pozdro

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: Anony Mous » 04 lip 2010, 20:25

Pojemniczek z olejem powinien być nad samą pompą wspomagania

Zerknij na to:

EHPS_2.zip

Masz pokazany dostęp do pompy wspomagania

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#3 Post autor: kicaj » 04 lip 2010, 20:32

tylko nigdzie ani slowa gdzie jest umiejscowiona pompa wspomagania ;)

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: Anony Mous » 04 lip 2010, 20:46

Przecież masz na schematach. Musisz ściągnąć osłonę ze spryskiwaczami i za silnikiem po lewej stronie (patrząc od przodu auta).

PS. Strona 8-ma masz korek od wlewu płynu do wspomagania.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2010, 21:12 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#5 Post autor: kicaj » 04 lip 2010, 21:02

u mnie strona 8sma to regulacja zaglowkow w fotelach ;)

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: Anony Mous » 04 lip 2010, 21:12

Kicaj pobrałeś plik z linka który wstawiłem ??

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#7 Post autor: Lorry » 04 lip 2010, 21:28

U mnie ta pompa i pojemnik z płynem jest właśnie po lewej stronie (stojac przodem do auta) i żeby się dostać to trzeba ściągnąć podszybie a potem się mocno nachylić(najlepiej na chłodnym silniku) bo można się poparzyć. U mnie było ciasno w dieslu może być jeszcze gorzej...

A napiecie paska warto sprawdzić ;)

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#8 Post autor: kicaj » 04 lip 2010, 22:37

tEREk, dzieki, jakos wczesniej ten link mi umknal, nie wiem jak, dlatego myslalem o instrukcji...
z tych opisow wciaz mi wyglada ze jest z prawqej strony, ale jak mowicie ze z lewej i ciezki dostep to sie nie bede pchal...
w serwisie moze sprawdza ;)
Lorry, u mnie jest kaplica... a w dodatku silnik byl goracy wiec sie nie tykalem. ale teraz wiem gdzie swiecic latarka... ;)
dzieki za odpowiedzi. teraz wiedzac gdzie szukac i jak to ma wygladac bedzie latwiej ;)

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#9 Post autor: Anony Mous » 05 lip 2010, 18:58

Kicaj check this out :)

Obrazek

Ten biały pojemnik to od pompy wspomagania.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#10 Post autor: kicaj » 06 lip 2010, 18:35

nawet nie mialem czasu zagladnac...
w serwisie tez nie mieli wolnego - bylem przy okazji, po drodze...
najsmieszniejsze jest to ze w serwisie po deszczu nie piszczalo,
jak wracalem, znow si epojawilo...
jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)
czy dobrze rozumuje ze pompa przy skreconych kolach, ale przy niezmienianej pozycji kierownicy tez pompuje?

gumis

[B]problem ze wspomaganiem Zafira B

#11 Post autor: gumis » 09 sie 2010, 08:38

Mam pytanie , może ktoś podpowie co jest grane w mojej zefirce przy skrętach w prawo i w lewo wspomaganie kontruje mi delikatnie w drugą stronę . a tak nie powino chyba być . gumis
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:39 przez gumis, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry » 09 sie 2010, 11:29

Na czym polega to kontrowanie :!:

Generalnie w każdym aucie sprawnym jest tak że jeśli my nie działamy siłą na kierownicę lu nie trzymamy jej w pewnej pozycji to w czasi jazdy chocby przy małej prędkości kierownica ma tendencje do prostowania(w zależności od szybkości pojazdu powraca szybciej lub wolniej) się i tak na zdrowy rozsądek ma być...

Owszem wspomaganie w ZB jest wg niektórych ciężej pracujące, ale ja nie odczuwam czegoś takiego...

Jesli przy wolnej jezdzie wydawane są skrzypy przy kreceniu to w moim przypadku konieczna była wymiana łożysk McPhersona---opisane na forum

Można jeszcze ewentualnie sprawdzic poziom płynu w pompie od wspomagania

Szymon78

#13 Post autor: Szymon78 » 09 sie 2010, 12:03

Kolego gumis to pochwal sie wpierw przebiegiem auta- ale tym pewnym..

sadze iz chodzi ci takie poszarpywanie w kierunku przeciwnym kierownica w czasie skrętu - takie pulsowanie które czuć w rękach. Dobrze to czuć na szybkich i gładkich zj/wj z autostrad i takich tam :)
Diagnoza - zużyta MAGLOWNICA. Dobry mechanik uratuje ci temat regulując maglownicę( jest możliwość dociągnięcia śrub maglownicy - redukując luzy( to one powodują szarpanie kierownicy a` kontra gdyż pompa wspomagania cały czas tłoczy olej próbująć go zniwelwac). Do działanie pośrednie ale pomaga w wielu przypadkach...

kolejną przyczyną mogą być opony-ząbkowanie ( szczególnie przy szerszych kapciach w skręcie przednie kola przy zawieszeniu typu Mp Pherson -takie maja OPLE rantuja (stykają sie nie całą powierzchnią bieżnika).

pozdrawiam.

gumis

#14 Post autor: gumis » 09 sie 2010, 21:43

Wielkie dzieki za informacje podane przez kolegów . napewno sprawdze tą maglownice tak jak kolega podpowiada :piwo:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#15 Post autor: map69 » 01 wrz 2012, 21:57

kicaj pisze: jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)
Podnoszę temat, mam taki sam objaw.
Co było przyczyną w Twoim przypadku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”