[B]problem ze wspomaganiem Zafira B

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#46 Post autor: ldawid » 27 lip 2015, 18:41

Dzięki za szybką odpowiedź ...a rzeczywiście wszystko wskazuje na pompę? :evil:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#47 Post autor: Bodek » 27 lip 2015, 18:48

ldawid pisze:Dzięki za szybką odpowiedź ...a rzeczywiście wszystko wskazuje na pompę? :evil:
Nie masz błędów w aucie - na przykład związanych z alternatorem :?:

Jak odczytać błędy
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#48 Post autor: ldawid » 27 lip 2015, 19:48

Kod: Zaznacz cały

...Nie masz błędów w aucie...
:> tak też sobie poniewczasie pomyślałem - może dopowiem - od jakiegoś czasu(ponad 1/2 roku) używam dwu akumulatorów :lol: jeden się po ok. 2tyg. rozładowuje ... wsadzam drugi :P chociaż w menu ukrytym niby ładowanie jest( waha się na poziomie od 12,7 do 13,8/9V). Dlaczego tak? Byłem już u paru "elekśtryków". Najlepiej im wychodziło - kasowanie delikwenta :oops: Wizyty u nich zaczęły się, kiedy nastawały pory deszczowe wręcz ulewy wtedy to...nie szło nawet zazbroić alarmu. Po prostu po jego aktywacji ...wzbudzał się. Magicy brali autko, swoje "hokus pokus" czynili i ... no właśnie - przyjedź pan jak się będzie tak działo. No a że trafić tak to i loteria, tak do teraz zeszło.
Wracając do błędów ...dopóki nie złapałem problemu ze wspomaganiem - nie miałem tego typu błędów. Wczoraj nie przyszło mi do głowy, aby spróbować je sczytać(jeśli były). Po prostu ... głowa pełna pytań, gdzie auto postawić tym bardziej, że jest mi do pracy potrzebne :/

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#49 Post autor: SD72 » 27 lip 2015, 19:53

ldawid pisze:

Kod: Zaznacz cały

...Nie masz błędów w aucie...
:> tak też sobie poniewczasie pomyślałem - może dopowiem - od jakiegoś czasu(ponad 1/2 roku) używam dwu akumulatorów :lol: jeden się po ok. 2tyg. rozładowuje ... wsadzam drugi :P chociaż w menu ukrytym niby ładowanie jest( waha się na poziomie od 12,7 do 13,8/9V). Dlaczego tak? Byłem już u paru "elekśtryków". Najlepiej im wychodziło - kasowanie delikwenta :oops: Wizyty u nich zaczęły się, kiedy nastawały pory deszczowe wręcz ulewy wtedy to...nie szło nawet zazbroić alarmu. Po prostu po jego aktywacji ...wzbudzał się. Magicy brali autko, swoje "hokus pokus" czynili i ... no właśnie - przyjedź pan jak się będzie tak działo. No a że trafić tak to i loteria, tak do teraz zeszło.
Wracając do błędów ...dopóki nie złapałem problemu ze wspomaganiem - nie miałem tego typu błędów. Wczoraj nie przyszło mi do głowy, aby spróbować je sczytać(jeśli były). Po prostu ... głowa pełna pytań, gdzie auto postawić tym bardziej, że jest mi do pracy potrzebne :/

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3629

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
bazyliszek72

old_pj
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2012, 21:21
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#50 Post autor: old_pj » 28 lip 2015, 09:07

najpierw musisz wyprostowac sprawe z elektryka inaczej jest ryzyko ze mimo wymiany pompy problem nadal bedzie istnial ... napiecie ladowania nieco za niskie ale bez dramatu, zrob log z pompy (obroty/prad) moze padnie i bedzie cos widac ...

w serwisie powinni odczytac bledy jak pojawi sie 0621 warto zaczac od alternatora

wyglada na to ze usterka pompy moze powodowac zwarcie/zwiekszony pobor pradu az do odciecia zasilania pompy przez sterownik - tak bylo w moim przypadku czyli auto jechalo nadal mimo ze wspomaganie zdechlo, maly plus dla Opla jakby sie skonczylo sie laweta bylbym mocno rozczarowany :evil:

PS ten link z allegro to taki sobie, tylko 4-ry komentarze i cos takiego:
http://megabialystok.nf.pl/firma/swiat- ... DD89C1D7/1

z tego co sie dowiadywalem to biora 900 pln za regeneracja (Szczecin) ale tez gdzies wysylaja, moze ktos moze polecic sprawdzona firme zajmujaca sie regeneracja ? przeciez to nie pierwszy przypadek :lol:

OT
ogolnie nie podoba mi sie jak Opel pogrywa z uzytkownikami Zafiry B, pompa wspomagania jest dobrej firmy Bosch/ZF czyli najprawdopodobniej producent dostarczyl to czego zazyczyl sobie Opel, czyli pompe o zalozonej trwalosci - gdyby zdychala przed ukonczeniem gwarancji powinna byc akcja serwisowa przynajmniej w Niemczech ;) sila wspomagania jest ustawiona dosc wysoko czyli doslownie mozna krecic kiera na postoju malym palcem (tak samo jak w nowej Astrze - przypadkowo dostalem ja jako zastepcze) nasuwa sie logiczny wniosek ze mozna ustawic sile wspomagania slabiej co przedluzyloby zywot pompy, u mnie pompa zdechla po okolo 4,5 roku a jazda w 90% autostradowa czyli bez obciazenia dla servo ...
P.

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#51 Post autor: ldawid » 28 lip 2015, 12:04

Pany moje @Bodek @old_pj
opel serwis autorytatywnie stwierdza, że pompa dała ciała chociaż z mojego odczucia - ani nie było ubytków oleju, ani głośno nie chodziła jedyne co - to mogła "walnąć" elektronika. I wtedy, jeśli wykonawcze poszły na zwarcie to ...(moje domniemanie). Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa.

A tak offtopiąc deczko - dlaczego nie ma możliwości dziękowania na Forum konkretnym wypowiadającym się poprzez np. stawianie wirtualnego piwka?. Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid) i tam takie "cuś" fajnie zdaje egzamin. Te ostatnie dwa zdania raczej do Administracji pod rozwagę ;)
Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, 12:10 przez ldawid, łącznie zmieniany 2 razy.

old_pj
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2012, 21:21
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#52 Post autor: old_pj » 28 lip 2015, 12:23

opel serwis autorytatywnie stwierdza, że pompa dała ciała chociaż z mojego odczucia - ani nie było ubytków oleju, ani głośno nie chodziła jedyne co - to mogła "walnąć" elektronika.

a wspomiales im ze napiecie ladowania masz na poziomie od 12,7 do 13,8/9V ? dlaczego nie znalazles wczesniej tego co kradnie prad z auta ? :mrgreen: przy takim ladowaniu i krotkich trasach ten akumulator nigdy sie nie naladuje a ze zmiennika non stop w domu doladowujesz to przeciez nie rozwiazuje problemu ...

Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa

u mnie nie bylo zadnych bledow pompy dlatego przeszedlem sciezke zdrowia z alternatorem ale moze Tech ma wieksze mozliwosci diagnostyczne ...

Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid)

nie macie tam namiarow na jakis sprawdzony warszat regeneracji pomp ? Zafirka B sie starzeje coraz wiecej chetnych bedzie :lol:
P.

old_pj
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2012, 21:21
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#53 Post autor: old_pj » 30 lip 2015, 09:42

nowa (uzywka) pompa poki co daje rade ale chce dac stara do regeneracji ... cyknalem pare fotek jakby ktos potrzebowal w celach dydaktycznych
Załączniki
image001.jpg
image002.jpg
image003.jpg
image004.jpg
image005.jpg
image006.jpg
P.

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#54 Post autor: ldawid » 30 lip 2015, 12:36

@up Zajrzyj do skrzynki :>
Faaaajnie kabble porżnięte :lol:
Ja zakupiłem sobie stąd:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=5088241799
przyszła wczoraj całkiem zgrabna, jutro stawiam Zośkę na warsztat ale... nie do opla. Od opla też nie biorę oleju do przekładni(75zł/1L) - w jednej hurtowni mam Febi nr. 06161 w cenie 35zł/1L
Stara pompa zgodnie z wymogiem "dostarczyciela" regenerowanej, powędruje do niego.
Ze cztery parametry zdjęte na programie TIS 2000 zdjęte Tech 2 podczas pobytu w "Oplu" na tą okoliczność:
1. wartości wymagane:
- zapłon ZAŁ =0
- silnik pracuje = 4...9A
- obróć kierownicę do oporu w prawo = 55...73A
- obróć kierownicę do oporu w lewo = 55... 73A
i teraz u mnie jest:
- napięcie akumulatora = 13,4V
- rzeczywisty prąd motoru = 19.0A ...gdzie dopuszcza się (4...9A)

old_pj
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2012, 21:21
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#55 Post autor: old_pj » 30 lip 2015, 14:19

cena konkretna ale jak dodam do swojej koszta regeneracji to wyjdzie podobnie ... wychodzi ze pompa siada ale u mnie pobor pradu byl mniejszy (ponizej 40A) a tu masz na granicy bezpiecznika (80A) ladowanie nadal za niskie ciekawe czy z nowa pompa sie poprawi daj znac
P.

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#56 Post autor: ldawid » 31 lip 2015, 12:50

Tak... dzisiaj wymieniam pompę. Porobiłem jeszcze Opkiem pomiary i tak błędy:
Blok/podwozie/EHPS
C1550-38 - nie występuje
C1523-03 zbyt niskie napięcie układu - nie występuje
C1512-54 ECU usterka-temperatura - nie wystepuje
C1550-31 wymienić ECU
C1550-39 -"- -"-
U2105-00 CAN-BUS brak komunikacji z ECM(moduł kontroli silnika)- nie wystepuje
U2139-00 brak komunikacji CAN z mod. ster. kolumny kierowniczej(SCM)- nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z magistralą CAN(duża szybkość)- nie występuje
Blok/ABS/TC/ESP ECU
C0800-03 zbyt niskie napięcie układu - nie wystepuje
U2143-00 magistrala CAN-brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kier.(SAS) - nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość) - nie występuje
Blok/CIM
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość)-nie wystepuje
U2111-00 brak komunikacji mag. CAN z ukł. kierowniczym EPS- nie występuje
To tak pokrótce...żeby nie było :P

Edytka:
...chociaż nachodzą mnie coraz większe wątpliwości np. chociażby po przeczytaniu tego:
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php ... 3&start=10
Ostatnio zmieniony 31 lip 2015, 14:22 przez ldawid, łącznie zmieniany 3 razy.

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#57 Post autor: ldawid » 31 lip 2015, 20:47

Pompa zamontowana - dwie godziny co kosztowało mnie 298zł.
Ufff ... przez chwilę znowu musiałem się przyzwyczajać do wspomagania :lol:
Póki co jest dobrze.
Całkowity koszt w moim przypadku całej tej operacji zamknął się w 1900zł wliczając w to moją wizytę w serwisie Opla za cenę 442zł gdzie opis operacji to:
diagnostyka Tech-2- sprawdzenie wg. inst. probierczej
z orzeczeniem:
do wymiany pompa wspomagania
:P

organista15
Zafiromaniak
Posty: 506
Rejestracja: 23 lut 2014, 19:14
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Model:

#58 Post autor: organista15 » 05 wrz 2015, 14:26

Panowie czy te pompy wspomagania są wadliwe ? Bo ja ogólnie wcześniej w astrze g i w vectrze b nie miałem nigdy problemów ze wspomaganiem a w zafirze po roku czasu i przebiegu 170 tyś km padła pompa :shock: ogólnie na tym forum jakoś się nie spotkałem z tym problemem, ale może źle szukałem ;)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#59 Post autor: Bodek » 05 wrz 2015, 19:34

organista15 pisze:Panowie czy te pompy wspomagania są wadliwe ? Bo ja ogólnie wcześniej w astrze g i w vectrze b nie miałem nigdy problemów ze wspomaganiem a w zafirze po roku czasu i przebiegu 170 tyś km padła pompa :shock: ogólnie na tym forum jakoś się nie spotkałem z tym problemem, ale może źle szukałem ;)
Moja ma 200tys. - odpukać - nie ma żadnych problemów.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

organista15
Zafiromaniak
Posty: 506
Rejestracja: 23 lut 2014, 19:14
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Model:

#60 Post autor: organista15 » 06 wrz 2015, 12:49

Rozumiem :) mam pewne podejrzenia co do tej awarii. Otóż po demontażu starej pompy płyn od wspomagania swoją konsystencją przypominał wręcz beton :shock: i nie wyglądał to najlepiej. Myślę, że to jest winą całej awarii czyli zaniedbanie przez poprzedniego właściciela tej sprawy. Nawet jeśli zajrzę do pojemnika starej i nowej pompy to w starej widać jak w środku jest szarawo, a w drugiej pompie, która jest zdemontowana z opla vivaro jest ładnie i czysto a sama pompa nie była regenerowana. Teraz pytanie jak spuścić pozostałości tego szlamu z auta by cały układ zalać świeżym i dobrym płynem ? No bo sądzę, że w maglownicy musiało coś zostać :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”