[B]problem ze wspomaganiem Zafira B

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#61 Post autor: ldawid » 07 wrz 2015, 14:22

No i by to jasny gwint :evil: Regenerowana pompa zamontowana w układzie ... jeden miesiąc. W sobotę sobie jadę a tu naraz :P wspomaganie uciekło. Żadnych błędów. Po 10 min. postoju ... powróciło. W te pędy do warsztatu gdzie ją zakładali ...sprawdzenie płynu/szczelności/ podpięty komputer - wszystko ok. Wczoraj w czasie jazdy to samo - zanik wspomagania bez generowania błędów. Żadna kontrolka na wskaźnikach dodatkowo nawet nie "mrygła". Pany ... co jest grane? Jaśnisty mnie zaraz trafi chyba :lol:
Na pompę mam teoretycznie(na piśmie) gwarancję wieczystą. Ale żeby tak bez żadnych kodów błędów?
Ładowanie na kompie pokładowym zawiera się w granicach od 12,6V - 14,1V

Skasowany użytkownik 6483

#62 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 10 wrz 2015, 21:52

U mnie w poprzedniej Zośce pompa przestała prawie działać i okazało się że mialem zamiast oleju chyba mazut wewnątrz bo była to gęstą masa która zapchała mi całą pompę i przewody. Kumpel to przedmuchał pod ciśnieniem,zalaliśmy świeży olej i już nigdy więcej nie miałem z nią problemów. Myślę że warto kontrolować poziom i stan oleju we wspomaganiu.

ldawid
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:11
Lokalizacja: TrzyMiasto
Model:

#63 Post autor: ldawid » 12 wrz 2015, 10:56

@up
No nie, pompa wymieniana miesiąc temu to i płyn był nowy. Staremu na starej pompie, też nic nie brakowało ;)
Stoi sobie teraz Zafirka u elektryka i ten sczytał przed chwileczką za pomocą CDIF-a, dwa błędy:
- brak komunikacji z szyną CAN
- uszkodzony moduł EPS?
Czy to może być przyczyną utraty wspomagania?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2015, 13:22 przez ldawid, łącznie zmieniany 3 razy.

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

Dziwny odgłos pompy

#64 Post autor: l3cho » 30 maja 2016, 13:44

Witam
Mam pytanie związane z układem kierowniczym mojej Zafiry.
Otóż przy maksymalnym skręcie w prawo lub lewo słychać odgłos jak by załączania pompy.
Mam Zafirkę dopiero tydzień więc nie wiem czy to normalny odgłos. Ciekawi mnie tylko czemu pojawia się on przy maksymalnym skręcie.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1763
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#65 Post autor: Crazy » 30 maja 2016, 15:07

Witam,
Tak kolego jest to normalny odgłos w twojej zafirze jest pompa wspomagania elektrohydrauliczna, gdy dochodzi do krańcowych momentów skrętu pompa pracuje na maksymalnym obciążeniu stąd ten dźwięk, jeżeli możesz to staraj się unikać jak najbardziej tych krańcowych momentów aby pompa posłużyła jak najdłużej.
P.S sprawdź przy okazji poziom płynu od razu.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 15:07 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

Pompa

#66 Post autor: l3cho » 30 maja 2016, 23:10

Dzięki! Uspokoiłeś mnie :) W jaki sposób mogę sprawdzić stan płynu? Gdy otwierałem maskę nie widziałem nic innego niż płyn do spryskiwaczy, hamulców i chłodnicy.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#67 Post autor: rafant4011 » 31 maja 2016, 11:33

l3cho,
musisz zdjąć podszybie w zafirze odkręca się cztery śruby i na tyłach silnika obok alternatora jest zbiornik na pompie a w jego korku jest bagnet/miarka
takie coś tam jest https://www.google.pl/search?q=pompa+ws ... 8KHRNbM%3A

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#68 Post autor: baranxd13 » 26 cze 2016, 21:49

Mam taki sam problem jak ten Pan na filmiku ...

https://www.youtube.com/watch?v=SdVeE9m6rc4

Np . Na parkingu skręcam w lewo i trzymam kierownicę w jednym położeniu to kierownica próbuję wracać ...
Ktoś coś wie co to może byc ?

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#69 Post autor: baranxd13 » 28 cze 2016, 11:35

Nikt nic nie wie ?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#70 Post autor: rafant4011 » 03 lip 2016, 22:30

baranxd13,
ten typ tak ma ;)

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#71 Post autor: baranxd13 » 04 lip 2016, 23:16

rafant4011 pisze:baranxd13,
ten typ tak ma ;)
Wątpie żeby podczas zakrętu kierownica mi szarpała w przeciwną stronę .

Awatar użytkownika
machok
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 02 sie 2011, 00:14
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#72 Post autor: machok » 27 paź 2016, 00:46

Czołem.

U mnie dziś też nagły brak wspomagania. Po prostu po uruchomieniu silnika nie zadziałało. Kolejne próby nic nie dały. Nie działa.
Dotychczas nie było ze wspomaganiem żadnych problemów.

W przedniej skrzynce znalazłem upalony bezpiecznik 7,5A. Wymiana na nowy nie pomogła.
Odczytaliśmy błędy z modułu EHPS. Jedyny to:
C1523-03 Zbyt niskie napięcie układu.
Odczytane napięcie akumulatora 1,1V, rzeczywisty prąd motoru 0 A.

Oczywiście akumulator jest naładowany, silnik startuje wzorowo.
Czy jest tam gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik od wspomagania (60A ?), czy raczej nastawiać się na wymianę pompy ?

Skasowany użytkownik 6483

#73 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 28 paź 2016, 23:14

Odczytane napięcie aku - 1,1 V??? Nie pomyliłes sie przypadkiem? Jesli masz zbyt małe napięcie to wspomaganie Ci nie będzie działać a zatem zmierz sobie raz jeszcze jakie masz parametry ładowania a powinny być : napiecie na zaciskach aku - 14.04 - 14.4 V. Jesli jest poniżej , masz już sprawcę zamieszania :)

Awatar użytkownika
machok
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 02 sie 2011, 00:14
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#74 Post autor: machok » 29 paź 2016, 09:09

Dokładnie taki był odczyt z programu, 1,1V
Czyli takie napięcie dostawała pompa, albo nastąpiła jakaś usterka elektroniki pompy.
Na akumulatorze napięcie prawidłowo, samochód startuje, itp.
Dlatego podejrzewam, że gdzieś jest przerwa na zasilaniu pompy. Już doczytałem, że oprócz bezpiecznika 7,5A (od sterowania pompy) jest jeszcze bezpiecznik 80A od zasilania silnika pompy, pod dodatkowym deklem obok przedniej skrzynki bezpieczników. Popatrzę tam dzisiaj. Ale jeśli pompa upaliła bezpiecznik 80A to raczej kiepsko widzę jej stan :-/
Dam znać.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1763
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#75 Post autor: Crazy » 29 paź 2016, 11:20

Przebywasz kolego w Rzeszowie czy Warszawie?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”