Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
mariusz33

Przerywana praca silnika.....

#1 Post autor: mariusz33 » 23 sie 2009, 18:04

Witam.
Co może być przyczyną przerw pracy silnika(szarpania)?
Pojawia się to tylko przy zmianie biegu na wyższy i trwa kilka sekund.
Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc trochę to zaczyna mnie niepokoić :cry:

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus » 23 sie 2009, 18:27

proponuje przeczyścić silniczek krokowy...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

mariusz33

#3 Post autor: mariusz33 » 23 sie 2009, 18:36

Bajbus dziekuje ale silniczek krokowy...kurde :oops: niewiem bardzo gdzie on jest i jak go przeczyścić:przedmuchać,przemyć?
Jak byś był tak dobry i napisał mi więcej na ten temat "silnika krokowego"to zaczne od niego :>

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: BajBus » 23 sie 2009, 23:46

krokowego musisz szukać w okolicach kolektora dolotowego i przepustnicy - ale nie wiem gdzie dokładnie :oops:
Obrazek
znalazłem zdjęcie poglądowe tyle ze z 1.6 z vectry ale on jest podobno mniejwięcej w tym samym miejscu...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#5 Post autor: tomekuza » 24 sie 2009, 06:16

U mnie w 1,6 jest z tyłu gażnika. Jest przykręcony dwoma śrubami imbusowymi do gażnika. Wchodzi do niego wtyczka z czterema przewodami. Trudno go odkręcić, a jeszcze trudniej zakręcić, trzeba obudowe filtra powietrza górną zdemontować i zdjąć z gażnika. Po odkręceniu i wyjęciu najlepiej zanurzyć na jakiś czas w nafcie albo benzynie i oczyścic pędzelkiem. W srodku znajduje się bolec i sprężyna które sterują położeniem przepustnicy na wolnych obrotach, najlepiej jej nie rozciągaj i nie wciskaj. Uwaga na mały gumowy oring lubi się przerwać albo uszkodzić przy wyciaganiu. U mnie czyszczenie nic nie dało i nadal silnik lubi sobie czasami zadrgać na wolnych. Pozdrowienia.
P.S. Co do zdjęcia BajBusa to raczej mi to wygląda na elektrozawór sterujący dawka gazu przy instalacji gazowej ( bardzo podobny do silniczka krokowego}. A dokładniej to jak z tym szarpaniem czy jak wciśniesz sprzegło do zmiany biegu i czy na wolnych tez sie tak dzieje na luzie po dodaniu gazu i spuszczeniu nogi z pedału. itd.
TK Obrazek
Obrazek

mariusz33

#6 Post autor: mariusz33 » 24 sie 2009, 07:17

Na luzie szarpania niema,po wciśnięciu sprzęgła też,tylko gdy zmieniam bieg zanim silnik wejdzie na większe obroty to szarpnie tak dwa trzy razy.

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#7 Post autor: tomekuza » 24 sie 2009, 07:24

Czy jest to napewno wina silnika. tzn czy czuć ze przestaje ciągnąć i przerywa.
Czy raczej może to być wina sprzęgła. czyli równomierna szarpania które po zdjęciu nogi z gazu albo odczekaniu chwile słabną i ustają. Przy ruszaniu tez sie czasem zdarza?
TK Obrazek
Obrazek

mariusz33

#8 Post autor: mariusz33 » 24 sie 2009, 07:58

Z mojego odczucia wypada,że to silnik.Są to bardzo krótkie przerwy w pracy silnika-szarpanie.Dzieje się to przed wejściem silnika na wyższe obroty.Przy ruszaniu brak tych objawów.

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#9 Post autor: tomekuza » 24 sie 2009, 08:08

Przyczyn moze być wiele. Kable, świece, filtr paliwa, powietrza, zabrudzona przepustnica, sprawdz wszystkie węzyki od podcisnienia dochodzące do gażnika, może któryś jest przetarty albo dziurawy, dolej do paliwa środka do czyszczenia wtrysków dobrej firmy, zatankuj inne paliwo np BP ultimate albo shella v-power. Albo serwis i komputer moze tam pokaze jakiegos błeda, chociaż wątpię
TK Obrazek
Obrazek

mariusz33

#10 Post autor: mariusz33 » 24 sie 2009, 08:24

No to mnie pocieszyłeś.Tyle pozycji...ale zaczne od paliwa.Komp napewno niepokaże,zresztą mam dość panów z Kieleckiego ASO oni zaraz każą mi silnik wymienić he he.

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#11 Post autor: tomekuza » 24 sie 2009, 08:32

No i bardzo dobrze ja ASO tez bym omijal z daleka. Zmien paliwo zobaczymy co bedzie a środka do czyszczenia tez mozesz dolac nie zaszkodzi. Wg twoich opisów to zachowanie silnika jest takie jak w dawniejszych samochodach gdy miały kłopot ze zle ustawionym zapłonem. Spróbuj paliwa i napisz czy cos pomogło.
Kable możesz sprawdzić domowym sposobem po zmroku.
TK Obrazek
Obrazek

mariusz33

#12 Post autor: mariusz33 » 26 sie 2009, 19:59

Witam.
Jestem właśnie po zmianie paliwa na lepsze i niestety ale dalej przerywa :( Myśle teraz nad tym silnikiem krokowym sprawdze,przeczyszcze i dam znać.
A może w między czasie macie koledzy jakieś inne pomysły co do tego szarpania?

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#13 Post autor: tomekuza » 27 sie 2009, 06:17

Znajomy mechanior poleca sprawdzić jednak kable i świece czy nie mają przebicia. To że przerywa w tym momencie co piszesz podobno wynika z tego ze wtedy silnik jest najbardziej obciążony i własnie wtedy może gubić iskre. jak możesz to na wieczór maska w góre i zobacz czy elektrony nie latają. Szczególnie obok świec kabli, modułu itp.
TK Obrazek
Obrazek

mariusz33

#14 Post autor: mariusz33 » 27 sie 2009, 10:27

To wydaje sie być bardzo możliwe bo właśnie przy obciążeniu przerywa :> Sprawdze to jeszce dziś wieczorem i oczywiście napisze.
Pozdrawiam
Aha i jeszcze jedno dziś rano gdy zapaliłem to przez 2 min pracował jak traktor :cry: to mogą być kable :/

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#15 Post autor: tomekuza » 27 sie 2009, 10:59

tak mogą i to bardzo możliwe z nocy gdy jest zawilgocony tym bardziej podatny na przebicia na kablu albo na świecach. Ja u siebie nie mam kabli tylko moduł zapłonowy nakładany na wszystkie świece jednorazowo, ale tez chyba cos z nim nie tak bo lubi sobie rano kichnać ;)
Jak bedziesz sprawdzał kable to nie zapomnij o świecach moze to ich wina a koszt wymiany mniejszy od kabli.
TK Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”