Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#316 Post autor: wiktor_12 » 28 cze 2015, 15:46

zafira przerywa mi w zakresie 1-2 tys obr
wtryski zmieniłem i objaw dalej ten sam
jakieś porady w tym temacie?:P

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#317 Post autor: wiktor_12 » 03 lip 2015, 07:25

Potrafi ktoś doradzić
bo jedni mówią ze osprzęt inni ze nastawik w pompę
ale nikt sobie nie potrafi z tym poradzić
i jestem na tyle zdesperowany ze myślę nad wymiana silnika

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#318 Post autor: Janus » 03 lip 2015, 19:05

wiktor_12 pisze:Potrafi ktoś doradzić
bo jedni mówią ze osprzęt inni ze nastawik w pompę
ale nikt sobie nie potrafi z tym poradzić
i jestem na tyle zdesperowany ze myślę nad wymiana silnika
Pytanie zasadnicze: Są jakieś błędy?
Janusz

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#319 Post autor: wiktor_12 » 03 lip 2015, 23:59

Nie Błędów niestety żadnych i tu jest największy problem
auto jest od znajomego i od paru lat tak się dzieje

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#320 Post autor: Maćku » 04 lip 2015, 06:43

a próbowałeś z podmianą cewek?
Obrazek

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#321 Post autor: wiktor_12 » 04 lip 2015, 08:58

W dieslu?

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#322 Post autor: Maćku » 04 lip 2015, 09:04

Oj przepraszam nie zauważyłem :|
Obrazek

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#323 Post autor: wiktor_12 » 04 lip 2015, 09:13

Dla tego pisze ze diagnoza jest pompa albo osprzęt
ale wyciągnąć pompę pełno roboty i kupować osprzęt na podmiane tez kiepsko
ew w jade całym silnikiem bo silnik do 1 tys
Ostatnio zmieniony 04 lip 2015, 09:15 przez wiktor_12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3835
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#324 Post autor: janekW67 » 06 lip 2015, 20:25

Mogę się mylić,ale czy winny temu nie będzie przypadkiem sterownik pompy?!
Oczywiście!

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#325 Post autor: wiktor_12 » 08 lip 2015, 21:55

A kto jest w stanie pomóc z diagnoza?
Elektromechanik?

Awatar użytkownika
Paweł85
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 03 maja 2015, 19:05
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#326 Post autor: Paweł85 » 08 lip 2015, 22:00

Jeśli sterownik to raczej elektromechanik.Tylko poszukaj dobrego fachowca.

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#327 Post autor: Maćku » 09 lip 2015, 04:48

wiktor_12, w zależności ;) sama diagnostyka komputerowa już jest w każdym warsztacie samochodowym :>

Jeśli sterownika to polecam elektrobip ;)
Obrazek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#328 Post autor: Janus » 09 lip 2015, 20:22

wiktor_12 pisze:Nie Błędów niestety żadnych i tu jest największy problem
auto jest od znajomego i od paru lat tak się dzieje
Mh - nie wytwarza się podciśnienie w baku (jak odkręcisz korek paliwa po dłuższej jeździe to nie słyszysz syczenia?) ? Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Nie ma problemów z odpalaniem z rana po dłuższym postoju (w sensie że musisz kręcić dłużej rozrusznikiem) ?

Czy szarpanie występuje w czasie jazdy pod obciążeniem (rozpędzanie auta), czy po zdjęciu nogi z pedału gazu?
Janusz

wiktor_12
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
Imię: Wiktor
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dth

#329 Post autor: wiktor_12 » 11 lip 2015, 00:31

O podcisnieniu w baku nie wiem nie zwracałem na to uwagi
filtr na jesieni ale ominiecie filtra nic nie zmienia nawet
Po dłuższym postoju dłużej kręci
szarpanie występuje podczas przyspieszania

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#330 Post autor: Janus » 11 lip 2015, 12:22

wiktor_12 pisze:O podcisnieniu w baku nie wiem nie zwracałem na to uwagi
filtr na jesieni ale ominiecie filtra nic nie zmienia nawet
Po dłuższym postoju dłużej kręci
szarpanie występuje podczas przyspieszania
Sprecyzuj co znaczy przyspieszanie:

1. Czy wysokie obroty silnika?

2. Czy dodanie gazu pedałem gwałtownie?

Generalnie wydatek części ssącej pompy paliwa jest zależny od obrotów silnika, a nie od zapotrzebowania na moc. Tyle że - pompa zawsze musi dawać pewien naddatek paliwa. Pewną wskazówką było by tu rozłączenie przewodu powrotnego paliwa i obserwacja, czy nie leci z przewodu paliwo z pęcherzykami powietrza (nie ma prawa ich być)
Może to zabrzmi jak abstrakcja - ale jest jeszcze kwestia pominięcia ssaka w zbiorniku paliwa, gdzie jest sitko i się zasyfia.

Przydałoby się też sprawdzić pedał gazu, który jest w tym aucie potencjometrem. Może problem idzie z pedału, który ma uszkodzone ścieżki. Podstawowe sprawdzenie to pomiar napięcia multimetrem. Dokładne - tylko na oscyloskopie po ząłączeniu na styki napięcia prostokątnego o zmiennej częstotliwości.

1. Sprawdziłbym dostarczanie paliwa i czy nie ma pęcherzy
2. Pedał
3. Pominięcie sitka w baku

Rozumiem, że błędów żadnych nie ma? Oprzyrządowanie silnika było sprawdzane na kompie?
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”