Kody Błędów
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
Witam
Zoska mi szarpie , nie ma mocy, chodzi na 3 gary. (max 80 kmh) Sprawdzalem i czyscilem styki na wtryskach. Nie pomoglo. wszystkie wtryski maja rezystancje 1,4 Ohm. Diagnoza przez zlacze diagnostyczne bez powodzenia - brak polaczenia z ECU. Udalo sie 'wypedalowac bledy'. Najistotniejszy to 20304. Nie moge znalezc nic ciekawego w necie, nie ma zadnych konkretow. Ma ktos jakies informacje, podpowiedzi? Moze ktos z zacnego grona uzytkownikow Zosiek spotkal sie juz z takim problemem.
ZB 2005r Z19DTH 150 KM troche ponad 280000 km przebiegu
Zoska mi szarpie , nie ma mocy, chodzi na 3 gary. (max 80 kmh) Sprawdzalem i czyscilem styki na wtryskach. Nie pomoglo. wszystkie wtryski maja rezystancje 1,4 Ohm. Diagnoza przez zlacze diagnostyczne bez powodzenia - brak polaczenia z ECU. Udalo sie 'wypedalowac bledy'. Najistotniejszy to 20304. Nie moge znalezc nic ciekawego w necie, nie ma zadnych konkretow. Ma ktos jakies informacje, podpowiedzi? Moze ktos z zacnego grona uzytkownikow Zosiek spotkal sie juz z takim problemem.
ZB 2005r Z19DTH 150 KM troche ponad 280000 km przebiegu
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
Problem rozwiazany. Do wymiany wtyka trzeciego wtrysku. Styki sa wyrobione. Niestety nie sa dostepne osobno w serwisie opla jako osobne czesci. Mozna kupic za to cala wiazke okablowania ktora zawiera te cztery wtyki. Niestety cena (380 EUR) mnie odstraszyla. Poszukam wtyki na necie chyba, ze ktos wie gdzie takowe mozna kupic. Wrazie co prosze o jakies namiary. Z gory dzieki.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
bipower, Czy czujnik temperatury sprawdzałeś skoro na zimnym jest ok to może on jest przyczyną przeładowania być może daje błędne wskazania i komp nie może dobrać mieszanki. Masz dostęp do op-coma to sprawdź parametry pracy i co pokazują czujniki. Układ dolotowy też do sprawdzenia oraz kontrola podciśnień czy są w ogóle. Sprawdź też sztangę od sterowania WG może się zapiekła albo actuator turbo nie działa tak jak powinien.
Turbo nie będzie pompowało tak jak powinno z prostej przyczyny bo masz błąd przeładowania w układzie, sterownik otwiera całkiem zawór WG i upuszcza spalin co powoduje zmniejszenie obrotów turbo=mniejsze dawkowanie powietrza aby nie uszkodzić silnika
Turbo nie będzie pompowało tak jak powinno z prostej przyczyny bo masz błąd przeładowania w układzie, sterownik otwiera całkiem zawór WG i upuszcza spalin co powoduje zmniejszenie obrotów turbo=mniejsze dawkowanie powietrza aby nie uszkodzić silnika
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 22:14 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 

- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
No tak ty masz u siebie turbo ze zmienną geometrią to też może być przyczyną jeśli zapiekła się kierownica powiedzmy w pozycji przy maksymalnym doładowaniu. Oby to nie było to bo bez naprawy turbo się nie obejdzie. Choć najczęściej blokują się w pozycji spoczynkowej i jest nie doładowanie układu, objawia się to w taki sposób że podczas przyspieszania auto nie robi tego płynnie tylko tak jakby przerywało.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 08:58 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 

-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
Po prostu musze sprawdzić jak chodzi sztanga na zimno i po nagrzaniu.
Czujnik doładowania wsadziłem zamiennika,może to również byc przyczyną ?
Czujnik doładowania wsadziłem zamiennika,może to również byc przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 10:50 przez bipower, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
Po wymianie czujnika ciśn.doładowania,Zafira przeszła mi jeszcze jeden raz w tryb awaryjny.Zrobiłem modyfikację zasilania podcisnienia do zaworu ster.turbiny(poprowadziłemprzewód bezpośrednio z pompy Vacum do zaworu),zmieniłem filtr powietrza ,ale check nadal bił po oczach ,za to Zafira śmigała normalnie. Podłączyłem OP-COMA i niespodzianka ,błąd P0105 zmienił się na kolor czarny(wczesniej był na czerwono i nie można było go usunąć) , po wykasowaniu go nie powrócił jak na razie
.Na dzięn dzisjejszy jest OK.

- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1803
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
- Kontakt:
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
P0597 - zawór termostat cieczy chłodzącej zatrzymany
P0597 - chłodziwo termostat zawór obwód otwarty
P0597 - chłodziwo wysokie napięcie obwodu zaworu termostat
P0597 - termostat cieczy chłodzącej zawór obwodu niskiego napięcia
-----------------------------------------------------------------------------
P0420 - sprawność systemu katalizatora poniżej progu (Bank 1) (to prawdopodobnie sonda lambda, pierwsza za katalizatorem).
Może coś pomoże
P0597 - chłodziwo termostat zawór obwód otwarty
P0597 - chłodziwo wysokie napięcie obwodu zaworu termostat
P0597 - termostat cieczy chłodzącej zawór obwodu niskiego napięcia
-----------------------------------------------------------------------------
P0420 - sprawność systemu katalizatora poniżej progu (Bank 1) (to prawdopodobnie sonda lambda, pierwsza za katalizatorem).
Może coś pomoże

Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 17:52 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 

- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1803
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Plec:
- Kontakt:
Błąd lub nie?
Podepne się pod temat. Zrobiłem szybki "padal test" i wyskakuje mi ecn 40952 po czym znika i poka?uje ecn00000 sprawdziłem torque i niby nie ma błędów. Czy będzie to po prostu zapamiętany błąd przez komputer ? Autko to zafira sri 1.7 2011
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Nie wiem czy trafnie ocenię ale wydaje mi się iż twój błąd to P-0409 i dotyczy zaworu EGR więc ten element do sprawdzenia. Ale jeśli kontrolka chek na desce ci się nie świeci to prawdopodobnie jest to błąd zapisany w pamięci (nieaktywny) lub pojawiający się sporadycznie. Skasuj błąd i po jakimś czasie ponownie odczytaj błędy. 

Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 
