Kody Błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
rekin79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#391 Post autor: rekin79 » 03 lip 2017, 20:06

Witam
Zoska mi szarpie , nie ma mocy, chodzi na 3 gary. (max 80 kmh) Sprawdzalem i czyscilem styki na wtryskach. Nie pomoglo. wszystkie wtryski maja rezystancje 1,4 Ohm. Diagnoza przez zlacze diagnostyczne bez powodzenia - brak polaczenia z ECU. Udalo sie 'wypedalowac bledy'. Najistotniejszy to 20304. Nie moge znalezc nic ciekawego w necie, nie ma zadnych konkretow. Ma ktos jakies informacje, podpowiedzi? Moze ktos z zacnego grona uzytkownikow Zosiek spotkal sie juz z takim problemem.

ZB 2005r Z19DTH 150 KM troche ponad 280000 km przebiegu

rekin79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#392 Post autor: rekin79 » 04 lip 2017, 16:36

Problem rozwiazany. Do wymiany wtyka trzeciego wtrysku. Styki sa wyrobione. Niestety nie sa dostepne osobno w serwisie opla jako osobne czesci. Mozna kupic za to cala wiazke okablowania ktora zawiera te cztery wtyki. Niestety cena (380 EUR) mnie odstraszyla. Poszukam wtyki na necie chyba, ze ktos wie gdzie takowe mozna kupic. Wrazie co prosze o jakies namiary. Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
bipower
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: VECTRA C OPC LINE
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#393 Post autor: bipower » 04 lip 2017, 19:44

Panowie ,ktoś ? coś w moim temacie ? Dzisjaj wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania i nadal kicha. Teraz na zimnym jezdzi normalnie(check i tak swieci ) , a po zagrzaniu zamula.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#394 Post autor: kysiu241 » 04 lip 2017, 22:02

bipower, Czy czujnik temperatury sprawdzałeś skoro na zimnym jest ok to może on jest przyczyną przeładowania być może daje błędne wskazania i komp nie może dobrać mieszanki. Masz dostęp do op-coma to sprawdź parametry pracy i co pokazują czujniki. Układ dolotowy też do sprawdzenia oraz kontrola podciśnień czy są w ogóle. Sprawdź też sztangę od sterowania WG może się zapiekła albo actuator turbo nie działa tak jak powinien.
Turbo nie będzie pompowało tak jak powinno z prostej przyczyny bo masz błąd przeładowania w układzie, sterownik otwiera całkiem zawór WG i upuszcza spalin co powoduje zmniejszenie obrotów turbo=mniejsze dawkowanie powietrza aby nie uszkodzić silnika
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 22:14 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
bipower
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: VECTRA C OPC LINE
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#395 Post autor: bipower » 05 lip 2017, 08:47

Dzięki za konkret.Najbardziej pasuje mi problem ze sztangą.Może jak nagrzeje się turbina,blokuje się kierownica spalin w turbinie. Zawór sterowania turbo wymieniony na nowy.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#396 Post autor: kysiu241 » 05 lip 2017, 08:54

No tak ty masz u siebie turbo ze zmienną geometrią to też może być przyczyną jeśli zapiekła się kierownica powiedzmy w pozycji przy maksymalnym doładowaniu. Oby to nie było to bo bez naprawy turbo się nie obejdzie. Choć najczęściej blokują się w pozycji spoczynkowej i jest nie doładowanie układu, objawia się to w taki sposób że podczas przyspieszania auto nie robi tego płynnie tylko tak jakby przerywało.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 08:58 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
bipower
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: VECTRA C OPC LINE
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#397 Post autor: bipower » 05 lip 2017, 10:49

Po prostu musze sprawdzić jak chodzi sztanga na zimno i po nagrzaniu.
Czujnik doładowania wsadziłem zamiennika,może to również byc przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 10:50 przez bipower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#398 Post autor: kysiu241 » 05 lip 2017, 20:28

Jeśli chodzi o czujnik to raczej nie ma znaczenia czy ori czy zamiennik, to nie czujnik wału. Posprawdzaj wszystko i daj znać.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
bipower
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: VECTRA C OPC LINE
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#399 Post autor: bipower » 09 lip 2017, 11:36

Po wymianie czujnika ciśn.doładowania,Zafira przeszła mi jeszcze jeden raz w tryb awaryjny.Zrobiłem modyfikację zasilania podcisnienia do zaworu ster.turbiny(poprowadziłemprzewód bezpośrednio z pompy Vacum do zaworu),zmieniłem filtr powietrza ,ale check nadal bił po oczach ,za to Zafira śmigała normalnie. Podłączyłem OP-COMA i niespodzianka ,błąd P0105 zmienił się na kolor czarny(wczesniej był na czerwono i nie można było go usunąć) , po wykasowaniu go nie powrócił jak na razie :D .Na dzięn dzisjejszy jest OK.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#400 Post autor: kysiu241 » 10 lip 2017, 09:15

No to sprawa jasna masz nieszczelność na wężykach podciśnienia, sprawdź wszystkie wężyki i wymień lub wstaw łącznik.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1802
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#401 Post autor: Czesławo Moreno » 10 lip 2017, 15:23

Zb 1.8
Błąd P0597 i P0420,co one oznaczają,jak je tłumaczyć?

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#402 Post autor: kysiu241 » 10 lip 2017, 17:50

P0597 - zawór termostat cieczy chłodzącej zatrzymany
P0597 - chłodziwo termostat zawór obwód otwarty
P0597 - chłodziwo wysokie napięcie obwodu zaworu termostat
P0597 - termostat cieczy chłodzącej zawór obwodu niskiego napięcia
-----------------------------------------------------------------------------
P0420 - sprawność systemu katalizatora poniżej progu (Bank 1) (to prawdopodobnie sonda lambda, pierwsza za katalizatorem).


Może coś pomoże :P
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 17:52 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1802
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#403 Post autor: Czesławo Moreno » 11 lip 2017, 07:33

kysiu241, dzięki :ok: :piwo:

mochor
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2017, 22:57
Lokalizacja: G-ce
Model:

Błąd lub nie?

#404 Post autor: mochor » 12 lip 2017, 21:37

Podepne się pod temat. Zrobiłem szybki "padal test" i wyskakuje mi ecn 40952 po czym znika i poka?uje ecn00000 sprawdziłem torque i niby nie ma błędów. Czy będzie to po prostu zapamiętany błąd przez komputer ? Autko to zafira sri 1.7 2011

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#405 Post autor: kysiu241 » 12 lip 2017, 22:30

Nie wiem czy trafnie ocenię ale wydaje mi się iż twój błąd to P-0409 i dotyczy zaworu EGR więc ten element do sprawdzenia. Ale jeśli kontrolka chek na desce ci się nie świeci to prawdopodobnie jest to błąd zapisany w pamięci (nieaktywny) lub pojawiający się sporadycznie. Skasuj błąd i po jakimś czasie ponownie odczytaj błędy. :P
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”