Kody Błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
mochor
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2017, 22:57
Lokalizacja: G-ce
Model:

#406 Post autor: mochor » 12 lip 2017, 23:49

Kontrolka się nie świeci. Aplikacja torque nie wykrywa żadnego błędu. Więc jak mogę to skasować? Oprócz odłączenia aku :)

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#407 Post autor: Koenig » 13 lip 2017, 00:28

mochor pisze:Kontrolka się nie świeci. Aplikacja torque nie wykrywa żadnego błędu. Więc jak mogę to skasować? Oprócz odłączenia aku :)
Może się mylę, ale odłączenie aku nie kasuje błędów. Natomiast jeżeli to był chwilowy błąd a nie jakaś trwała usterka to po kilku przejażdżkach autem, gdy błąd się nie pojawia to check powinien zgasnąć. Tak przynajmniej jest w ZA.

FIZOOL
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2017, 23:26
Lokalizacja: OŁAWA
Model:

#408 Post autor: FIZOOL » 13 lip 2017, 06:54

Witam, pojawia mi się błąd 0014-63, Błąd po skasowaniu pojawia się raz na 500-700 km?
Czy jakieś propozycję co to może być ? czy to Elektrozawór się przycina ?

mochor
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2017, 22:57
Lokalizacja: G-ce
Model:

#409 Post autor: mochor » 13 lip 2017, 07:53

Koenig pisze:
mochor pisze:Kontrolka się nie świeci. Aplikacja torque nie wykrywa żadnego błędu. Więc jak mogę to skasować? Oprócz odłączenia aku :)
Może się mylę, ale odłączenie aku nie kasuje błędów. Natomiast jeżeli to był chwilowy błąd a nie jakaś trwała usterka to po kilku przejażdżkach autem, gdy błąd się nie pojawia to check powinien zgasnąć. Tak przynajmniej jest w ZA.
Tylko że check WGL się nie pojawił. Zrobiłem tylko szybki "pedal test" który pokazuje na chwilkę ech 040952 po czym zmienia się na 00000. Dlatego niewiem czy jest to stary błąd . Autko dopiero kupiłem .

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#410 Post autor: kysiu241 » 13 lip 2017, 08:48

mochor pisze:Tylko że check WGL się nie pojawił. Zrobiłem tylko szybki "pedal test" który pokazuje na chwilkę ech 040952 po czym zmienia się na 00000.
To że wyświetla ci 000... to jest to koniec odczytu błędów. Szczerze to nie wiem czy tym torq-iem skasujesz błędy skoro nawet nie możesz ich odczytać. Do opla to najlepiej opciem lub tech2 ewentualnie mdi. Jeśli nie masz dostępu popytaj na forum może ktoś z twoich okolic ci pomoże i napisz z kąd jesteś.

FIZOOL, Twoje błędy dla Z18XER
P0014 - Uszkodzenie mechaniki fazowania wałka rozrządu wydechu
P0014 - Mechanizm stopniowania wałka rozrządu wałka rozrządu / wydajność
P0014 - Rozmieszczenie faz rozrządu wałka rozrządu w układzie napędowym Zakres działania / wydajność

Patrząc po błędach to w niedługim czasie możesz mieć problem z KZFR.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 08:57 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

mochor
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2017, 22:57
Lokalizacja: G-ce
Model:

#411 Post autor: mochor » 13 lip 2017, 20:39

Wychodzi na to że po prostu błąd był zapamiętany. Próbowałem kilkoma aplikacjami nic nie znajduje ale spróbowałem Torque usunąć błędy z ecu co pomoglo. Po ponownym "padal test" nic się nie pojawia!! :lol: dzięki za pomoc!

FIZOOL
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2017, 23:26
Lokalizacja: OŁAWA
Model:

#412 Post autor: FIZOOL » 22 lip 2017, 20:16

Cześć, piszę jeszcze raz w moje sprawie moze ktoś miał podobny przypadek, jestem po wymianie KZFR jakieś 3tys km temu, lecz ostatnio pojawił mi się błąd P0014-63 w opcom wyszedł jako kond nieznany :(
Po skasowaniu błędu pojawił się on powtórnie po 400km a następnie znowu po 500km, nie pojawia się on w czasie jazdy na desce tylko przy odpalaniu nagle pojawia się kontrolka auta z kluczem która gaśnie wraz z kontrolką oleju. Czy macie jakiś pomysł dlaczego ten błąd się pojawia? rozumiem że dotyczy strony wydechowej, czy może to być elektrozawór który się przycina? Wcześniej gdy siadły koła pojawiały się inne błędy z P0014-62 albo 66 i pokazywały się w op-comie jako zła praca kół lub że poza zakresem... Proszę o pomoc! :)

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5195
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#413 Post autor: Tunio999 » 22 lip 2017, 20:40

FIZOOL, Pierwsze co zrób to wymień olej w Zośce... Ten błąd z tego co mi wiadomo dalej tyczy się KZFR :>
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
arkady2222
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 lip 2017, 11:51
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Plec:

#414 Post autor: arkady2222 » 06 wrz 2017, 09:37

Witam

2108 - Co to za błąd, bo nigdzie nie mogę znaleźć?
Arkady

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1365
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#415 Post autor: Kocur » 06 wrz 2017, 10:04

Bodek pisze:
P2108 Throttle Actuator Control (TAC) Module Performance - dotyczy sterownika przepustnicy
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Corsa 1.2 16V 2000 Edition

Awatar użytkownika
arkady2222
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 lip 2017, 11:51
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Plec:

#416 Post autor: arkady2222 » 06 wrz 2017, 10:38

Czyli błąd w elektronice? Czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi?
Arkady

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1365
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#417 Post autor: Kocur » 06 wrz 2017, 10:41

arkady2222 pisze:Czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi?
- wręcz by wypadało co jakiś czas to robić, bo gros dziwnych błędów bierze się przede wszystkim z brudu w tym ustrojstwie. Jak mi mechanicy pokazali u mnie stan przepustnicy przed czyszczeniem, to się za głowę złapałem ... :)
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Corsa 1.2 16V 2000 Edition

Awatar użytkownika
arkady2222
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 lip 2017, 11:51
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Plec:

#418 Post autor: arkady2222 » 06 wrz 2017, 10:55

Zrobię to sam, czy za bardzo skomplikowane w Zośce?
Rano na zimnym jak wyjadę z garażu mam lekkie szarpnięcia, ale tylko chwilkę, więc może to i przepustnica?
Arkady

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1365
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#419 Post autor: Kocur » 06 wrz 2017, 11:13

arkady2222 pisze:Zrobię to sam, czy za bardzo skomplikowane w Zośce?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888

U Ciebie powinno być analogicznie.
Rano na zimnym jak wyjadę z garażu mam lekkie szarpnięcia, ale tylko chwilkę, więc może to i przepustnica?
.

Całkiem możliwe.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 11:14 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Corsa 1.2 16V 2000 Edition

Awatar użytkownika
arkady2222
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 lip 2017, 11:51
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Plec:

#420 Post autor: arkady2222 » 06 wrz 2017, 12:01

Analogicznie, jednak troszkę inna obudowa, ale dam rade. Właśnie zaglądałem pod maskę i są bodajże jakieś 4 śruby do odkręcenia. Na końcu jest jeszcze dokręcona taka mała plastikowa puszka, w którą jest wpięta wtyczka i to będzie jak myślę EGR???
Zaobserwowałem jeszcze u siebie, że jak się zatrzymuję np. na światłach, to przez chwilę obroty utrzymują się w okolicach 1000,a następnie spadają do ok. 900. Jak myślę, to zjawisko także można podpiąć pod przepustnicę.

Wyczyścilem EGR ale wszystko zostało po staremu :cry:
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2017, 11:40 przez arkady2222, łącznie zmieniany 2 razy.
Arkady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”