Kody Błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
bumba
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#421 Post autor: bumba » 06 wrz 2017, 22:11

Witam

Kody błędów:

ECN000970
ECN030104

Silnik telepie, wymienione świece na NGK i cewka na SKV. Błąd nie znika, auto chodzi jak traktor, nie ma mocy. Ktoś może spotkał podobny problem? Drugi błąd oznacza wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, ale pierwszy?

Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1371
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#422 Post autor: Kocur » 07 wrz 2017, 15:34

bumba pisze:Witam

Kody błędów:

ECN000970
ECN030104

Silnik telepie, wymienione świece na NGK i cewka na SKV. Błąd nie znika, auto chodzi jak traktor, nie ma mocy. Ktoś może spotkał podobny problem? Drugi błąd oznacza wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, ale pierwszy?

Z góry dziękuję za pomoc
Było już kiedyś w tym wątku:

Podany kod ECN 000970 jest z reguły tożsamy z błędem P0009.

Numer Opis Pochodzenie błędu

P0009 Engine Pos Sys Perf Bank2 Zasilanie paliwem / powietrzem
P0009 Engine Position System Performance (Bank 2) Zasilanie paliwem / powietrzem
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

bumba
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#423 Post autor: bumba » 07 wrz 2017, 21:14

Dzięki. A co on tak naprawdę oznacza? Chociaż nie wiem, czy to ma jeszcze znaczenie. Byłem dziś u mechanika. Kompresja na pierwszym cylindrze 0 :(. Auto zostało na pomiar luzu zaworowego do rana (zimny silnik). Dziwne, 3000 km temu był regulowany luz na wszystkich zaworach. Zobaczymy co się stało, czy zawory są podparte i regulacja wystarczy, czy poszło coś dalej :(.

Dziękuję.
Z góry dziękuję

ksiądz
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2014, 07:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Model:

#424 Post autor: ksiądz » 12 wrz 2017, 16:45

Cześć.
Czy mógłby ktoś z szanownego grona powiedzieć czego dotyczy błąd ECN 001161.
Zośka jeździ normalnie i nie zauważyłem jakiś anomalii w czasie jazdy. Skapnąłem się, że coś nie tak gdy zauważyłem przed odpaleniem ikonkę z auto/klucz, która powinna zgasnąć.
Problem dotyczy zafiry 1,8 benzyna, 2007r.
Dziękuję za wszelkie info i sugestie.

Awatar użytkownika
mariusz131
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#425 Post autor: mariusz131 » 12 wrz 2017, 18:28

Błąd ECN001161 to elektrozawór wałka ssącego.
Tutaj coś na ten temat
https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=835223

Trochę inny silnik ale może Cię naprowadzi do celnej diagnozy

Pozdrawiam

ksiądz
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2014, 07:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Model:

#426 Post autor: ksiądz » 12 wrz 2017, 20:03

Dziękuję za info. Wiem przynajmniej za co się zabierać.

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#427 Post autor: szymku » 16 wrz 2017, 09:46

Witam,

Zanabyłem ostatnio wtyczkę ELM.
Wyskoczył mi błąd:
P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - ustreka.

Czy mogę prosić o wyjaśnienie przyczyny usterki i ewentualną pomoc "co dalej?"

I czy to może mieć związek z zakorkowanym kolektorem (tj. klap), z działającym EGR-em?

Sz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3862
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#428 Post autor: janekW67 » 17 wrz 2017, 12:09

Błąd wskazuje na przepływomierz powietrza!
A masz jakieś objawy, typu falowanie obrotów, szarpanie podczas jazdy, silnik nie wchodzi na obroty... ?
Oczywiście!

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#429 Post autor: szymku » 19 wrz 2017, 07:19

janekW67 pisze:Błąd wskazuje na przepływomierz powietrza!
A masz jakieś objawy, typu falowanie obrotów, szarpanie podczas jazdy, silnik nie wchodzi na obroty... ?
W zasadzie nic się nie dzieje, auto pracuje raczej w porządku ;).
Regularne obroty, no, może trochę muli na niskich obrotach (poniżej 2 tys).

Szymon

Awatar użytkownika
marek
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
Imię: MAREK
Lokalizacja: POLSKA
Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#430 Post autor: marek » 20 wrz 2017, 12:38

Witam . W Zafirze 1.9 cdti ( 100KM ) wyświetlił się błąd 0304 - czyli wypadanie zapłonu w 4 cylindrze .
Czy oznacza to awarię wtryskiwacza ?
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#431 Post autor: Oficer » 20 wrz 2017, 13:59

A to nie przypadkiem cewka zapłonowa ?

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1802
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#432 Post autor: Czesławo Moreno » 20 wrz 2017, 14:02

marek pisze:Witam . W Zafirze 1.9 cdti ( 100KM ) wyświetlił się błąd 0304 - czyli wypadanie zapłonu w 4 cylindrze .
Czy oznacza to awarię wtryskiwacza ?
Stawiam że świeca,może być też wtryskiwacz,warto sprawdzić też kompresję
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2017, 14:33 przez Czesławo Moreno, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#433 Post autor: Kowal1981 » 20 wrz 2017, 14:17

Cewka zapłonowa w cdti ciekawe :lol: Wtrysk(kostka, kable) albo bark kompresji na moje. Spróbowałbym zamienić wtryski miejscami.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2017, 14:31 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#434 Post autor: Oficer » 21 wrz 2017, 06:00

Kowal1981 pisze:Cewka zapłonowa w cdti ciekawe :lol: Wtrysk(kostka, kable) albo bark kompresji na moje. Spróbowałbym zamienić wtryski miejscami.
Diesla nigdy nie miałem więc i wiedza mniejsza :)

Awatar użytkownika
marek
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
Imię: MAREK
Lokalizacja: POLSKA
Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#435 Post autor: marek » 21 wrz 2017, 15:43

Spalanie chwilowe na postoju wzrosło z 0.5 do 0.7-0.8 .Kostki wtryskiwaczy starego (wadliwego) typu z żółtymi zapinkami. Silnik twardo pracuje .Wyczuwalne wibracje .
Więc wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że to ''tylko'' kostka .
W wolnej chwili do mechanika, ewentualnie lutowanie https://archiwum.allegro.pl/oferta/wtyc ... 28053.html .
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”