Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Moderatorzy: Sebu$, Tunio999
-
Skasowany użytkownik 6483
#526
Post
autor: Skasowany użytkownik 6483 » 14 lis 2015, 22:03
EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność bo za chiny nie chciało puścić a młotkiem nie będe tego przeciez traktować. na pewno wyjęcie i gruntowne wyczyszczenie da efekt na dłużej ale jesli nie dasz rady to raz na jakis czas , tak profilaktycznie zlej to płynem penetrującym i autko będzie smigać jak ta lala. Ja ostatnie dwa lata tak robiłem

. fajnie ,że udało Ci sie odzyskać moc , bez tego Zośka to muł straszny jest a odbiera radość z prowadzenia

. Jak dasz radę , wyjmij EGR i zrób czyszczenie ...warto

-
Janus
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
#527
Post
autor: Janus » 14 lis 2015, 22:14
jarecki69 pisze:EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność(...)
Ja nie wyjmuję. To co jest dostępne pod szarą obudową wystarczy zlać środkiem do czyszczenia gaźników/EGR-ów z nagaru (są takie płyny w spray-u). Najważniejszy jest trzonek grzybka zaworu EGR-a który wchodzi i wychodzi z kolektora - musi być idealnie czysty i pracować lekko. Wciśnięty do oporu przez obrócenie tej "łapy" na silniku EGR-a powinno wsunąć trzonek zaworu w kolektor. Puszczenie - natychmiastowy powrót z wyraźnym "stuknięciem" - to stuka grzybek zaworu o gniazdo w kolektorze. Jeżeli ten warunek jest spełniony, to wystarczy od czasu do czasu spryskać WD40 sam trzonek oraz tą rolkę na końcu popychacza kręcącą się po tej "łapce" silnika EGR-a.
PS ciekawostka - jak czyściłem swój, to miałem wrażenie, że poniżej miejsca gdzie chowa się trzonek zaworu jest mały zapaprany na czarno otwór w korpusie EGR-a, wchodzący jakby w kolektor. Zastanawiam się czy nie jest to kanał do prowadnicy trzonka zaworu (taka jakby smarowniczka). Jeśli tak jest, to po udrożnieniu tego otworu powinno się tam pryskać WD40, a uchodzący pod ciśnieniem płyn powinien pojawiać się na trzonku zaworu

Janusz
-
chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2225
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
-
Kontakt:
#528
Post
autor: chabretti » 15 lis 2015, 09:52
Mirek najgorszy był pierwszy raz bo za ch...e nie chciało wyjść, ale pomału wytargałem. Teraz wychodzi bez problemu. Pomału obroty w lewo w prawo i na zewnątrz, zajęło mi to trochę czasu. Te dwa węże trzeba zaślepić bo płyn od chłodzenia będzie ciekł (ja biorę dwie śruby fi 8 łeb na klucz 13mm) i tak z raz do roku przeważnie w lecie przed wyjazdem na wakacje. A w koło komina to jak koledzy WD. Chyba że już coraz częściej kluczyk wywala to już rozbieram i czyszczę gruntownie

-
Ra-V
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2015, 20:33
- Lokalizacja: BGR
- Model:
#529
Post
autor: Ra-V » 16 lis 2015, 18:20
Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???
-
Skasowany użytkownik 6483
#530
Post
autor: Skasowany użytkownik 6483 » 16 lis 2015, 18:23
No auto sie rozprogramowało i tyle jesli chodzi o immo. Kwestia teraz czy sytuacja sie będzie powtarzać czy to tylko jednorazowy "wybryk"

-
Ra-V
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2015, 20:33
- Lokalizacja: BGR
- Model:
#531
Post
autor: Ra-V » 16 lis 2015, 18:32
Zrobiłem 150 km po naprawie i wydarzyło się to raz, jak na razie.Ale całe życie przed nią

-
Janus
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
#532
Post
autor: Janus » 16 lis 2015, 23:36
Ra-V pisze:Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???
Może masz alaram z antynapadem/porwaniem?? Albo fabryczny alaram - jest w jakiś sposób sprzężony z immo.
Janusz
-
Ra-V
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2015, 20:33
- Lokalizacja: BGR
- Model:
#533
Post
autor: Ra-V » 18 gru 2015, 09:33
Nie mam alarmu , immo świruje podobno i jest do wymiany chociaż był niedawno wymieniany razem z kompem ,widocznie nie pasuje mu w moim Paździochu

Ostatnio zmieniony 18 gru 2015, 09:33 przez
Ra-V, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ekmir
- Mieszkaniec
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
- Lokalizacja: lubuskie
- Model:
#534
Post
autor: ekmir » 14 mar 2016, 19:30
Czy warto EGR regenerować za 350 zł czy raczej wymieniać na nowy za 845 zł

?
-
radek.plesniak
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 mar 2016, 20:38
- Lokalizacja: bISKUPIEC
- Model:
#535
Post
autor: radek.plesniak » 14 mar 2016, 20:51
siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 20:54 przez
radek.plesniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
konradviking
- Bywalec
- Posty: 193
- Rejestracja: 22 maja 2013, 15:13
- Lokalizacja: Sułów
- Model:
#536
Post
autor: konradviking » 14 mar 2016, 21:16
ekmir pisze:Czy warto EGR regenerować za 350 zł czy raczej wymieniać na nowy za 845 zł

?
Ja zacisnąłem zęby i kupiłem nowy, wtedy kosztował 1100zł, i nie żałuje. Fabryczna nówka Wahlera, poprzedni wytrzymał 250tys km, wiec mam pewność że tego już nie wymienię
Ja miałem walniętą elektronikę i trochę mi się nie chciało wierzyć że to naprawią... tym razem też bym kupił nowy
radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Zacznij od sprawdzenia co to za błąd, wydasz na to 50zł i będziesz wiedział a tak wydałeś już ze 2tys według tego co piszesz

Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 21:18 przez
konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
-
milo100
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 lut 2015, 16:20
- Lokalizacja: Myszków
- Model:
#537
Post
autor: milo100 » 15 mar 2016, 09:42
radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Miałem podobny problem w moim przypadku był do wymiany czujnik połozenia wału koszt cos koło 120 zł. po wymianie autko smiga jak dawniej.
-
ekmir
- Mieszkaniec
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
- Lokalizacja: lubuskie
- Model:
#538
Post
autor: ekmir » 15 mar 2016, 22:17
Czy duży problem jest z wymianą zaworu EGR ?
Czy da się to wykonać samodzielnie ?
-
konradviking
- Bywalec
- Posty: 193
- Rejestracja: 22 maja 2013, 15:13
- Lokalizacja: Sułów
- Model:
#539
Post
autor: konradviking » 15 mar 2016, 23:31
Jest to dość proste, dasz radę samemu, nawet jeśli nie, to mechanik za coś takiego weźmie max 30zł, gdyż nie jest to czasochłonne zadanie.
Mi jak mój przyszedł to go zakładałem o 22 w nocy bo już musiałem wiedzieć czy auto w końcu będzie działać

-
lukasz198666
- Debiutant
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 mar 2016, 11:01
- Lokalizacja: Polska
- Model:
#540
Post
autor: lukasz198666 » 10 wrz 2016, 15:35
Witam koledzy zapala mi sie taka kontrolka jak w poscie w zafirze 2001r 2.0dti 101km. Ta kontrolka zapala mi sie i gasnie jak jade czasami a jak kogos wypszedzam i dostanie predkosci wysokiej to sie zapali i caly czas swieci i odcina mi moc. Jak go zgasze i wyjme kluczyk i odpale to juz jest dobrze i zgasla ale jak znowu przyszpiesze to znowu sie zapali. Czym to moze byc spowodowane?