Woda pod dywanikiem gumowym kierowcy
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Kolego prayboy , teraz sobie przypomniałem fajny sposób na sprawdzenie szczelności kabiny auta. W programie "Auto kup i zrób" facet miał taki fajny przyrząd który wytwarzał bezwonny dym i wsadził to urządzenie do auta i je pozamykał. Potem patrzył którędy wydostaje sie dym. Jest to dość dobry sposób tylko trzeba by namierzyć kogoś , kito ma takie cwane urządzenie 

- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Plec:
- Kontakt:
Jarek porada jest dla kolegi prajboyjarecki69 pisze:Kolego prayboy , teraz sobie przypomniałem fajny sposób na sprawdzenie szczelności kabiny auta. W programie "Auto kup i zrób" facet miał taki fajny przyrząd który wytwarzał bezwonny dym i wsadził to urządzenie do auta i je pozamykał. Potem patrzył którędy wydostaje sie dym. Jest to dość dobry sposób tylko trzeba by namierzyć kogoś , kito ma takie cwane urządzenie

Czy wszyscy na forum moga skorzystac z tak cennej porady :>

Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 18:19 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Ja kiedyś miałem coś takiego od kominiarza jak kulki dymne do sprawdzania ciągu w kominie może by się zdało zamiast specjalnych urządzeń
http://allegro.pl/kolorowe-kulki-dymne- ... 03485.html
http://allegro.pl/kolorowe-kulki-dymne- ... 03485.html
-
- Debiutant
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Plec:
Jeszcze jeden warsztat auto szyby, 50 zł za sprawdzenie czy szyba szczelna, podszybie mi uszczelnili dodatkowo. Kolejny warsztat- blacharski, kolejna 100 w plecy i kolejna porażka. Tym razem dokładnie sprawdzali, samochód na podnośniku, lali wodę ze wszystkich stron. Podkleili nawet ta uszczelkę w dole szyby co i tak jest bez znaczenia. Nic nie znależli. Poszukiwania przecieku wyniosły już 200 zł z sumie.
Zastanawiam sie czy nie trzeba zdjac może jeszcze koła i nadkola, zobaczyc co sie tam dzieje? Jakaś dziurka, korozja?
Pomysl z dymem sprytny, gdyby nie to że dym będzie uciekał przez różne technologiczne otwory - wlot powietrza, kanaliki wentylacyjne... To skąd będzie wiadomo?
poza tym jak dym ma sie przecisnac przez szczeline? musialby byc pod cisnieniem
EDIT
o to jest fajne. tylko gdzie jest warsztat co to ma:
Kontrola szczelności za pomocą dymu
Gamę wyposażenia warsztatowego Hella Gutmann Solutions uzupełnia generator dymu lub dymu z dodatkiem kontrastu, widocznego w świetle UV. Może on być wykorzystywany do wykrywania wielu nieszczelności, np. w układach: dolotowym, wydechowym, chłodzenia, paliwowego, recyrkulacji spalin, doładowania, spryskiwania i wentylacji. Można wykorzystywać je również do badania szczelności kabiny.
PS
a czy nie można np. pociagnąć uszczelniaczem jakimś po całości odpływów? jest to technicznie możliwe do zrobienia?
jeszcze zastanawiam sie - taka piankowa uszczelka (w rogu dolnym szyby - na zewnatrz oczywiscie) po deszczu jest nasiaknięta jak gąbka a nawet mech na niej już rośnie - czy może ja wymienić lub jakoś uszczelnić) może tamtędy leci/przesacza się?
Zastanawiam sie czy nie trzeba zdjac może jeszcze koła i nadkola, zobaczyc co sie tam dzieje? Jakaś dziurka, korozja?
Pomysl z dymem sprytny, gdyby nie to że dym będzie uciekał przez różne technologiczne otwory - wlot powietrza, kanaliki wentylacyjne... To skąd będzie wiadomo?
poza tym jak dym ma sie przecisnac przez szczeline? musialby byc pod cisnieniem
EDIT
o to jest fajne. tylko gdzie jest warsztat co to ma:
Kontrola szczelności za pomocą dymu
Gamę wyposażenia warsztatowego Hella Gutmann Solutions uzupełnia generator dymu lub dymu z dodatkiem kontrastu, widocznego w świetle UV. Może on być wykorzystywany do wykrywania wielu nieszczelności, np. w układach: dolotowym, wydechowym, chłodzenia, paliwowego, recyrkulacji spalin, doładowania, spryskiwania i wentylacji. Można wykorzystywać je również do badania szczelności kabiny.
PS
a czy nie można np. pociagnąć uszczelniaczem jakimś po całości odpływów? jest to technicznie możliwe do zrobienia?
jeszcze zastanawiam sie - taka piankowa uszczelka (w rogu dolnym szyby - na zewnatrz oczywiscie) po deszczu jest nasiaknięta jak gąbka a nawet mech na niej już rośnie - czy może ja wymienić lub jakoś uszczelnić) może tamtędy leci/przesacza się?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, 11:05 przez prayboy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
Drogi dla wody do kabiny:
1. Z podszybia - tylko źle uszczelniony kołnierz wlotu powietrza do wentylatora
2. Ewentualnie bardzo źle wklejona szyba przednia
3. Przelotki z uszczelkami na kable do drzwi przednich - po słupku przednim z zewnątrz leje się woda i to jest normalne zjawisko
4. Przeloty kabli do komory silnika - niestety Zafiry aź tak dokładnie nie rozbierałem żeby powiedzieć dokładnie gdzie to jest. W Astrze G kable przechodzą do komory koło silnika wycieraczek i jak tam się rozszczelni to woda leje się do kabiny jak wodospad...
5. Przeloty rurek klimatyzacji i nagrzewnicy - tam są normalnie otwory wycięte, do otworów przylegają "kołnierze przyłaczy" na uszczelkach. Uszczelka sparciała = nieszczelność.
6. Przeloty drążka/ cięgien zmiany biegów
7. Otwory technologiczne w podłodze kabiny - powinny być zaślepione. Jeżeli korek się uniesie, to woda mimo pasty głuszącej nad nim i tak będzie się przesączała na podłogę
1. Z podszybia - tylko źle uszczelniony kołnierz wlotu powietrza do wentylatora
2. Ewentualnie bardzo źle wklejona szyba przednia
3. Przelotki z uszczelkami na kable do drzwi przednich - po słupku przednim z zewnątrz leje się woda i to jest normalne zjawisko
4. Przeloty kabli do komory silnika - niestety Zafiry aź tak dokładnie nie rozbierałem żeby powiedzieć dokładnie gdzie to jest. W Astrze G kable przechodzą do komory koło silnika wycieraczek i jak tam się rozszczelni to woda leje się do kabiny jak wodospad...
5. Przeloty rurek klimatyzacji i nagrzewnicy - tam są normalnie otwory wycięte, do otworów przylegają "kołnierze przyłaczy" na uszczelkach. Uszczelka sparciała = nieszczelność.
6. Przeloty drążka/ cięgien zmiany biegów
7. Otwory technologiczne w podłodze kabiny - powinny być zaślepione. Jeżeli korek się uniesie, to woda mimo pasty głuszącej nad nim i tak będzie się przesączała na podłogę
Janusz
-
- Debiutant
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Plec:
dzięki, to już są jakieś informacje
wyglada na to że trzeba by te miejsca profilaktycznie uszczelnić
1. Gdzie tego szukać? tego wlotu?
2. No to nie, jest ok.
3. Jest do tego dostęp bez rozbierania drzwi/zdejmowania tapicerki?
4. poszukam...
5. Miejsce gdzie wchodzą przewody od nagrzewnicy widziałem, nie ma tam luzu ale można profilaktycznie uszczelnić
6. do tego się raczej nie dostanę bez większego demontażu?
7. to nie - bo namaka jak auto jest polewane z góry (parking w deszczu) z dołu nic nie wchodzi, żadna wilgoć.
i jaki uszczelniacz polacasz, ew. jak to nakładać i czy będzie dostęp bez rozbierania auta?
dzięki
wyglada na to że trzeba by te miejsca profilaktycznie uszczelnić
1. Gdzie tego szukać? tego wlotu?
2. No to nie, jest ok.
3. Jest do tego dostęp bez rozbierania drzwi/zdejmowania tapicerki?
4. poszukam...
5. Miejsce gdzie wchodzą przewody od nagrzewnicy widziałem, nie ma tam luzu ale można profilaktycznie uszczelnić
6. do tego się raczej nie dostanę bez większego demontażu?
7. to nie - bo namaka jak auto jest polewane z góry (parking w deszczu) z dołu nic nie wchodzi, żadna wilgoć.
i jaki uszczelniacz polacasz, ew. jak to nakładać i czy będzie dostęp bez rozbierania auta?
dzięki
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Plec:
- Kontakt:
prayboy, dwa tematy, które powinny pomóc:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7574
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=11220
Dodam jedynie, że bez demontażu foteli nie wyjmiesz wykładziny
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7574
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=11220
Dodam jedynie, że bez demontażu foteli nie wyjmiesz wykładziny

-
- Debiutant
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Plec:
zagadek ciąg dalszy... nie pada od kilku dni, auto pod dachem, wszystko jako tako podeschło, wilgotna pozostała jedynie ta gąbka pod schowkiem (bardziej z lewej strony). Po krótkiej przejażdżce autem co ja widzę? Gąbka zamiast wilgotna jest cała nasiąknieta na maksa wodą, aż z niej kapie na podłogę. Co to jest u licha???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
Klimę masz manualnie sterowaną czy klimatronik?prayboy pisze:zagadek ciąg dalszy... nie pada od kilku dni, auto pod dachem, wszystko jako tako podeschło, wilgotna pozostała jedynie ta gąbka pod schowkiem (bardziej z lewej strony). Po krótkiej przejażdżce autem co ja widzę? Gąbka zamiast wilgotna jest cała nasiąknieta na maksa wodą, aż z niej kapie na podłogę. Co to jest u licha???
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Plec:
Jedyna forma informacji o działającej sprężarce to napis ECO lub jego brak. ECO = wyłączona sprężarka klimy. Brak ECO = włączona spreżarka, a na parowniku będzie się skraplała wilgoć. Przy zatkanych odpływach albo nieszczelnej komorze parownika woda będzie wyciekała do wnętrza...prayboy pisze:Klimatronik. Ale nie włączałem ostatnio.
Dobrze by było abyś sprawdził na jakimś interfejscie, czy aby na pewno sprężarka nie jest załączona (Op-com widzi coś takiego jak stan przekaźnika sprężarki czy coś w tym stylu...)
Janusz