Kontrolka chłodzenia silnika

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#16 Post autor: Dziadek13 » 23 paź 2010, 21:27

plutmen1 pisze:Witam
mechanik podłączył techa 2 i wywala błąd "brak sygnału z czujnika temperatury silnika", czujnik wymieniłem na nowy, ten sam mechanik mówi że jest laikiem w elektryce ale wsadził opornik do kostki od tego czujnika temp., i mówi że to powinno zatrzymać wentylatory, było inaczej, problem nadal ten sam, mówi że to kabel którys będzie walnięty bo prąd nie dochodzi, dziś sprawdziłem miernikiem kostke i w jednym wtyku 5V a drugi masa czyli 0V, problem nadal tkwi na liczniku brak wskazania temperatury, żółta kontolka sie świeci i wentylatory pracuja na ful.
@kris77 user @plutmen1 pisze ze wskaznik temperatury nie reaguje a wentylatory chodza na zimnym silniku wiec mnie sie wydaje ze ma zwarcie na przewodach od czujnika temperatury do ECU czyli ECU widzi silnik gorący stąd hulające wentyle.
Tu mamy orjentacyjne opory czujnika temperatury silnika.

Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
Zaczerpnięte z innego forum.
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
Więc zwarcie jest gdzieś przy ECU stąd ten opornik nie zadziałał mechanikowi.

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Lokalizacja: Tychy
Model:

#17 Post autor: plutmen1 » 24 paź 2010, 03:57

kris77 a gdzie dokładnie znajdują się te wtyki od wentyli o których piszesz, nie zaszkodzi sprawdzić(prosze o jakieś zdjęcie poglądowe).PLEASE

kris77
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 23 lut 2010, 18:14
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Model:

wentylatory

#18 Post autor: kris77 » 24 paź 2010, 13:46

dziadek13 u mnie tez wentylatory szalały na zimnym silniku, a nawet po przekręceniu zapłonu.

plutmen1 te wtyki znajdują się przy opornikach wentylatorów-to takie wtyki znajdujące się bezpośrednio przy ramkach wentylatorów. Z jednej strony wchodzą dwa przewody a z drugiej 3. Na wentylatorze chłodnicy klimy widać go na samym dole po prawej stronie (stojąc z przodu auta).
Myślę, że warto to sprawdzić bo wiem jak taki stan rzeczy może irytować. Sam jeździłem z tym problemem ze dwa miechy i się wkurzałem. Jednak najlepiej dostać się do tego z kanału lub podnośnika. Inaczej raczej ciężko a zwłaszcza do tego przy chłodnicy wody.
Mam zrobione zdjęcia tych wtyków ale mam problem z wklejeniem ich do tego postu.
Spróbuję jeszcze a jak nie da rady to może na PW. A jak też nie wyda to podaj maila to Ci wyślę.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#19 Post autor: Dziadek13 » 24 paź 2010, 15:48

@plutmen1 podmieniał czujniki żadnej różnicy nie było na dodatek po wyłączeniu zapłonu odczekaniu 1min wiatraki stają,dochodzi do tego że razem z tą usterką nie pokazuje temperatury silnika na liczniku.
Ma taki błąd.
Obrazek
Otóż komp podaje błąd P1540, tj błąd czujnika włącznika wentylatorów - jest to dość duże złącze elektryczne między zderzakiem a lewym przednim kołem. Może tam nawaliło syfu i nie kontaktuje. Należy by je rozebrać i wyczyścić będzie git.
inny opis
Jest eż możliwość ze wentylator klimy obraca sie z maxymalna predkoscia i swieci sie żółta kontrolka... sciagamy kable z czujnika na chlodnicy klimatyzacji i po oględzinach widzimy ze kable zasniedzialy, troche skrobania, sprej wd-40 i po chwili jest oki... wiec sprawdzamy kable przy czujniku, stojac przed autem wkładamy reke w przestrzen miedzy chlodnica klimatyzacji a lampa po stronie pasazera, odpinamy wtyczke od czujnika (na 3 przewody) i sprawdzamy jak wygladaja styki, ewentualnie oczyszczamy i zakładamy... tylko postarajmy sie .

Bład p1540, może też okazać sie ze wiazka ktora idzie do sterownika jest uszkodzona przy wtyczkach zaśniedziała należy ją sprawdzić wyczyścić.

Chodzi ci o te czujniki ?.
Obrazek
On tam ma jeden i jak go wypnie to wiatraki stają ale nie oto chodzi czujnik dobry bo po minucie one sie zatrzymują.
kris77 pisze:Mam zrobione zdjęcia tych wtyków ale mam problem z wklejeniem ich do tego postu.Spróbuję jeszcze a jak nie da rady to może na PW. A jak też nie wyda to podaj maila to Ci wyślę.
Poczytaj moją porade jak wklejać foty do postów.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... 8778#58778

kris77
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 23 lut 2010, 18:14
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Model:

; )

#20 Post autor: kris77 » 24 paź 2010, 21:21

Dzięki dziadek13 za pomoc w temacie wklejania fotek.
Poniżej wklejam zdjęcia dla plutmena1.

PS. U mnie też pojawił się wątek awarii czujnika ciśnienia klimy bo komp to pokazał. Ale to też była strata kasy na zakup czujnika i ponownego nabicia klimy bo nic się nie poprawiło.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Lokalizacja: Tychy
Model:

#21 Post autor: plutmen1 » 25 paź 2010, 19:10

Witam
Zawitałem dzisiaj do ASO Mucha Tychy,podprowadziłem im autko bo już sam zgupiałem co mam robić poza tym dzisiaj taka pogoda "pod psem" a ja nie mam garażu. Okazało sie że są skorodowane kable w ścianie grodziowej, dlatego taki był ich efekt. Autko jutro do odbioru a ciekawe ile za tą robote wyjdzie. Jutro napisze jaki koszt tej zabawy z kablami.
Dzięki za wszystkie rady.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#22 Post autor: Dziadek13 » 25 paź 2010, 19:23

Zakup sobie osłone silnika będzie git żadnej wody po kablach.

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Lokalizacja: Tychy
Model:

#23 Post autor: plutmen1 » 25 paź 2010, 21:53

Napewno tak zrobie Dziadek13
Dzięki za pomoc.

kris77
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 23 lut 2010, 18:14
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Model:

wentylatory c.d.

#24 Post autor: kris77 » 26 paź 2010, 10:14

Po raz kolejny przyczyną jakiejś usterki była woda, wilgoć, i rdza. U mnie najpierw zaśniedział cały sterownik wentylatorów znajdujący się w lewym nadkolu. A po 2 miesiącach te nieszczęsne styki przy opornikach.
Ciekaw jestem ile kosztowała ta usługa.

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Lokalizacja: Tychy
Model:

#25 Post autor: plutmen1 » 27 paź 2010, 21:43

plutmen1 pisze:Witam
Zawitałem dzisiaj do ASO Mucha Tychy,podprowadziłem im autko bo już sam zgupiałem co mam robić poza tym dzisiaj taka pogoda "pod psem" a ja nie mam garażu. Okazało sie że są skorodowane kable w ścianie grodziowej, dlatego taki był ich efekt. Autko jutro do odbioru a ciekawe ile za tą robote wyjdzie. Jutro napisze jaki koszt tej zabawy z kablami.
Dzięki za wszystkie rady.
P.S. Zapłata za usterki 430zł sporo jak na dwa przerwane kabelki za licznikiem ale cóż za swoje błędy trzeba płacić.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#26 Post autor: Anony Mous » 28 paź 2010, 19:54

Nooo skasowali cię nieźle no ale nie ma co się dziwić robiłeś to w ASO. Dobrze że usterka została usunięta i możesz dalej śmigać zofią.
Pozdrawiam

.Qzi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 04 lis 2010, 20:28
Lokalizacja: Warszawa
Model:
Kontakt:

Problem z kontrolkami układu chłodzenia oraz Engine

#27 Post autor: .Qzi » 20 gru 2010, 17:51

Witam serdecznie,
Dzisiaj miałem następujaca sytuacje:
Najpierw komputer pokazal komunikat, ze jest malo plynu do spryskiwaczy i zapalila sie kontrolka engine na komputerze. Po uzupelnieniu plynu komuniaktu nie ma, ale po przekreceniu kluczyka na pozycje III caly czas pali sie kontrolka emisji elektronicznej kontroli ukladu chlodzenia i ukladu elektronicznego silnika i immobiliser (te autko z kluczykiem). Do tej pory gasly po kilku sekundach, teraz dopiero po uruchomieniu silnika...
Ktos wie, co to moze sie dziac?

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, 18:41 przez .Qzi, łącznie zmieniany 2 razy.
"... elokwentnie zjem Cię, następnie - Twoje zdjęcie..."

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

Re: Problem...

#28 Post autor: Anony Mous » 20 gru 2010, 17:52

Sorki nie wiem co Ci poradzić, ale mógłbyś zastosować się do regulaminu i napisać temat postu zgodnie z nim. Bo jak narazie to nie wiadomo o co chodzi.

Z góry dzięki.

dejna

#29 Post autor: dejna » 20 gru 2010, 18:05

mógł być to zbieg okoliczności... może pomoże sprawdzenie błędów w układzie chłodzenia lub bezpośrednio klimatyzacji...

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Lokalizacja: Tychy
Model:

#30 Post autor: plutmen1 » 20 gru 2010, 18:08

Słuchaj .Qzi ja mam benzynke ale u mnie też te kontrolki, o których piszesz,gasną po uruchomieniu silnika, a inne po paru sekundach jak jeszcze sie nie odpala auta(np.ABS,AIR BAG, rezerwa), ciesz się chłopie, że te kontrolki ci gasną, bo jakby świeciły to byłby juz problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”