Kontrolka chłodzenia silnika

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
derk
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2014, 11:58
Lokalizacja: Zawiercie
Model:

#46 Post autor: derk » 13 maja 2014, 08:31

Dzisiaj z ran postanowiłem sprawdzić, czy reaguje zegar temperatury i jak działa termostat.
Co do kontrolki to działa po przejechaniu około 5km, ruszyła w górę. Prawdę mówiąc jak już się podniosła to tak na około 75*. Co do termostatu to z tego co zauważyłem jest do wymiany. Po 2 km przewód za termostatem oraz górna część chłodnicy była ciepła.
Po przejechaniu około 10km uzyskałem temperaturę na zegarze 80*, chłodnica oraz przewody gorące .

derk
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2014, 11:58
Lokalizacja: Zawiercie
Model:

#47 Post autor: derk » 21 maja 2014, 15:46

Po wymianie termostatu (z obudową) po przejechaniu 2km silnik uzyskał 80*.
Prawdę mówiąc temperatura zewnętrzna +27*, ale jazda spokojna.
Naprawdę warto wymienić kompletny termostat !!!!!

alek_jan

Kontroka chłodzenia - kiedy powinna zgasnąć

#48 Post autor: alek_jan » 24 sty 2015, 15:21

Witam.

Spotkałem się z takim problemem, ze u niektórych kontrolka silnika gaśnie po odpaleniu silnika, a niektórym kilka sekund po włączeniu zapłonu. Silniki diesel. Jak powinno być ??

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#49 Post autor: Rybka » 24 sty 2015, 15:56

U mnie silnik DTI kontrolka owa gaśnie po odpaleniu.
Natomiast u kumpla silnik DI kontrolka ta gaśnie przed odpaleniem.
Tyle że u niego nie ma kontrolki z kluczem, tzn kontrolka układu chłodzenia jest zarazem kontrolką check engine.
Może dlatego ta kontrolka u jednych gaśnie przed a u innych po odpalemiu. :nie_wiem: :mysli:

adam1981
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2015, 22:31
Lokalizacja: rokietnica
Model:

#50 Post autor: adam1981 » 08 lis 2015, 19:43

Witam podczas jazdy bez Klimy wszystko ok jak tylko wlacze klime to po chwili zapala się chłodnica z sniezynka i pali się do czasu wyłączenia Klimy i ponownego uruchomienia auta.Co to może być klima działa.

Skasowany użytkownik 6483

#51 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 08 lis 2015, 20:40

Masz być może problem z wentylatorem chłodnicy , który nie działa albo jest problem z modułem wentylatorów . Znajduje się on po lewej stronie pod przednim zderzakiem. Bywa ,że wtyczka nie łączy i trzeba to oczyścić i zabezpieczyć przed wilgocią. Zacznij może od sprawdzenia czy wentylator działa :) .

adam1981
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2015, 22:31
Lokalizacja: rokietnica
Model:

#52 Post autor: adam1981 » 09 lis 2015, 03:09

W czasie jazdy się nie zapala tylko podczas postoju i jak się zapali to wentylator chodzi jakby na maksa co chwile się wlancza i wylancza ten od strony silnika.
Ten mały z przodu też powinien działać może jest uszkodzony co go zalancza
Ostatnio zmieniony 09 lis 2015, 10:23 przez adam1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#53 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 09 lis 2015, 12:34

Ten z przodu to właśnie wentylator od klimy . Podejrzewam ,że jest to tak zrobione ,że jeśli ten wentylator ulega uszkodzeniu a klima jest włączona to jego funkcje awaryjnie przejmuje wentylator od chłodnicy cieczy. Tak było u mnie gdy mi sie zatarł wentylator od klimy. Wtedy wywala Ci błąd na wyświetlaczu .

adam1981
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2015, 22:31
Lokalizacja: rokietnica
Model:

#54 Post autor: adam1981 » 09 lis 2015, 14:35

wyczytałem o przekaźniku k60 jak zewrę pin 2i8 to powinny działać dwa wentylatory gdzie go szukać.

adam1981
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2015, 22:31
Lokalizacja: rokietnica
Model:

#55 Post autor: adam1981 » 10 lis 2015, 01:39

Przeczyscilem kostkę oraz regulator i teraz po odpaleniu auta wentylator Klimy wlancza się i wylancza sie cyklicznie.
Jak sprawdzić wentylator chłodnicy czy się zakończy jak się silnik nagrzeje

Skasowany użytkownik 6483

#56 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 10 lis 2015, 09:36

Jesli chcesz sprawdzić czy wentylator działa to wystarczy zewrzeć piny na wtyczce która jest wpieta do czujnika temperatury cieczy przy chłodnicy a jesli chcesz sprawdzić czy Ci sie wyłącza no to będzie ciężka sprawa bo musiałbys zagrzać silnik a ten ciężko jest doprowadzić do temperatury przy której włącza sie wentylator. Myśle ,że mozna by to sprawdzić Op-Comem albo innym urzadzeniem diagnostycznym ale lepiej by w tej kwestii wypowiedzieli się Ci co sie na tym dobrze znają :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#57 Post autor: Janus » 10 lis 2015, 22:55

Moduł wentylatorów dostaje sygnał z ECU silnika o temperaturze płynu i jeszcze jakiś sygnał - chyba obrotów silnika. Poza tym moduł sprawdza pobór prądu przez każdy z wentylatorów (w module jest jakiś opornik albo przekładnik prądu na którym mierzony jest spadek napięcia, stąd moduł wie czy silnik jest podpięty czy nie, czy działa prawidłowo).
Jeżeli wywala Tobie błąd po włączeniu klimy, tzn że musisz szukać przyczyn w obwodzie wentylatora klimy. Przyjrzałbym się opornikowi przy tym wentylatorze...
Janusz

shadoworg
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaroszów
Auto: Opel Zafira A i B
Model: ZAiZB
Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR

Zafira A 1,8 z18xe warująca wskazówka temperatury płynu chłodniczego

#58 Post autor: shadoworg » 10 sty 2018, 18:59

Witam szanownych forumowiczów
Od jakiegoś czasu podczas dłuższego postoju pojazdu na światłach lub w korku i przekroczeniu temp. 90 stopni pojawia się kontrolka chłodnicy , po zgaszeniu silnika kontrolka znika. Dzisiaj w czasie jazdy wskazówka temperatury płynu chłodniczego zaczęła tańcować spadała na "dno i po chwili pokazywała 90 stopni jednocześnie kontrolka chłodnicy się zapaliła. Nic nie pomagało nawet wyłączenie silnika dopiero po 30 km stan wrócił do normalności.
Czyżby czujnik padł lub przewody między czujnikiem a sterownikiem?

P.S taki sam odczyt miałem w elmie. Na kompa jeszcze nie podjechałem :(

Adminy dzięki za przeniesienie do poprawnego działu :D mój błąd :P
Ostatnio zmieniony 10 sty 2018, 20:36 przez shadoworg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3832
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

Zafira A 1,8 z18xe warująca wskazówka temperatury płynu chłodniczego

#59 Post autor: janekW67 » 10 sty 2018, 20:07

Prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”