P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
janiu1987
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 13 kwie 2010, 22:26
Lokalizacja: brzesko
Model:

Bład P0234-5B

#1 Post autor: janiu1987 » 16 lip 2010, 00:43

Witam mam problem z zafirka nagle straciła moc nie wiem co znaczy ten kod błedu P0234-5B prosze o pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#2 Post autor: MieHor » 16 lip 2010, 09:18

P0234 Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry » 16 lip 2010, 09:43

Czyli innymi słowy coś z czujnikiem ładowania turbo.. A straciła moc ze wzgledow bezpieczenstwa dla silnika, żeby go nie rozwalic nadmiernym doładowaniem...

Jak jesteś z Brzeska to moge polecić serwis Fido przy Intermarche (koło opon). Mają tam młodego ale kumatego mechanika... Mozesz powolac sie na krakowska Zafire która dwa tygodnie temu miała u nich olej klime itp ;)

ElChudy
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2010, 17:58
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#4 Post autor: ElChudy » 16 lip 2010, 14:03

Miałem podobny błąd (02345A), przy ostrym przyśpieszaniu zapalała się kontrolka z kluczykiem i zafira traciła moc. Pojechałem do mechanika okazało się że jest pęknięty kolektor, który jest połączony z turbiną. Turbina nie otrzymywała odpowiedniego ciśnienia i zapalała się kontrolka z kluczykiem.

Awatar użytkownika
Pawlo49
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 28 lip 2010, 20:58
Lokalizacja: Podkarpacie
Model:

#5 Post autor: Pawlo49 » 28 lip 2010, 22:18

Witam
Po regeneracji turbiny i wymiany EGR również mam taki błąd P0234 obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie. Wszystko było robione w serwisie opla koszt 2500 zł.
Pojechałem zgłosić ten błąd i serwisant powiedział mi, że jest to związane z DPF - em. Czy jest to możliwe ?

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

Problem z wyłączaniem turbiny a następnie kluczyk z autkiem

#6 Post autor: kwiacur » 05 wrz 2010, 23:21

Witam. Problem objawia się w ten sposób jeżeli jadę od 1500-3000 obrotów wszystko w miarę gra, powyżej 3200 obrotow , szarpnięcie , serwis i turbina sie wyłancza. Sprawdziłem błędy ( hamulec gaz itp. ) ECN pokazuję błędy p0400, p0234 oraz p0622. Alternator niedawno wymieniany. Dużo czytałem na temat EGR oraz DPF-u. Więc egr wymieniłem również na nowy mimo iż wcale nie był zabrudzony co mnie bardzo zdziwiło, czyściłem przepustnice i zauważyłem straszny syf w kolektorze ( może jakis link co do odkręcenia oraz czyszczenia kolektora ). Czy jest to możliwe ze kolektor jest aż tak zabrudzony skoro EGR wygladal i działał idealnie ? Co mi radzicie ? aaa bym zapomniał. Za filtrem powietrza lecą dwa metalowe wężyki jeden z nich ma takie odnóże do góry do ktorego do dochodzi żaden wężyk , czy tam coś powinno być , bo nie zauważyłem żadnego wolnego wężyka. Pozdrawiam

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

Re: Problem z wyłączaniem turbiny a następnie kluczyk z autk

#7 Post autor: Pedro » 05 wrz 2010, 23:38

p0400 to coś z EGR
p0234 to problem z ciśnieniem ładowania, skoro przełącza w tryb awaryjny to pewnie za duże.
Sprawdź rurki podciśnienia oraz sam elektrozawór sterowania "kierownicami" turbiny.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#8 Post autor: Lorry » 06 wrz 2010, 09:11

Wyczyścić kolektor nie zaszkodzi....

EGR hmm może być czysty ale np elektromagnes i trzpień nie działają dobrze... Nówka czy regenerowany???

A objawy z obrotami i bład nr2 mówią iż czujka od ładowania jest padnieta najprawdopodobniej... I odłącza ją żeby nie rozwalić silnika i turbo...


Ostatni coś z alternatorem, może właczył się zapłon w czasie gdy jeszcze nie był zrobiony do końca, albo coś spartolone (ktoś tak miał że 2 razy wracał do "fachowców")

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#9 Post autor: kwiacur » 06 wrz 2010, 17:44

EGR nowy. Czy jest możliwe że EGR był czysty , a kolektor cały zapchany ? i czego to jest przyczyna ?

ElChudy
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2010, 17:58
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#10 Post autor: ElChudy » 10 wrz 2010, 19:55

kwiacur napisz czy w czasie wypalania filtra DPF dymiło Ci się spod maski?
Wyskakiwał mi błąd p0234. Na postoju w czasie wypalania DPF dym spod maski. Powyżej 3500 obrotów przy przyspieszaniu zapalała się kontrolka z kluczykiem, auto traciło moc.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#11 Post autor: kwiacur » 11 wrz 2010, 19:19

Żadnych dymień nie zauważyłem

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

#12 Post autor: Dek » 14 paź 2010, 18:43

Za małe ciśnienie doładowanie w porównaniu do żądanego ciśnienia.

Zawieszony lub nie działa elektrozawór sterujący turbiną, ewentualnie umarło podciśnienie (sprawdzić przewody, szczelność).

Zgadłem ?

(porada dotyczy ZA ale zakładam, że ZB działa na podobnej zasadzie)


A i jeszcze jeden drobiazg - zobacz temperaturę paliwa...... czujnik temperatury paliwa umarł ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 22:28 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#13 Post autor: kwiacur » 14 paź 2010, 20:18

Gdzie ten zawór się znajduje w ZB? Co z przepływomierzem , czy jest to wina ładowania ze przepływka nie działa dobrze ?

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#14 Post autor: kicaj » 14 paź 2010, 20:30

kwiacur pisze:błąd p0191
sprawdz szczelnosc przewodow od dpf'a do czujnika/czujnikow

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#15 Post autor: kwiacur » 14 paź 2010, 20:58

Okey. A co z zaworkami ? Posiada ktoś schemat ich rozłożenia w 1.9dtl ? Co może być jeszcze przyczyna błędu p0234 odchylenie dodatnie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”