P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#16 Post autor: Anony Mous » 14 paź 2010, 23:00

Ale co konkretnie dzieje się z samochodem?
Błąd P0234 może np. być spowodowany uszkodzeniem regulatora turbiny :arrow: http://allegro.pl/zawor-regulator-turbi ... 53797.html ....tutaj ładnie widać regulator przy turbo :arrow: http://allegro.pl/turbo-turbosprezarka- ... 19912.html

Jaki masz styl jazdy?Lubisz przyciskać z wolnych obrotów na wysokim biegu?

Jeśli wymieniłeś EGR to proponuje wyczyścić jeszcze czujnik doładowania,który znajduje się w kolektorze ssącym,bo różnica w doładowaniu jest duża.

Sprawdź przewody elastyczne od czujników ciśnienia w DPF,bo z tym błędem P0191 komp nie wypali filtra co doprowadzi do jego zapchania.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#17 Post autor: kwiacur » 16 paź 2010, 19:05

No więc ta gruszka , jest dobra. Problem polega na tym: Przyspieszam do 3500 obrotow , na biegach powyżej 3 i auto traci moc, kluczyk z autkiem , tryb awaryjny i brak mocy. Co do DPF ile tam mam czujników ? Z tego co widziałem to jeden koło filtra paliwa a drugi ? wiem że dwie rurki wchodziły do dpf , jednak wkręcana a druga na stałe zamontowana . Czyściłem cały kolektor , wraz z czujnikiem chociaż jakoś mega dokładnie go nie wyczyszczałem , możliwe że po zapchaniu kolektora ( był bardzo zasyfiony) czujnik trzeba już tylko wymienić ?

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#18 Post autor: Anony Mous » 16 paź 2010, 19:48

Czujniki masz dwa.To są te,które znajdują się w obudowie DPF-a.Jeden jest przed a drugi za filtrem.Mierzą stopień nasycenia filtra na podstawie różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu.Przy filtrze paliwa masz sterownik,który zbiera te dane i podaje sygnał do kompa sterującego.
Czujnik doładowania w kolektorze można uszkodzić przy czyszczeniu....jeśli ma się talent ;).Rozumiem,że błędy kasujesz,robisz jazdę próbną i wyskakują dwa błędy,o których pisałeś wcześniej tak?

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#19 Post autor: kwiacur » 16 paź 2010, 21:24

Dokładnie tak jak piszesz , kasowanie błedów, nastepnie jazda próbna i wyskakują te same błedy. Czujnik jeżeli nie był uszkodzony wcześniej to raczej nie możliwe że go uszkodziłem. Jak można sprawdzić czujnik doładowania, oraz jak sprawdzić czujnikiw dpf ?

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#20 Post autor: Anony Mous » 17 paź 2010, 22:39

Czujnikom od DPF-a daj spokój.Błąd P1901 jak już pisałem najprawdopodobniej związany jest z uszkodzonym przewodem elastycznym (2 szt) ,który znajduje się przy DPFie lub następne 2 szt ,które są przy sterowniku od DPF-a przy filtrze paliwa.Nie wiem jak można domowym sposobem sprawdzić czujnik doładowania.

Szymon78

#21 Post autor: Szymon78 » 18 paź 2010, 12:01

Bład 1901 przy uszkodzeniu przewodów elastycznych nie spowoduje odpalenia trybu awaryjnego.. sam przejechałem z tym prawie 1000km i auto świgało az miło (mimo palącej sie kontolki kluczyka z silnikiem).

wg mnie albo uszkodzony czujnik róznicy cisnień albo czujnik doładowania... ale to zgadywanka

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

P0234-5B Odchylenie dodatnie

#22 Post autor: kwiacur » 25 paź 2010, 16:55

Witam. Ciągle poszukuję pomocy z tym błędem. Dochodzi do niego także p1911, jednak auto nie przez p1911 ma słabą moc, odłaczyłem dpf i narazie tak się poruszam, straszny hałas ale co poradzić. Poniżej przedstawie wykaz bloków pomiarowych , przy załączonym błędzie.

Napięcie akumulatora,14.3 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,809 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,21 kg/h
Temperatura Otoczenia,4 °C
Temperatura powietrza zasilanego,25 °C
Temperatura powietrza zasilanego,3.12 V
Temperatura cieczy chłodzącej,75 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.58 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),136 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),36 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.9 V
Ciśnienie atmosferyczne,100 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.94 V
żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.58 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,50 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),40 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),36 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,26.81 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.07 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,29 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,36 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 a
Temperatura paliwa,-40 °C
Temperatura paliwa,0.23 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),435 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,8 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,0 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Zał
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,-0.7 CA
Ostateczna dawka paliwa,5.5 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-1 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.45 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,108 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),45 km
Regeneracja DPF,0 %

Proszę o pomoc, bo już wymiękam z tym badziewiem.

Woytas

#23 Post autor: Woytas » 25 paź 2010, 17:04

Sprawdzałeś szczelność na wężykach od turbiny?
Ponaciskaj siłownik regulacji łopatek turbiny- dzięki temu jest szansa, że znajdziesz nieszczelność prawdopodobnie na wężyku od przepustnicy gaszącej w kolektorze ssącym (takie cieniutkie wężyki o średnicy ok 0,5cm) - to dotyczy błędu P0234-5B

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#24 Post autor: Anony Mous » 25 paź 2010, 17:20

sprawdz elektrozawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki

tu pomoc:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... anual.html

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#25 Post autor: kwiacur » 25 paź 2010, 21:38

Mój elektrozawór ma tylko dwa wężyki vac i out , połączyłem je ze soba i żadnej różnicy mocy nie zauważyłem. Pozatym Turbina nie pracuje tak jak powinna nawet gdy błąd sie nie pojawia. Trzymałem ten wąż za przepustnicą i nie rozpręża go tak jak powinno, bardzo słabiutko puchnie. Zauważyłem też że jak trzymam obroty na biegu jałowym w granicach 2600-2800 to słychać jakby coś sie dusiło, coś na styl dławienia. Co może oznaczać słabe wartości przepływomierza oraz ciśnienia ładowania ?

Woytas

#26 Post autor: Woytas » 25 paź 2010, 21:48

dlatego spróbuj z tym co napisałem, wg. Twojego opisu tak jakby to była przepustnica gasząca ( lub bardziej jej przewody) odpowiedzialna za to, że jak gasisz auto to się zamyka aby silnik nie zasysał powietrza, w tym przypadku to ma wpływ też na turbinę ( bo jest złe podciśnienie)

sprawdź i daj znać, jak nie to...to szukamy dalej ;)

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#27 Post autor: Anony Mous » 26 paź 2010, 08:57

Jesteś pewny,że nowy EGR działa na 100%?

P.S. Proszę moda o połączenie tematów.--- /// zrobione ;)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 11:31 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#28 Post autor: kwiacur » 26 paź 2010, 17:21

Z bloków pomiarowych na to wskazuje że EGR jest ok . Puszczam gaz na biegu jałowym egr jest 100% naciskam gaz , wartości maleją .

Szymon78

#29 Post autor: Szymon78 » 29 paź 2010, 11:52

wg zrzutu pomiarów parametr pozycji EGR nie wykazuje 100% tylko 40% ( czyżbyś zczytywał przy wciśnietym pedale gazu) Jak dla mnie podejrzany jest własnie EGR

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#30 Post autor: kwiacur » 30 paź 2010, 08:58

A jaka jest szansa że kupiony nowy EGR nie działa poprawnie ? Czy jest możliwe że kupiłem nie ten EGR ?:) Wszystko było identyczne .

[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 19:55 ]
No więc problem rozwiązany. Jeden z wężyków podciśnienia był pęknięty. Od razu problem z wypalaniem też zniknoł . Tak więc można by te dwa problemy połączyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”