P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

#31 Post autor: Łysy » 01 sie 2011, 18:26

Witam serdecznie.Moja Zofia coraz częściej mnie zawodzi....
Szukałem co nieco na ten temat, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi(może słabo szukałem)....
Mianowicie panowie mam taki problem.Wczoraj wieczorkiem jechałem swoją Zofią i troszkę ją przeciągnąłem na 3 biegu, po czym zapalił się service(autko z kluczykiem) i nagła utrata mocy....zjeżdżam na pobocze, sprawdzam jaki błąd wyskoczy...a tu ECN 2345A(Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie), zapalam samochód znowu...service znika..błąd pozostaje.
Dzisiaj wyruszyłem w dalszą trasę(około 100km)...prawie całą trasę śmigałem 120-140km/h i jakoś się jechało, ale pod koniec trasy autko powtórzyło swoje zachowanie z servicem w okolicach 3000 obrotów, więc ja na pobocze...wyłączyłem, włączyłem i jazda dalej....ale po około 5 km autko zaczęło bardzo tracić na mocy, tak,że ledwo już ciągnął...znowu pobocze...chwilę go przegazowałem i od tamtej pory śmiga jak nowo narodzony.Ktoś jest w stanie mi powiedzieć co się dzieje?Znajomy mechanik mówi coś o puszce turbiny :?:
W piatek wyjeżdżam na urlop i nie chciałbym go spędzić na lawecie....Z góry dzięki za pomoc.Mam nadzieję,że wyczerpujący opis
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 22:28 przez Łysy, łącznie zmieniany 2 razy.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

Witam.

#32 Post autor: kwiacur » 01 sie 2011, 22:13

Witam. Ostatnim razem miałem sam błąd odchylenie dodatnie P02345-b , okazało się że to wężyk od podciśnienia. Jednak po około 5miesiącach znowu pojawiło się autko z kluczykiem, powyżej 3500 obrotów, w granicach 2000-2300 lekkie szarpanie , przy w miarę stabilnej jeździe, po sprawdzeniu okazało się że to błąd p02345-a odychelnie ujemne. Jeździłem z tym jakiś miesiąc, ostatnio odłączyło całkiem turbine tzn. gaszenie autka i ponowny rozruch nic nie daje, turbina się nie załącza. Sprawdziłem znów błędy i teraz mam p02345-a oraz p02345-b , odychelne dodatnie i ujemne naraz. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#33 Post autor: Anony Mous » 02 sie 2011, 08:47

Elektrozawór od podciśnienia czyściliście?Przewody podciśnienia sprawdzone?

Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

#34 Post autor: Łysy » 02 sie 2011, 12:10

jedyne co ostatnio czyściłem to bosst sensora w kolektorze...a gdzie znajdę ten elektrozawór??

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#35 Post autor: Anony Mous » 02 sie 2011, 12:28

to jest zawór od turbo http://allegro.pl/opel-vectra-c-1-9-cdt ... 35310.html mieści się on pod zderzakiem po stronie pasażera.

Koszt nowego około 180-200zł poza ASO. Jest możliwość regeneracji.

Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

#36 Post autor: Łysy » 02 sie 2011, 14:16

OK.Spróbuję się do niego dostać.Generalnie powinienem sprawdzić czy nic się nie zapiekło i czy wszystko chodzi ok?

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#37 Post autor: Anony Mous » 02 sie 2011, 14:57

Na poprzedniej stronie Kaliope wkleił link do strony alfaholików gdzie wszystko jest opisane.

Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

#38 Post autor: Łysy » 02 sie 2011, 15:13

znalazłem go, ale u mnie chyba jest on pęknięty:-(
Pewnie trzeba szukać nówki.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#39 Post autor: Anony Mous » 03 sie 2011, 08:46

No to pewnie znalazłeś przyczynę problemów z autem.

Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

#40 Post autor: Łysy » 03 sie 2011, 18:32

Teraz jak jeżdżę na przyzwoitych obrotach, to jest wszystko ok.Myślicie,że mogę tak trochę pojeździć??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#41 Post autor: Harry200 » 03 sie 2011, 20:39

Odchylenie dodatnie to jest ciśnienie za małe w stosunku do żądanego,można z tym pojeździć ale nie za długo,w trybie awaryjnym silnik nie pracuje w najlepszych dla siebie w warunkach .

Awatar użytkownika
Łysy
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 16 mar 2011, 08:28
Lokalizacja: Marki
Model:

#42 Post autor: Łysy » 03 sie 2011, 22:57

Tylko,że u mnie tryb awaryjny załącza się po przekroczeniu 3000 obrotów,a jak zatrzymam się, wyłącze autko, to wszystko wraca do normy-jedynie pozozstaje błąd 2345a metodą ham+gaz

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#43 Post autor: kwiacur » 04 sie 2011, 20:35

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 190175 , awaria czujnika różnicy ciśnień , czy te trzy błędy mogą mieć ze sobą powiązanie? Jak tak to gdzie może leżeć przyczyna? Dodam że dpf wypalał się bez problemowo do tej pory, pewnie z tymi błędami będzie to niemożliwe. Sprawdziłem przewodu , są ok. Elektrozawór , jest troszke inny niż na linku wysłanym przez kaliope, u mnie nie ma tego blaszanego ścisku, wszystko jest połączone ze sobą na stałe. Czy powinienem to zdjąć mimo wszystko i sprobować wyczyścić? Jak można inaczej sprawdzić czy zawór ten źle działa? Dmucham w jedną rurke powietrze wychodzi druga, próbuje dmuchać w drugą powietrze nie wychodzi. Nic luźno w nim nie lata. Tak więc gdzie leży przyczyna ?

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#44 Post autor: Anony Mous » 05 sie 2011, 09:29

Być może elektrozawór z Opla jest nierozbieralny.Patrząc na foty zaworu na allegro wygląda na nierozbieralny.Zawór w linku na poprzedniej stronie jest od Alfy.
Błąd 1901 nie ma z tym nic wspólnego.Info odnośnie tego błędu znajdziesz tutaj :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... 52&start=0

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#45 Post autor: Anony Mous » 05 sie 2011, 10:11

Od Alfy też jest nie rozbieralny. W obydwóch musisz rozciąć metalową obejmę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”