[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
spawacz21

[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

#1 Post autor: spawacz21 » 03 kwie 2010, 20:02

od jakiegoś czasu palił mi sie znaczek samochodzika z kluczykiem moja żona pojechała do mechanika który powiedział że to problem z imobilaizerem i że jak odpala to można z tym jezdzić. w instrukcji przeczytałem że może być to brudny filtr paliwa wiec go dziś wymieniłem Jak odpaliłem znaczek z kluczykiem przestał swiecić za to teraz świeci się silniczek. przejechałem sie i zauważyłem że samochód traci moc. troszkę poczytałem na forum i ze mogą to być problemy z zaworem EGR lub z filtrem cząsteczek DPF. przeczytałem że filtr można przepalić jadąc na wyższych obrotach niestety po przejechanie na trójce jakiś 5km 3,5 tyś obrotów bo więcej nie mogłem wycisnąć samochód zupełnie stracił moc i ledwie dojechałem do domu. samochód jest mało eksploatowany bo żonka tylko jezdzi do pracy i z powtrotem a ja jak wrócę z trasy to go przepalam w wekeend. samochodzik jest sprowadzony z niemiec i ma 135 tys.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 16:41 przez spawacz21, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#2 Post autor: rhaaziel » 03 kwie 2010, 20:13

Hej, w pierwszej kolejności metodą 2 pedałów :mrgreen: (gaz i hamulec do podłogi i przekręć kluczyk) sprawdź jakie dokładnie masz błędy.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

spawacz21

#3 Post autor: spawacz21 » 03 kwie 2010, 20:18

227911
018007
038008
190175
a po "wypalaniu" przybyło 19010F
jeszce dodam że od jakiś 2 miesięcy samochód pali na miescie 11/100
w mojej zafirce nie wyświetla mi spalania to są dano po tankowaniu

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#4 Post autor: rhaaziel » 03 kwie 2010, 20:26

Ojjj to ładna galeria :evil:

Osobiście znam tylko 190175 który miałem wraz z kontrolką samochodzika z kluczem, po sprawdzeniu wszystkich czujników DPF i wypaleniu filtra (którego od dwóch dni już nie mam jupiiii) w warsztacie Opla problem ustąpił i więcej się nie pojawił.
Jeśli chodzi o pozostałe błędy to niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni! Powodzenia!

ps. 11 to dużo za dużo, ja sporo jeżdżę po mieście i jak widać w podpisie mam prawie 8 a 11 to bardzo dużo, swego czasu miałem ponad 9 ale było to spowodowane bardzo zapchanym DPF i jego bardzo częstym wypalaniem, które tak naprawę niewiele dawało gdyż po 400-500 znów się wypalał.
Jak się dwa dni temu okazało przy usuwaniu DPF, filtr był naprawdę porządnie zasyfiony i wypalanie niewiele pomagało, mógłbym go co prawda czyścić specjalnym płynem ale zdecydowałem się wybrać rozwiązanie droższe ale za to ostatecznie załatwiające problem tego eko-szmelcu :evil2:
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#5 Post autor: MieHor » 03 kwie 2010, 20:40

Kolego spawacz21, znaczenie tych błędów poniżej:

P0180 Fuel Temperature Sensor A Circuit Malfunction
lub
P0180 Czujnik A temp. paliwa - usterka
lub
P0180 Za mocne wejście obwodu sensora temperatury paliwa
P0180 Za słabe wejście obwodu sensora temperatury paliwa
lub
P0180 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A

P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
lub
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
lub
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
lub
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego
lub
P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym (0F) - Obecny

P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej
lub
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

spawacz21

#6 Post autor: spawacz21 » 03 kwie 2010, 20:43

własnie czytałem o twoim tuningu i sam się zastanawiam czy tego nie zrobić. jak bym był pewien ze to filtr dfp to jadę i go wywalam i podnoszę moc :lol: ale pierw trzeba to sprawdzić



-------------------------------------------------------------------


Miehor wielki dzięki myśle że sam to sobie z tym nie poradzę i trzeba będzie jechać do mechanika
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 18:02 przez spawacz21, łącznie zmieniany 1 raz.

PATI

Re: brak mocy samochód stanął

#7 Post autor: PATI » 03 kwie 2010, 20:49

Miałam ten sam problem, męczyłam się z nim prawie miesiąc.
Najpierw sprawdzenie EGR- a, potem filtra paliwa i powietrza, następnie wymieniłam przepływomierz no i zośka nie chciała nawet z miejsca ruszyć, no to kolejny mechanik, kolejne podłączenie do kom i nic. Na szczęście znalazł się mądry i wymienił znowu przepływomierz powietrza tym razem na oryginalny i.... znowu śmigamy. :lol:
Nawet nie macie pojęcia jaka jestem szczęśliwa że mogę jechać więcej niż 30 km/h. :driver:
Dziękuje wszystkim którzy mozolnie odpisywali na moje posty - pozdrowionka :piwo:

spawacz21 pisze:od jakiegoś czasu palił mi sie znaczek samochodzika z kluczykiem moja żona pojechała do mechanika który powiedział że to problem z imobilaizerem i że jak odpala to można z tym jezdzić. w instrukcji przeczytałem że może być to brudny filtr paliwa wiec go dziś wymieniłem Jak odpaliłem znaczek z kluczykiem przestał swiecić za to teraz świeci się silniczek. przejechałem sie i zauważyłem że samochód traci moc. troszkę poczytałem na forum i ze mogą to być problemy z zaworem EGR lub z filtrem cząsteczek DPF. przeczytałem że filtr można przepalić jadąc na wyższych obrotach niestety po przejechanie na trójce jakiś 5km 3,5 tyś obrotów bo więcej nie mogłem wycisnąć samochód zupełnie stracił moc i ledwie dojechałem do domu. samochód jest mało eksploatowany bo żonka tylko jezdzi do pracy i z powtrotem a ja jak wrócę z trasy to go przepalam w wekeend. samochodzik jest sprowadzony z niemiec i ma 135 tys.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#8 Post autor: MieHor » 03 kwie 2010, 20:51

Kolego spawacz21, podjedź może do Skalmierzyc do serwisu Bosha, chyba Sójka albo Czajka (blisko tego nowego ronda w kierunku na Ostrów)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#9 Post autor: rhaaziel » 03 kwie 2010, 20:52

Bez mechanika, a przede wszystkim bez interfejsu diagnostycznego będzie Ci naprawdę ciężko, życzę zatem powodzenia i szybkiej reanimacji Zośki!

Dla mnie moc była można powiedzieć efektem ubocznym ;) w pierwszej kolejności nastawiłem się na wywalenie tego pro-ekologicznego dziadostwa które doprowadzało mnie do rozpaczy (do pracy mam 25km i prawie zawsze wypalanie zaczynało się jak już dojeżdżałem na parking, nigdy nie w środku trasy!).
Opcja z chipowaniem mającym na celu podniesienie mocy pojawiła się w związku z promocją w V-techu 2230zł za komplet, a gdybym robił oddzielnie to byłoby 2x1490, mając na uwadze, że 750zł to naprawdę rozsądna cena jak za chip zdecydowałem się zrobić jedno i drugie razem :D
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 20:54 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

spawacz21

#10 Post autor: spawacz21 » 03 kwie 2010, 20:52

z tym 30km/h to Cię poniosło :D ja dziś dojechałem z taką prędkoscią że mnie piesi wyprzedzali

PATI

#11 Post autor: PATI » 03 kwie 2010, 20:56

No to max i więcej ani rusz.
Radzę zacząć od podłączenia do kompa, koszt 50 zł a dużo się wyjaśnia.
Mój samodzielny odczyt błędu 00108 o przepływie powietrza.

spawacz21

#12 Post autor: spawacz21 » 03 kwie 2010, 21:05

A zapomniałem powiedzieć że zaczął dymić bardzo na czarno i troszkę się boję o turbinę. i mam pytanko o to wypalanie samoczynne nigdy mi sie nie właczyło

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#13 Post autor: rhaaziel » 03 kwie 2010, 21:12

Wypalania mogłeś nie zauważyć! Ja też pierwszych dwóch razów nie wychwyciłem, tylko się na stacji dziwiłem :/

Potem, po lekturze forum już wiedziałem na co zwracać uwagę aby poznać że się wypala, klasyczne objawmy to:

1. komp pokazuje duże spalanie chwilowe np. 6l/h na postoju lub 15l/100km przy normalniej jeździe
2. w niektórych wersjach mruga kontrolka świec żarowych
3. silnik brzmi wyraźnie inaczej, pracuje tez głośniej
4. czuć mocno spaliny, które przy okazji śmierdzą nieco inaczej

Myślę, że te uwagi pomogą Ci wychwycić moment wypalania.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

olsen
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 29 sie 2010, 00:19
Lokalizacja: lublin
Model:

brak mocy błendów nie ma

#14 Post autor: olsen » 09 paź 2010, 22:48

brak mocy, od dołu nie wkręca się wszystko pojawia sie przy 2300 obrotów, kolektor dolotowy ,nastawnik, egr, turbo wszystko nowe nie ma żadnych błędów jedyne co jest dziwne to ze znaki na górnym kole nie pokrywają sie wtedy gdy jest załozony zestaw do blokowanie i ustawiania rozrządu kolizji nie ma czy to się zdarza ?? wszystko szczelne i nikt nie wie co się dzieje może ktoś miał taki przypadek lub wie co można zrobić??

ortografia
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 22:34 przez olsen, łącznie zmieniany 1 raz.

kwiacur
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2010, 23:10
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Model:

#15 Post autor: kwiacur » 10 paź 2010, 15:29

jak to znaki sie nie zgadzają ? pokreć kilka razy kołem od wałka i za ktorymś razem muszą się zgadzać , muszą . Jeśli nie to wyjmij wtrysk i sprawdż GMP cylindra 1 i ustaw znaki. Sprawdź również przepływke . A pozatym turbo włancza się właśnie koło tych obrotów .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”