[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Senator
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2011, 16:03
Lokalizacja: LUBLIN
Model:

#91 Post autor: Senator » 05 lip 2011, 13:38

OK. OLSEN za namiar zkontaktowałem się z tym ,gościem -facet faktycznie ma mega wiedzię umówiłem się z nim na diagnozę mojej zafirki na środę, opiszę relacje po wizycie :roll: :!: :idea:

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 15:12 ]
Wielkie Wielkie Dzięki OLSEN ZA KONTAKT.
Zosika jeżdzi niesamowicie ,teraz wiem co to jest 150KM w zafirze, a co ciekawe mechanik nic nie wymienił z mechanicznych części w silniku .
Gorąco polecam tego mechanika. :driver: :piwo:

Awatar użytkownika
Kobugi
Posty: 1
Rejestracja: 12 maja 2011, 09:18
Lokalizacja: Gliwice
Model:

Brak Mocy

#92 Post autor: Kobugi » 14 lip 2011, 11:28

Forumowicze pomóżcie,

Już mam tego dość. Co chwilę zapala mi się kontrolka Autka z Kluczykiem i czuję że auto nie ma mocy jak na swoje 110 koni. W momencie gdy obroty dochodzą do 3000 zapala się kontrolka. :(
Byłem już dwa razy w ASO, co chwilę coś wymieniają a po trzech dniach znowu to samo.
Będę wdzięczny za wszelakie sugestie.

Kobugi

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#93 Post autor: Harry200 » 14 lip 2011, 12:04

A mówili Ci jakie błędy odczytali w trakcie tych wizyt,zachowanie typowe dla EGR ale bez odczytania błędów ciężko jest diagnozować.Może być zbyt duże ciśnienie doładowania itd..

olsen
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 29 sie 2010, 00:19
Lokalizacja: lublin
Model:

#94 Post autor: olsen » 19 lip 2011, 22:46

Witaj , ciesze się że jesteś zadowolony i udało się uratować silnik w twojej zośce dzięki za dobre słowo. pozdrawiam

Senator
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2011, 16:03
Lokalizacja: LUBLIN
Model:

#95 Post autor: Senator » 20 lip 2011, 12:58

[ Dodano: Sro Lip 20, 2011 13:02 ]
WITAJ OLSEN ,JESZCZE RAZ BARDZO CI DZIEŃKUJE ZA UDZIELONĄ MI POMOC :)
Niemogę nacieszyć się z jazdy moją zafirką :piwo:

robpiwcio
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#96 Post autor: robpiwcio » 21 gru 2011, 21:17

Witam!!
No i zaczynają się małe problemy w mojej Zosii. Dzisiaj właśnie miałem taka sytuację, obroty tylko do 2 tys, brak mocy. Rano odpaliła bezproblemowo, jazda do Wrocka bezproblemowa, ok 70 km., jazda przez miasto i na któryś światłach ja gaz a tu brak mocy i tak przez parę skrzyżowań, w końcu nie wytrzymałem i zatrzymałem się. Silnik na wolnych obrotach chodzi jak zegarek, po dodaniu gazu tylko max 2 tys. obrotów. Wyłączyłem silnik, po ponownym zapaleniu wszystko wróciło do normy, ciągnie super, nic nie stuka, nie piszczy, dalsza jazda po mieście i powrót do domu bez problemu.
Nie wyskoczyły żadne błędy, kontrolki nie świecą.
Co to mogło być koledzy, czy to początki końca EGR, ja tak myślę i dlatego po drodze zatrzymałem się w serwisie Fiata i nabyłem zaślepkę :lol: jeśli czeka mnie czyszczenie, to założę. DPF już wycięty.
Wasze sugestie i opinie o takim zjawisku.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 21:28 przez robpiwcio, łącznie zmieniany 1 raz.

robpiwcio
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#97 Post autor: robpiwcio » 22 gru 2011, 09:29

Właśnie chodzi oto że nie ma żadnego błędu - już pedałowałem wczoraj zaraz po tym zjawisku.

robpiwcio
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#98 Post autor: robpiwcio » 22 gru 2011, 09:44

Na razie będę jeździł, jak coś to zawsze do mechanika dojadę. Jak będzie sie coś działo to dam znac.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#99 Post autor: Harry200 » 22 gru 2011, 09:51

Filtr powietrza sprawdź czy masz czysty,węże pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym do sprawdzenia,następna sprawa to czy sterowanie turbiną działa bo wygląda jakbyś nie miał w ogóle doładowania..

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#100 Post autor: Harry200 » 22 gru 2011, 10:13

Tylko robpiwcio ma problem z brakiem mocy powyżej 2tys.obrotów..

tradelux
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 28 mar 2010, 23:42
Lokalizacja: Katowice/Kraków
Model:

#101 Post autor: tradelux » 22 gru 2011, 10:50

1. Problem z filtrem paliwa, jakością ropy - przyszły mrozy i może brakować odpowiedniego ciśnienia i dawki.

2. Problem z turbosprężarką lub czujnikiem (ale to wyszedłby błąd).

3. Problem z zaworem EGR.

P.S. Jak będziesz w ok. Katowic to zrobię Ci diagnozę.
Zafira ciąglę jakaś jest :)

Awatar użytkownika
licznik
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2009, 12:19
Lokalizacja: Kraków
Model:

#102 Post autor: licznik » 22 gru 2011, 18:19

miałem tak że auto muł i obroty do 2300 raz to było,a raz nie jeździłem tak około miesiąc żadnych błędów nie było :( ,aż pewnego razu pojawiła się kontrolka z kluczykiem - po odczytaniu błędów okazało się przerwany obwód czujnika doładowania turbiny ,trzeba zdemontować zderzak ,prawą lampę i idealnie widać te przewody , winowajcą był przetarty przewód który stykał się z masą i wyłączał turbinę, a błąd wyskoczył dopiero jak się całkowicie przetarł ,po zlutowaniu wszystko działa idealnie :lol:
Obrazek

robpiwcio
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#103 Post autor: robpiwcio » 22 gru 2011, 21:14

Opisuję jeszcze raz, dzisiaj znowu miałem ten przypadek, dalej brak błędów.
Poprostu nie wchodzi mi na obroty, tylko do 2 tys, dalej nic, dlawi się i nie pójdzie dalej. czy jadę czy stoję tylko max. 2 tys. obrotów. Jak wyłączę i zapalę ponownie jest wszystko ok. Dzisiaj zauważyłem że ten brak mocy jest tylko jak zatrzymam się i samochód chodzi na wolnych obrotach i ponownie chcę ruszyc np. ze świateł, nie jest tak za każdym razem. Jak juz jadę to nic się nie dzieje, moc nie spada.
Sugestia kolegi licznika o przerwanym przewodzie czujnika doładowania turbiny jest potwierdzeniem tego co dzisiaj ustaliłem. Kuzyn, który ma galaxy i silnik 1,9 też miał taki przypadek o braku mocy, i miał tak samo jak zgasił i odpalił było ok i własnie miał przerwany jakiś przewód, ale nie wiem czy to chodzi właśnie o ten przewód, bo w tej chwili nie mam kontaktu z kuzynem, będzie dopiero na nowy rok.
Aby to był ten przewód, to chyba najmniej kosztowna impreza :lol:

Awatar użytkownika
aszifo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:52
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#104 Post autor: aszifo » 22 gru 2011, 21:41

Może podmień na próbę przepływomierz powietrza, niesprawny też daje podobne objawy.
kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti, zafira C 2,0 CDTI

robpiwcio
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#105 Post autor: robpiwcio » 22 gru 2011, 22:49

Na razie jeżdzę, zobaczę co bedzie sie działo, w dalszą podróż sie nie wybieram na razie, tak więc do garażu dojadę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”