[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
ajren
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 27 lis 2010, 00:46
Lokalizacja: Gdynia
Model:

#16 Post autor: ajren » 28 gru 2010, 23:31

kurde mol:) mi od wczoraj zaczelo sie dziac to samo przy 120-130/h kierownica zaczyna drgac....jade jutro do mojego wulkanizatora zeby sprawdzil oponki i fele:)(opony i felgi mam nówki kupione miesiac temu) dam zna czy to to samo było
....bo mam inne serce i niebieską w żyłach krew!!!

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#17 Post autor: Anony Mous » 28 gru 2010, 23:41

Koledzy jakiś czas temu miałem podobny problem. Sprawdzałem wszystko,zawieszenie,geometria, wyważenie opon. Okazało się że na jednej oponie było małe wybrzuszenie,które powodowało drżenie kierownicy. Skończyło się na wymianie opon na nowe i problem znikł. Proponuje sprawdzenie opon.
Jeśli wina będzie po stronie opon (np;wybrzuszenie-balony) to na nic się zda przekładka tyłu na przód. Jak dla mnie to ryzykowne.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 12:27 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#18 Post autor: Szymon78 » 29 gru 2010, 08:32

albo gdzieś snieg przykleił sie do wewnętrznej strony felgi... ja tak miałem :D

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#19 Post autor: Zlooty » 18 maja 2011, 11:14

Poczytałem i w takim razie też zacznę od wyważenia kół , u mnie drgania są tylko gdy grzeję ponad 140/150 km/h i zaczynam hamować (odczuwalne tylko na kierownicy) opony nowe CPC2 .
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#20 Post autor: kubik_CDTi » 18 maja 2011, 11:22

Niestety Zafira jest bardzo czuła na wyważanie felg,muszą być wyważone idealnie,bo inaczej dzieje się właśnie tak jak opisujesz,już to przerabiałem i na letnich i na zimowych.
Chipped by MR Motors

Aston

#21 Post autor: Aston » 18 maja 2011, 22:51

Zlooty pisze:Poczytałem i w takim razie też zacznę od wyważenia kół , u mnie drgania są tylko gdy grzeję ponad 140/150 km/h i zaczynam hamować (odczuwalne tylko na kierownicy) opony nowe CPC2 .
To może tarcze :?:

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#22 Post autor: kubik_CDTi » 18 maja 2011, 22:54

Aston pisze:
Zlooty pisze:Poczytałem i w takim razie też zacznę od wyważenia kół , u mnie drgania są tylko gdy grzeję ponad 140/150 km/h i zaczynam hamować (odczuwalne tylko na kierownicy) opony nowe CPC2 .
To może tarcze :?:
Też kiedyś tak myślałem,ale po zmianie tarcz i klocków,bo się akurat skończyły,problem występował nadal.
Chipped by MR Motors

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#23 Post autor: Przemcio » 18 maja 2011, 22:57

Jeszcze geometria :>
Większa wiedza daje większe możliwości.

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#24 Post autor: kubik_CDTi » 18 maja 2011, 23:02

Pomogło właśnie wyważenie kół.
Chipped by MR Motors

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#25 Post autor: Zlooty » 19 maja 2011, 08:25

Jeżeli tylko znajdę chwilkę to podjadę na wyważanie , tarcze i klocki wymieniałem pod koniec stycznia całość ATE , w tym czasie jeszcze jeździłem na zimówkach i nie zauważyłem drgań.
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

ssebus45
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2010, 21:59
Lokalizacja: W-wa
Model:

#26 Post autor: ssebus45 » 19 maja 2011, 08:27

Spróbujcie wyważanie kół z optymalizacją. jest to wyważanie w którym zgrywa się najcięższy punkt felgi z najlżejszym opony. rzadko która wulkanizacja to wykonuje.
Przy wyważaniu przypilnujcie aby wam koła umyli, żeby na felgach błota nie było.

Awatar użytkownika
F-19
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 09 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Bytom
Model:

#27 Post autor: F-19 » 20 maja 2011, 00:05

Pytanie - jakie są felgi, słyszałem że niektóre chińskie produkty, których jest cała masa na rynku mają problemy z wyważeniem.
Ja mam felgi z rozstawem 5x112 na śrubach pływających. Miałem ten sam problem, felgi proste idealnie wyważone a na samochodzie drgania. Nie dawało mi to spokoju aż udało mi się problem wyeliminować. Otóż felgi miały pierścień centrujący na otwór 65,1 (czyli piasta oplowska), perścień ten miał mały luz względem piasty i maly luz względem felgi pomimo że był do niej przewidziany. Śruby pływające koło trzymają ale idealnie nie ustawią jeżeli są jakieś luzy (kontakt z dziurami powodował minimalne przesunięcia) . Dałem felgi do przetoczenia otwory centrującego. Gość przetoczył mi otwory i dorobił pierścienie. Pierścienie wchodzą w felgę tak że nie da się ich wyjąć natomiast wewnętrzną średnicę pierścienia ten człowiek tak dopasował do piasty, że felgę właściwie musiałem "wkręcać" na piastę. Efekt końcowy jest rewelacyjny, żadnych drgań problemy zniknęły jak ręką odjął.

Trochę opli już miałem i problem z wyważaniem pojawiał się gdy felgi były nieoryginalne (nie zawsze ale bardzo często) i potrzebowały plastikowych pierścieni centrujących (nawet przy rozstawie 5x110). Przy oryginalnych felgach (dla opla) z otworem centrującym wytoczonym w feldze nigdy nie miałem żadnego problemu.

Aston

#28 Post autor: Aston » 20 maja 2011, 06:05

Hmm zawsze można podjechać i wyważyć felgi na piaście jest to całkiem fajna sprawa bo ważą na samochodzie i nie tylko koło jest ważone ale razem z tarczą i piastą tak więc po takim zabiegu nic nie powinno się dziać. Z drugiej strony nasze jezdnie są tak marnej jakości (jeśli ktoś woli w tak marnym stanie) że w zasadzie raz w tygodniu należało by ważyć koła ...

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#29 Post autor: Zlooty » 20 maja 2011, 07:27

Koła wczoraj wyważałem na prawym przednim miałem 0/0 a na lewym 7/9 , to niestety nie wiele pomogło . Pan mechanior chce szukać przyczyny w tarczach mówi że chyba źle je ktoś założył i że nie wyczyścił dobrze piasty ( luzów nigdzie się nie dopatrzył) zasugeruje jeszcze to o czym wspomniał kolega ( pierścienie centrujące ) może to jest jakaś myśl :/ Felgi u mnie siedzą Borbet czy jakoś tak :P , przypomnę jeszcze że drgania zaczynają się po wyżej 140 a przy hamowaniu ostro telepie kierą .
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

smaru

#30 Post autor: smaru » 20 maja 2011, 08:14

ja sugeruje tak jak kolega Aston - znajdz miejsce gdzie robia tą usługę - tzw. doważanie kół ... chociaz bicie przy hamowaniu moze bardziej wskazywac na tarcze
btw tez mam bicie na nowiutkich oponach - musze sprobowac cos z tym zrobic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”