[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Ynda123
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 06 kwie 2011, 15:05
Lokalizacja: Żory
Model:

#31 Post autor: Ynda123 » 20 maja 2011, 10:10

Miałem w Zafirze dwa rodzaje drgań i oby dwóch się pozbyłem.

1.) Przy hamowaniu. Tarcze zostały przetoczone i jest OK.

2.) Powyżej 120 km/h drgała kierownica. Wyważenie wszystkich kółek pomogło.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#32 Post autor: Anony Mous » 21 maja 2011, 17:40

Zlooty pisze:przypomnę jeszcze że drgania zaczynają się po wyżej 140 a przy hamowaniu ostro telepie kierą .
u mnie było podobnie 130km/h pomogło wyważenie a co do hamowania to miałem tarcze do wymiany przód były krzywe :> i teraz jest ok.

misiakrp
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 29 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Poznań
Model:

#33 Post autor: misiakrp » 22 maja 2011, 00:43

a ja mam taki objaw ze jak jadę prosto jest ok ale jak bardzo delikatnie skręcę kierownice (nie zmieniam toru jazdy) to zaczynam czuć tak jakby luz czy drganie takie dziwne ale tylko jak skręce w prawo panowie co to moze byc ?

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#34 Post autor: kubik_CDTi » 22 maja 2011, 09:58

Coś masz w zawieszeniu zabite,prawdopodobnie końcówki ;)
Chipped by MR Motors

Awatar użytkownika
dneo
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 11 cze 2010, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#35 Post autor: dneo » 26 maja 2011, 11:22

Hymm widzę, ze problem drgań jest dość popularny...
U mnie też to mam (a może już nie mam ;) )
Po wymianie opon na nówki ContiP2 zauważyłem, że tuż powyżej 100 cały samochód wpada w drgania.
Miałem do wymiany całe hamulce na tyle więc podejrzewałem, że może to być problem. W tamtym tygodniu założyłem na tył komplet ATE, ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić w trasie jak będzie się sprawowało auto. Sprawdzę w weekend...
Ale przy okazji zapytałem mechaników o te drgania i gościo mi powiedział, że zdarza się że w nówkach oponach po założeniu trzeba odczekać trochę by się ułożyły i wywarzyć raz jeszcze.

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#36 Post autor: kubik_CDTi » 26 maja 2011, 11:49

A ja dochodzę do smutnego wniosku,że wszystkie sprawy łączy jedna rzecz.
Conti Premium Contact2.
Ale czy możliwe,żeby tyle opon było wadliwych?
U mnie to są ewidentnie felgi mimo,że też mam CPC2.
Chipped by MR Motors

smaru

#37 Post autor: smaru » 26 maja 2011, 21:03

dneo pisze: Ale przy okazji zapytałem mechaników o te drgania i gościo mi powiedział, że zdarza się że w nówkach oponach po założeniu trzeba odczekać trochę by się ułożyły i wywarzyć raz jeszcze.
dokładnie to samo powiedział mi oponiarz - po ponownym wyważeniu u mnie juz wszystko ok...

pawel73

#38 Post autor: pawel73 » 30 maja 2011, 10:52

Witam!
Opiszę objawy mojej Zafirki /2007, diesel, automat/:
- trzęsie się cała buda gdy przyspieszam i gdy ma włączony tempomat;
- trzęsienie ustępuję jak odpuści się gaz - idzie gładko jak po stole;
- nie ma żadnych drgań na kierownicy.
Co Wy na to? Gdzie szukać przyczyny? Mam założone nowe ogumienie i jakieś 1500 kaemów przebiegu na nich.
Dzięki za każda podpowiedź.
Paweł

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#39 Post autor: Lorry » 30 maja 2011, 20:22

Drgania po zmianie opon się pojawiły czy były wcześniej?

Jak były wcześniej sprawdź felgi i wyważenie ale w INNYM serwisie :!: Czasem zrobią za dużą tolerancję na maszynie i już jest niefajnie...

Jak od zmiany opon to sprawdź czy nie są trzepnięte osnowy labo wybulbione gdzieś.

Dokładną diagnoze zawiasu zrób

I przyjrzałbym się poduszkom zespołu napędowego, bo wygląda jakby nie tlumiły i szło wszystko na budę

pawel73

#40 Post autor: pawel73 » 31 maja 2011, 21:10

Dzięki, jutro zacznę od ogumienia. Bo wcześniej tego nie było.
Paweł

DaRek7

#41 Post autor: DaRek7 » 01 cze 2011, 00:43

pawel73 pisze:- trzęsienie ustępuję jak odpuści się gaz - idzie gładko jak po stole;
Gdyby przyczyną były opony to objawy takie byłyby cały czas a nie tylko podczas przyspieszania...
Szukałbym raczej w układzie przeniesienia napędu, jakieś luzy w zawieszeniu, poduszki silnika, półosie napędowe-przeguby(zwłaszcza prawa strona na połączeniach-wielowypustach brakuje smaru i też daje to takie objawy)
A opony możesz tak dla pewności sprawdzić, że nowe to nie znaczy dobre...
Sam miałem niedawno taki przypadek z oponami, niby super firma(Mich....)a po kilku tys.km nadawały się do śmieci :(

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#42 Post autor: Zlooty » 07 cze 2011, 10:43

u mnie było podobnie 130km/h pomogło wyważenie a co do hamowania to miałem tarcze do wymiany przód były krzywe :> i teraz jest ok.
I właśnie u mnie jest to samo ale ja byłem strasznie zdziwiony bo w przecież w styczniu wymieniałem calutki komplet ATE (tarcze klocki ,przód i tył ) a stało się to dopiero teraz w maju i chyba wyszło że jednak ktoś źle założył i nie oczyścił wszystkiego jak trzeba .
W poniedziałek zostawiam samochód w warsztacie

[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 11:20 ]
No i zonk dzisiaj rozebrali mi samochód wszystko sprawdzili i wyczyścili , tarcze proste żadnych luzów itp. Mechanior mówi że może mi pomóc wyważenie kół na samochodzie . Jutro pojadę i tak też zrobię bo chyba nie mam wyjścia . Szczerze mówiąc to już sam nie wiem co o tym myśleć . Na zimówkach nie odczuwałem nic a teraz mam nowe CPC2 ale chyba to nie wina opon ?
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

pawel73

#43 Post autor: pawel73 » 16 cze 2011, 10:10

Opony i koła OK. Wczoraj mechanik sprawdził półosie i niby wszystko jest OK a auto się kurde trzęsie. Nie wiem co zrobić - iść w koszty i wymieniać krótkie półosie czy jeszcze sprawdzać, ale u kogoś innego?

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#44 Post autor: kubik_CDTi » 16 cze 2011, 10:26

Ja sprawdziłem tak najpierw inne całe koła,było ok.
Potem inne felgi moje opony i mamy winowajcę.
Słyszałem o problemie drgań który miał zaczątek łożysk.
Chipped by MR Motors

Awatar użytkownika
dneo
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 11 cze 2010, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#45 Post autor: dneo » 22 cze 2011, 13:58

Ja wczoraj wyważyłem kola ponownie.
Mechanicy sprawdzili mi czy sa poprawnie wyważone i nieco sie zdziwiłem, twierdzili ze porostu kola były niewyważone. Dziś wieczorkiem ruszam w trasę to zobaczę jak sie będzie Zafcia zachowywać. Jeśli będzie wszystko okay to już nigdy nie pojadę do tego warsztatu który przerzucał mi opony z zimowych na letnie...
Pierwszy raz będę jechał z bagażnikiem rowerowym na haku, mam nadzieje ze to nie zaburzy moich odczuć...

[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 21:14 ]
Hejka po długim weekendzie!
W moim przypadku pomogło wyważenie kół.
Zero drgań!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”