[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
pawel73

#46 Post autor: pawel73 » 27 cze 2011, 13:53

Lewa półoś wymieniona i wszystko gra.
Pozdrawiam.
Paweł

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#47 Post autor: Zlooty » 08 lis 2011, 10:45

Panowie jak już wcześniej pisałem wymieniłem tarcze i klocki przód ( wszystko gra zero bicia) Tarcze ATE odesłałem do sklepu w którym je zakupiłem( gwarancja) , pan do hurtowni itd.
Dzisiaj otrzymałem telefon od pana ze sklepu że nie uznają gwarancji bo jak to napisali : uległa przegrzaniu powłoka cierna i nie jest to wada fabryczna... jak dojdą do mnie z tym papierem tu wrzucę skan.
Na moją głowę to chyba tarcze są robione po to by można było ich używać w różnych warunkach i sytuacjach np. ostre hamowanie w przypadku zagrożenia albo kolizji itp.
Macie jakiś pomysł co zrobić z tym fantem i czy coś da się zrobić by odzyskać w sumie nie małe pieniądze jak za tarcze ATE??
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#48 Post autor: Anony Mous » 08 lis 2011, 10:53

Ciekawe kto opiniował uszkodzenia.Hurtownia czy producent.Domagaj się decyzji na papierze od orzecznika.

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#49 Post autor: Zlooty » 08 lis 2011, 11:04

Nie wiem kto opiniował , jak dojdą do mnie te tarcze i papiery to wszystko wrzucę , dla mnie to czyste zbycie ... tylko gdzie to teraz podważyć i do kogo się udać ?
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
licznik
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2009, 12:19
Lokalizacja: Kraków
Model:

#50 Post autor: licznik » 08 lis 2011, 11:59

udaj się do federacji konsumetów tam za darmo ci doradzą co masz zrobić np. można jeszcze raz oddać do sklepu tylko nie z gwarancji, a z niezgodności towaru z umową, ja tak walczyłem z akumulatorem, oparło się o sąd i dostałem nową centrę futurę :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#51 Post autor: Zlooty » 09 lis 2011, 16:21

dostałem właśnie pismo odnośnie tych tarcz jak dla mnie kpina :>
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Woytas

#52 Post autor: Woytas » 09 lis 2011, 16:26

Zlooty, leć z tym pismem do UOKiK, te pisemko mogą sobie wsadzić...tu jest potrzebna opinia rzeczoznawcy, jest prawdopodobne, że sam to musisz załatwić, ale bierzesz fakturę i będą musieli Ci za to zwrócić. Ale w 1 kolejności UOKiK - powiedzą Ci co dalej, a Ty wytłumaczysz co i jak. Sprawa bez problemu do wygrania

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Plec:

#53 Post autor: Szuwarek » 09 lis 2011, 18:06

Typowe granie na zmęczenie klienta - że da sobie spokój. Niestety takich sprzedawców jest na pęczki . Ja sam reklamuję już 2 towary pisząc reklamacje - mija niedługo 3 miesiące od zaczęcia sporów. Woytas, ma rację - UOKiK do tego celu jest powołane - odrobina samozaparcia i kasa lub nowe tarcze są pewne.

Awatar użytkownika
Carcom1
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 28 maja 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#54 Post autor: Carcom1 » 09 lis 2011, 18:18

Jakis czas temu złozyłem reklamację na klocki hamulcowe ATE do Toyoty w Inter carsie po dwóch tygodniach reklamacja odrzucona (po zamontowaniu klocków ATE zaczęło sie bicie tarcz miękki pedał hamulca itp. po wymianie klocków na oryginalne klocki toyoty objawy ustąpiły) A klocki ATE poszły na śmietnik i stwierdzam, że ate to badziew ikropka.

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#55 Post autor: Zlooty » 09 lis 2011, 21:22

Woytas jutro zadzwonię i się dowiem co i jak ;)
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#56 Post autor: Anony Mous » 10 lis 2011, 08:13

Wygląda na to ,że za często używasz pedału h-ca ;). Jak masz czas,ochotę i zdrowie "szarpać się " to walcz.Na Twoim miejscu dowiedziałbym się czy firma,która wydała opinie jest upoważniona do rozpatrywania reklamacji na miejscu.Czy nie jest czasem tak,ze powinni odesłać tarcze do producenta ale tego nie zrobili,bo dodatkowe koszta,lenistwo i mają klienta w du... .

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#57 Post autor: Zlooty » 10 lis 2011, 11:12

Czy firma ma uprawnienia tego nie wiem ale podejrzewam że raczej nie... a pisemko drukują sobie gotowe z kompa.
Już dzwoniłem do rzeczoznawcy i ustawię się z nim po weekendzie ale we wstępnej rozmowie powiedział mi że to ewidentnie wina producenta bo tarcze były źle zahartowane stąd też skrzywienie i bicie , no ale najpierw ogarnę rzeczoznawcę a później do Federacji konsumentów na sporządzenie protokołu , zobaczymy co będzie dalej a ta Hurtowania to Inter-Team :>
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
spiotrowski
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 03 lip 2010, 10:53
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Model:

#58 Post autor: spiotrowski » 16 lis 2011, 22:45

Jak narazie to znam tylko dwa powody na tym świecie dla czego mogą się "pokrzywić tarcze" (bo krzywe to one nie mogą być, chyba że je ktoś wsadził w imadło i ścisnął).

Po pierwsze: błędny montaż, np. jeśli ktoś założył nowe tarcze na krzywą piastę (oczywiście 95% mechaników w naszym kraju tego nie sprawdza, bo po co - zawsze mechanik może wcisnąć kit klientowi że tarcze były do dup... i należy je reklamować)
Więc jeśli "prosta tarcza" będzie zamontowana na "krzywą piastę" to niewiadomo z jakiego materiału by nie była zrobiona to i tak ją "pokrzywi" (a fachowo nazywa się to że doprowadzi to do zmiennej różnicy grubości tarczy, która będzie powodowała że może ktoś odczuwać drgania na kierownicy podczas hamowania – zbyt duża tolerancja bicia).

Po drugie: przegrzanie układu hamulcowego. Czyli zastosowanie np. zwykłych klocków które wytrzymują temperatury rzędu 400 st. C. i przekroczenie dopuszczalnego zakresu temperaturowego. Doprowadza to do przegrzania materiału tarczy hamulcowej, a co za tym idzie odkształcenia "plastycznego" materiału tarczy hamulcowej. I w takim przypadku zawsze gdy ktoś hamuje za "n-tym" razem (może być to 2 a czasem 10) gdy układ hamulcowy się rozgrzeje będzie odczuwalna zbyt duża tolerancja "bicia" tarczy co również spowoduje drgania na kierownicy podczas hamowania). Dlatego w różnego rodzaju rajdach, wyścigach, upalaniach stosuje się nie klocki za 150-250 zł tylko za 1000-2000 zł które wytrzymują 1000 st. C. Stąd ta różnica w układach hamulcowych.

PS1. Znam gościa który spalił układ hamulcowy za bagatela 100 tys. zł.
PS2. wiecie jak to się skończyło ? reklamacja odrzucona !!! i to nie przez byle firmę krzak (zaznaczam nie było to w PL tylko w Niemczech)

Więc moja rada, najpierw trzeba się dowiedzieć DLACZEGO doszło do uszkodzenia tarcz bądź klocków i wysunąć wnioski. Bo tak naprawdę nic nie dzieje się w przyrodzie bez przyczyny.

PS3. mam nadzieję że nie uraziłem nikogo tym postem, jeśli tak to z góry przepraszam, i wierzcie mi że ŻADNEJ firmy tu nie bronię, bo w KAŻDEJ firmie jest jakiś bubel.
----------------------------------------------------------
Opel Zafira B 1.8 16V 140 KM Z18XER 2006
Opel Vectra B sedan 1,6 16V 100KM X16XEL 1995

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#59 Post autor: Zlooty » 17 lis 2011, 08:38

Zapewne tarcze same się nie wykrzywiły , może były źle założone a może źle zahartowane ...
Jedno jest pewne nie kupiłem tarcz mikado czy jakiegoś innego nieznanego szajsu tylko ATE za niemałe pieniądze i nie założyłem ich do samochodu rajdowego tylko zgodnie z ich przeznaczeniem więc pewne normy i wartości muszą spełniać , w końcu mają służyć do hamowania ;) a jeżeli tarcze po po kilku miesiącach normalnego użytkowania (a może nawet i szybciej tego nie wiem) ulegają odkształceniu to chyba jest coś nie tak.
Mało tego mógłbym pokusić się o stwierdzenie że od samego początku było coś nie halo , założyłem je pod koniec stycznia gdzie było zimno i prędkości mojej jazdy tez nie były zawrotne... a dopiero jadąc w na majówkę zauważyłem że tarcze biją przyp. że tylko przy hamowaniu z prędkości powyżej 140 km/h
We wtorek jadę do rzeczoznawcy więc zobaczymy co i jak...
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
spiotrowski
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 03 lip 2010, 10:53
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Model:

#60 Post autor: spiotrowski » 28 lis 2011, 12:35

Zlooty daj znać jak tam poszło u rzeczoznawcy bo mnie ciekawi... :>
----------------------------------------------------------
Opel Zafira B 1.8 16V 140 KM Z18XER 2006
Opel Vectra B sedan 1,6 16V 100KM X16XEL 1995

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”