[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#61 Post autor: Zlooty » 02 gru 2011, 11:37

Dam znać jak do niego dotrę bo mnie angina rozłożyła i cały tydzień na antybiotyku przeleżałem a teraz znowu nawał pracy i nie mam się kiedy wyrwać ;( człowiekowi przydałoby się 48h w jednej dobie to może udałoby się pozałatwiać parę spraw .
Racja jest jak du** ... każdy ma swoją :D

Ynda123
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 06 kwie 2011, 15:05
Lokalizacja: Żory
Model:

#62 Post autor: Ynda123 » 02 gru 2011, 11:48

Nie wiem jakiej firmy mam założone tarcze. Są chyba oryginale, ale mam z nimi problemy bo były już 2 albo 3 razy przetaczane i po paru miesiącach znowu się wykrzywiają.
Przy hamowaniu pojawiają się denerwujące drgania. Po przetoczeniu jest spokój ale nie na długo.
Nawet uważam, żeby nie wjechać w kałuże z gorącymi tarczami, ale to chyba nie jest normalne.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#63 Post autor: Anony Mous » 02 gru 2011, 13:57

Andy123 pisze: były już 2 albo 3 razy przetaczane
To są już prawdopodobnie do wyrzucenia ,bo minimalny wymiar osiągnęły.Najlepiej zmierzyć grubość tarczy.Nominał ma 25 mm a min może być 22mm

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#64 Post autor: kubik_CDTi » 02 gru 2011, 15:28

Ja ostatnio zmieniałem opony to elegancko,zero drgań nawet przy prędkościach na niemieckich autostradach :lol:
Chipped by MR Motors

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Plec:

#65 Post autor: Szuwarek » 02 gru 2011, 15:50

Andy123 pisze:Są chyba oryginale, ale mam z nimi problemy bo były już 2 albo 3 razy przetaczane i po paru miesiącach znowu się wykrzywiają.
Tarcze można przetoczyć raz :) i to pod warunkiem że po takim zabiegu nie zejdą poniżej dopuszczalnego minimum , no chyba że lubi się ekstremalne sporty i jazdę na tzw. "listkach" :) . Kolego zmień tarcze i pozbędziesz się problemów.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#66 Post autor: Harry200 » 02 gru 2011, 16:51

Miałem tak ostatnio z jednym terenowym amerykańcem,po ruszeniu ok a parę mocniejszych hamowań i kierownicą zaczynało telepać.Na zimnej tarczy było 0.03,, a na gorącej 0.6mm.Założyłem Gościowi nowe tarcze i problem ustąpił..

Ynda123
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 06 kwie 2011, 15:05
Lokalizacja: Żory
Model:

#67 Post autor: Ynda123 » 05 gru 2011, 10:30

Szuwarek pisze:
Andy123 pisze:Są chyba oryginale, ale mam z nimi problemy bo były już 2 albo 3 razy przetaczane i po paru miesiącach znowu się wykrzywiają.
Tarcze można przetoczyć raz :) i to pod warunkiem że po takim zabiegu nie zejdą poniżej dopuszczalnego minimum , no chyba że lubi się ekstremalne sporty i jazdę na tzw. "listkach" :) . Kolego zmień tarcze i pozbędziesz się problemów.
OK. Dziękuje. Zmierzę dla pewności.

Chyba jednak wymiana będzie konieczna.

bart1234
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 26 kwie 2010, 16:46
Lokalizacja: Jaworzno
Model:

#68 Post autor: bart1234 » 29 maja 2013, 19:24

Zagadka!


Od pewnego czasu mam problem z drganiem kierownicy przy hamowaniu.
Owe drganie nie występuje za każdym razem.
Tarcze TRW zostały wymienione 3 razy na gwarancji i problem jest nadal.
Sprawdziłem zawieszenie i nic, uszkodzona była półoś.
Po jej wymianie drgania są dalej.

Dzisiaj odebrałem auto z ASO gdzie wszystko sprawdzano, zawieszenie OK, tarcze Ok,
piasty OK.
Czy ktoś wie co to może być lub miał podobny problem?

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#69 Post autor: adam » 29 maja 2013, 21:00

Witam,Zamień kolego koła przod - na tył.Miałem podobny problem z oponami.Po wymianie 2-ch sztuk - ok.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5203
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#70 Post autor: Tunio999 » 29 maja 2013, 21:04

bart1234 pisze:Od pewnego czasu mam problem z drganiem kierownicy przy hamowaniu.
Poczytaj tutaj może pomoże: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12698
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

bart1234
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 26 kwie 2010, 16:46
Lokalizacja: Jaworzno
Model:

#71 Post autor: bart1234 » 29 maja 2013, 21:18

hmmm.
Prawdopodobnie podczas zmiany tarcz (3 razy, w krótkim okresie czasu)
nie został&#299; zmienione klocki.
Czy to może być przyczyną?
Tarcze były sprawdzane i nie są pokrzywione.

Bartez
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#72 Post autor: Bartez » 31 maja 2013, 23:29

Piasty były sprawdzane na okoliczność bicia czy tylko stwierdzono brak luzów na łozyskach? klocki odpadają.

bart1234
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 26 kwie 2010, 16:46
Lokalizacja: Jaworzno
Model:

#73 Post autor: bart1234 » 20 cze 2013, 21:58

Wymieniłem klocki i tarcze na orginalne GM i problem ustąpił.
Dziwne poprzednie tarcze były TRW i Brembo (wymieniane 3 razy na gwarancji)
właśnie z powodu bicia.
Dziękuje wszystkim za sugestie.

koszalin11
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 26 cze 2013, 20:13
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#74 Post autor: koszalin11 » 22 sie 2013, 20:44

U mnie też biło niesamowicie przy hamowaniu. Wymieniłem wszystkie cztery tarcze razem z klockami, porządne czyszczenie piast i zacisków i jak ręką odjął. Cały komplet z Mikody. Co ciekawe do wkręcania tylnych tłoczków użyłem klucza do przykręcania tarcz w szlifierce kątowej-rozstaw pasuje idealnie :D

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#75 Post autor: Zdenek2007 » 22 sie 2013, 20:54

bart1234 pisze:Wymieniłem klocki i tarcze na orginalne GM i problem ustąpił.
Dziwne poprzednie tarcze były TRW i Brembo (wymieniane 3 razy na gwarancji)
właśnie z powodu bicia.
Dziękuje wszystkim za sugestie.
Ciekawa sprawa! Godne zastanowienia czy jest to jednostkowy przypadek a może jakość TRW i Brembo spada na łeb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”