[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
koszalin11
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 26 cze 2013, 20:13
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#76 Post autor: koszalin11 » 22 sie 2013, 20:58

Zdenek2007 pisze:
bart1234 pisze:Wymieniłem klocki i tarcze na orginalne GM i problem ustąpił.
Dziwne poprzednie tarcze były TRW i Brembo (wymieniane 3 razy na gwarancji)
właśnie z powodu bicia.
Dziękuje wszystkim za sugestie.
Ciekawa sprawa! Godne zastanowienia czy jest to jednostkowy przypadek a może jakość TRW i Brembo spada na łeb.
Tez słyszałem coraz gorsze opinie o jakości tych firm dlatego zaryzykowałem i zakupiłem Mikody. Czas pokaże czy dobrze zrobiłem. :/

Bartez
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#77 Post autor: Bartez » 24 sie 2013, 22:17

Mikoda produkuje tarcze dla Brembo... ,TRW raczej się nie skiepściło tylko nie każdemu chce się oczyścić porządnie piasty.
P.S Gwarancje wszystkie uznane?

kylu
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Lokalizacja: Bolesławiec-Chevenez
Model:

#78 Post autor: kylu » 11 maja 2014, 10:35

Witam! podłącze sie tutaj z tematem drgań na kierownicy;
jak u wiekszosci mi też sie pojawił ten problem około 130 k|h
tarcze + klocki przód tył nowe ,chociaż nie wiem czy tu jest problem, poniewaz drgania wystapiły gdy zmieniłem na letnie
wyważyłem tak jakby mniej, ale dalej są, raz są ,raz nie
wulkanizator powiedział ,że opony są wyząbkowane ,a mają dopiero jeden sezon i nie wiem co z tym fantem teraz poczynic
drążki i końcówki dopiero co zmieniłem problem może byc gdzie indziej; ponieważ wydaje mi się, że zagłówek fotela pasażera sie trzęsie, a wczesniej nie rzucało mi sie to w oczy
a przy odpalaniu zagłówek trzesie sie bardziej jak podczas jazdy
może miał ktoś z was tak
pozd!!!!!!

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#79 Post autor: adam » 11 maja 2014, 10:47

Witam.Miałem podobne objawy przy zamontowanych na tylnej osi oponach nalewanych. Drgania przenosiły się na przód przy prędkości 130-150 km/h.Zamień koła - przód na tył i zobacz czy będzie różnica .Wyząbkowane opony ewentualnie tylko na tył.Pozdrawiam.

kylu
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Lokalizacja: Bolesławiec-Chevenez
Model:

#80 Post autor: kylu » 11 maja 2014, 11:10

właśnie zamieniłem tyl przód tak jaby troche pomogło, ale te trzesace zagłowki mnie mączą
jeszcze;bede w domu założę zimówki i zobacze czy prblem wystepuje zanim cokolwiek zaczne szukac!

czarny
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2013, 21:58
Imię: Bartosz
Lokalizacja: wieluń
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI 120KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTI
Plec:

Drgania

#81 Post autor: czarny » 11 gru 2017, 22:12

Witam
Może wy mi poradzicie co może być powodem mojej usterki. Od pewnego czasy zmagam sie z drganiami na kierownicy oraz na nadwoziu powyżej 120km/h kiedy skręcę kołami. Po zdiagnozowaniu okazało się że wewnętrzny przegub na długiej półosi lata w poprzek na frezach zaraz za podpora oraz że śruba na czpieniu przegubu zewnętrznego była odkręcona. Po założeniu nowej półosi kpl od skrzyni aż do koła problem dalej występuje. Poradźcie mi jeżeli możecie

Awatar użytkownika
Sebu$
Zafiromaniak
Posty: 6140
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B OPC + BRC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

Drgania

#82 Post autor: Sebu$ » 12 gru 2017, 07:58

sparwdzałeś wyważenie kół ?
Może potrzebne będzie doważenie dynamiczne na samochodzie, aby objawy znikły.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1585
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[B]drgania podczas jazdy

#83 Post autor: Ostap » 12 gru 2017, 11:18

Niestety też męczą mnie te objawy powyżej 120.
Koła w moim przypadku odpadają ponieważ zakładałem już z 4 inne zestawy. Teraz powyżej 150 rzuca cała kabiną. Mój przegub na długiej półosi też średnio wygląda lecz jak czytam wyżej nic to nie pomaga.

Może trzeba jechać na lepszą wyważarkę?
Ktoś poleci w wawie?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 540
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

[B]drgania podczas jazdy

#84 Post autor: Mawerix » 12 gru 2017, 19:09

A tarcze hamulcowe macie proste :?:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1585
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[B]drgania podczas jazdy

#85 Post autor: Ostap » 12 gru 2017, 20:13

Moje tarcze niby mają ze 3 lata ale przy żadnej prędkości nie odczuwam przy hamowaniu jakiegokolwiek dyskomfortu. Tylne mam nowe.

Czasami mam tak, że jak jadę po łuku to drgania ustępują. W sumie to zawsze tak jest.


Przy robieniu zbieżności wykryto kończące się gumy tylne na wahaczu. Ma to wpływ na drgania?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 22:33 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
celius
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 29 wrz 2017, 17:44
Imię: Przemas
Lokalizacja: Oborniki / WLKP
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTR

Wibracje kierownicy przy większych prędkościach

#86 Post autor: celius » 26 kwie 2018, 20:10

Witam.

Od pewnego czasu mam wibracje zaczynające się przy ok 110 km/h. Wyważenie kół wykluczam - to samo na stalówkach + zimówki, alu + stare letnie i teraz alu i nówki letnie. Tarcze ok, hamuje bez bicia i ściągania. Na przeglądzie stwierdzono, że zawieszenie sztywne. Dziś mój mechanik potwierdził, ze wszystko sztywne. To do czego ewentualnie mógłby się przyczepić to tuleje wahaczy, ale czy to byłoby powodem ?? obie poduszki silnika nowe, zresztą na luzie wibrację nie ustępują

Wibracje są dość wyczuwalne, ale np przy 140km/h jedzie prosto, nie ściąga, tylko te drgania. Czasami wibracje zanikają np. podczas skręcania, czasami wibracje pojawiają się i nagle znikają. Czemu się tutaj jeszcze przyjrzeć ?? Jak np. sprawdzić stan przegubu wewnętrznego ??

Wszelkie rady mile widziane.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 540
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

[B]drgania podczas jazdy

#87 Post autor: Mawerix » 27 kwie 2018, 10:15

Skoro ma uwagi do tuleii wahaczy to pewnie trzeba wymienić.
Ja wczoraj wymieniłem sworzeń wahacza, miał luzy i czasem występowały drgania przy prędkości 120-140km i przy hamowaniu z większej prędkości.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Plec:

Wibracje kierownicy przy większych prędkościach

#88 Post autor: basti_seba » 27 kwie 2018, 11:07

celius pisze:
26 kwie 2018, 20:10
Witam.

Od pewnego czasu mam wibracje zaczynające się przy ok 110 km/h. Wyważenie kół wykluczam - to samo na stalówkach + zimówki, alu + stare letnie i teraz alu i nówki letnie. Tarcze ok, hamuje bez bicia i ściągania. Na przeglądzie stwierdzono, że zawieszenie sztywne. Dziś mój mechanik potwierdził, ze wszystko sztywne. To do czego ewentualnie mógłby się przyczepić to tuleje wahaczy, ale czy to byłoby powodem ?? obie poduszki silnika nowe, zresztą na luzie wibrację nie ustępują

Wibracje są dość wyczuwalne, ale np przy 140km/h jedzie prosto, nie ściąga, tylko te drgania. Czasami wibracje zanikają np. podczas skręcania, czasami wibracje pojawiają się i nagle znikają. Czemu się tutaj jeszcze przyjrzeć ?? Jak np. sprawdzić stan przegubu wewnętrznego ??

Wszelkie rady mile widziane.
Koła wyważane na zwykłej wyważarce. U siebie przerabiałem w ZB wielokrotnie.

Biło cały czas, szukałem dlaczego, doradzono, żebym pojechał do firmy która wyważa przy użyciu flansz, takich jak w linkach poniżej.

Koło, nie jest złapane jedną śrubą na środku, tylko pięcioma śrubami, tak jak do piasty oryginalnie.
Od tej pory jest super. Zjeździłem wiele wulkanizatorów, po każdej wizycie biło. Dopiero takie wyważenie pomogło, jeździłem tam potem co sezon. Zero problemów.

https://www.wegasklep.pl/18267-large_de ... wb1024.jpg
http://allegro.pl/plyta-centrujaca-doci ... 19790.html

Awatar użytkownika
Sebu$
Zafiromaniak
Posty: 6140
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B OPC + BRC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

[B]drgania podczas jazdy

#89 Post autor: Sebu$ » 27 kwie 2018, 17:54

tak jak pisałem wcześniej .... wyważyć koła na samochodzie - wyważanie dynamiczne - zero problemów

tak to wygląda :
SpoilerPokaż
SpoilerPokaż
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Plec:

[B]drgania podczas jazdy

#90 Post autor: basti_seba » 27 kwie 2018, 23:06

Ja pisałem o czymś innym. Wyważanie na aucie to jeszcze innna sprawa.
Wyważanie w moich warsztacie to złapanie koła do wyważarki na 5 śrub, czy ile ich tam jest w różnych autach, a nie jedną dużą na otworze centrującym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”