[B]Wentylator nawiewu wnętrza.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
automaniak80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2012, 16:23
Lokalizacja: rzeszów
Model:

#61 Post autor: automaniak80 » 09 maja 2012, 15:14

hehe trzeba ale chyba panel naprawić.

pawelszym
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 08 lip 2012, 11:51
Lokalizacja: Kłodzko
Model:

Rezystor dmuchawy zafira B

#62 Post autor: pawelszym » 22 lip 2012, 16:48

Witam.
Jak w temacie.
Gdzie się znajduje rezystor dmuchawy ZB 1.9 CDTI
Nawiew po zgaszeniu samochodu i wyciągnięciu kluczyka nie wyłącza się.
Proszę o szybką Odpowiedź

Michal83
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 14 gru 2010, 21:15
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#63 Post autor: Michal83 » 11 mar 2013, 20:55

Mam jeszcze pytanie odnośnie przekaźnika, który steruje wentylatorem nawiewu. Występuje on na schemacie przekaźników i ma nr 7. Ktoś z Was wrzucił w tym poście zdjęcie skrzynki przekaźników z pod maski, tam tego przekaźnika nie było :evil: . U mnie jest ten sam problem, czy ktoś z Was doszedł do tego, który to może być przekaźnik?

Pozdrawiam

marzena
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: ruda śląska
Model:

brak nawiewu

#64 Post autor: marzena » 25 sty 2014, 17:46

Witam,

proszę o pomoc w sprawie nawiewu. Otóż gdy chcę włączyć ogrzewanie na 1,2,3 to nie działa wogóle a na 4 tylko leci zimny nawiew. Co jest grane? Proszę o pomoc.
marzena

drahe
Mieszkaniec
Posty: 430
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#65 Post autor: drahe » 27 sty 2014, 10:49

Rezystor dmuchawy do wymiany.Sporo tematów jest o tej usterce.
Tak to wygląda link

Swojtek69
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2014, 08:03
Lokalizacja: Oleśnica
Model:

#66 Post autor: Swojtek69 » 28 maja 2014, 20:52

Witam!
Mam problem z wentylatorem nawiewów z mojej Zafirze B ( rocznik 2005, 120 KM) . Zaczęło się od tego ,że wentylator zaczął działać tylko na 4 biegu. Po wymianie rezystora regulacji wentylatora ( tak to się chyba nazywa ) było dobrze przez ok. tydzień i znowu to samo. Kolejna wymiana rezystora regulacji wentylatora bo myślałem, że może trafił się jakiś wadliwy. Niestety po miesiącu znowu padaczka i to samo. Po rozmontowaniu wentylatora, elektryk powiedział ,że prawdopodobnie jest uszkodzony silnik ( chyba uzwojenie) bo podaje za wysokie napięcie na rezystor co powoduje jego nadmierne nagrzewanie a w efekcie przepalenie. W związku z tym okazało się, że należałoby wymienić cały wentylator ale tu pojawił się problem : zamienników nie ma a oryginał w serwisie kosztuje bagatela ok. 1800 zł!!!. Używanych praktycznie nie ma a i tak się ich boję, żeby się nie okazało, że za kilka tygodni czy miesięcy też padnie i cała zabawa od nowa. Podobno we Wrocławiu jest jakiś zakład, który naprawia takie silniki. Czy ktoś w forumowiczów może ma jakieś namiary na taki zakład we Wrocławiu lub okolicach ? A może ktoś miał taki przypadek i rozwiązał go inaczej?

marwin
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Kraków
Model:

#67 Post autor: marwin » 20 cze 2014, 16:22

Witam dopnę się do tematu, wczoraj w pracy w wolnym czasie postanowiłem odgrzybić klimę, miałem zakupiony środek zgodnie z instrukcją zapsikałem kratki nawiewu włączyłem nadmuch i pracowało przez pół godziny. Na drugi dzień pojawił się problem mianowicie wentylator nadmuchowy działa tylko na 4 biegu. Proszę o pomoc i jakieś sugestie. Przypuszczalnie rezystor ale każdy wcześniej opisuje że były jakieś objawy zwalniał przerywał, a u mnie nic po prostu z dnia na dzień przestał działać na trzech biegach.

dampat
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#68 Post autor: dampat » 20 cze 2014, 16:50

sprawdź rezystor i będziesz pewny u mnie też kiedyś z dnia na dzień przestał działać nawiew choć był to astrze

marwin
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Kraków
Model:

#69 Post autor: marwin » 21 cze 2014, 08:09

A da się sprawdzić czy trzeba podłożyć sprawny?

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#70 Post autor: prymus2103 » 21 cze 2014, 08:32

Jeżeli pracuje tylko na 4 biegu to 100 % opornica zdechła , patrząc po opisie to masz manual możesz sobie kupić coś jak tu , ja już do kilku aut brałem w tej firmie działają bez problemu -> http://www.ve-ga.pl/product-pol-6797-Op ... chawy.html
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#71 Post autor: szymon1977 » 27 wrz 2015, 00:27

Klimatyzacja manualna, Zafira B 1.6, 2005

Nie działa wentylator na żadnym biegu, za to po podłączeniu "na krótko" bez problemu. Wszystkie pozostałe funkcje panelu działają.

Po sprawdzeniu metodą gaz+hamulec wyszły mi następujące błędy:
65070 - nie wiem co to
148206, 148207 - to coś od nawiewu
161450, 161600 - a te dwa to od immobilisera.

Co jest grane i jak się upewnić, że własnie to?


EDIT

Ps. A jaj wyjacy panel sterujacy ukladem wentylacji i rezystor?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 16:05 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#72 Post autor: Bodek » 27 wrz 2015, 10:09

szymon1977 pisze:.....
65070 - nie wiem co to
.......
P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#73 Post autor: szymon1977 » 28 wrz 2015, 01:27

Dzieki... a moze przetlumaczyc na chlopski?

I jeszcze jedna usterka - nie dziala gniazdko zapalniczki to obok lewarka od biegow. Czy to wszystko laczy sie w jedna calosc?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 430
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#74 Post autor: drahe » 28 wrz 2015, 11:23

Na pewno nie łączy.
Co do zapalniczki sprawdź bezpiecznik z tyłu FR29.

Na krótko sprawdziłeś silniczek dmuchawy podpinając bezpośrednio napięcie 12V na wtyczce?
Spróbuj wyciągnąć panel klimatyzacji i doprowadzając napięcie 12V do odpowiednich pinów złącza XC41 sprawdzasz wszystkie biegi dmuchawy.
Tym sposobem wykluczysz: okablowanie opornik dmuchawę (już sprawdzony)
Podejrzewam że jednak problem jest w opornicy nie ma przejścia na ostatnim oporze od najwyższego biegu dlatego nie działa żaden.

Złącze XC41 to te wąskie prostokątne 5 pinowe.

Żeby zdemontować panel klimatyzacji musisz wyciągnąć radio (4 gwoździe jak nie masz wyjmaków)

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#75 Post autor: szymon1977 » 28 wrz 2015, 18:24

Czyli trzy usterki...

Jutro bede mial chwilke zanim zabiore sie do pracy zasadnicze pytanie:
1).Czy przed odpieciem panela i radia mam odlaczac akumulator?
2). Czy po odlaczeniu panela i radia bede mofl normalnie jechac samochodem?
3). Czy po takich operacjach konputer nie zacznie mi platac figli?
.....
Stawiasz na opornice - co to takiego, jak sie do tego dobrac i ile to kosztuje?

Klimatyzacja manualna takze z tego co czytalwm jezeli bylby to rezystor to dzialolo by na 4 biegu a nie dziala.

Ps. Poodlaczony na krotko dziala.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 18:41 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”