[B]Wentylator nawiewu wnętrza.
Żeby nie zakładać nowego wątku proszę o poradę.
Muszę wymienić u siebie jeża - Zafira B 1,9 CDTI 100KM wersja z klimatronikiem.
Po wymontowaniu jeża mam numer GM 90 566 802
Szukam części w różnych sklepach i aukcjach i często jest napisane, że jest to część do wersji bez klimatronika.
Pytanie czy są błędy na aukcjach czy u siebie miałem zamontowanego złego jeża ?
Dodam że nie było problemu z nawiewem od zakupu auta (już 3 lata).
Proszę o info bo jutro gdzieś na szrocie bym chciał kupić oryginalną używkę tylko nie wiem z jakim numerem szukać.
Muszę wymienić u siebie jeża - Zafira B 1,9 CDTI 100KM wersja z klimatronikiem.
Po wymontowaniu jeża mam numer GM 90 566 802
Szukam części w różnych sklepach i aukcjach i często jest napisane, że jest to część do wersji bez klimatronika.
Pytanie czy są błędy na aukcjach czy u siebie miałem zamontowanego złego jeża ?
Dodam że nie było problemu z nawiewem od zakupu auta (już 3 lata).
Proszę o info bo jutro gdzieś na szrocie bym chciał kupić oryginalną używkę tylko nie wiem z jakim numerem szukać.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16449
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 76339.html
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... t-1-3-1218
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40 ... 2&_sacat=0

http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... g=90512510
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... t-1-3-1218
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40 ... 2&_sacat=0

http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... g=90512510

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16449
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
Może to być stary nr części - numery tych samych części zmieniają się w katalogu co jakiś czas.
Pytałem w ASO dlaczego zmieniają nr części, ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi
Pytałem w ASO dlaczego zmieniają nr części, ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi


"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 944
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Zafira B Sport
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Plec:
Jeśli wirnik jest łożyskowany na łożyskach ślizgowych, to takie psiknięcie na jakiś czas powinno pomóc. Nie wiem jak to wygląda. Ale jeśli da się rozebrać, to najlepiej nałożyć smaru stałego.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
- Kontakt:
Mały foto reportaż z przeprowadzonego smarowania wentylatora kabiny operacja się udała pacjent przeżył
nie ma już cichego popiskiwania na wolnych obrotach. Zajęło mi to około dwóch godzin.
było by szybciej jednak postanowiłem nie tylko nasmarować ale i przeczyścić cały wentylator oraz kanały powietrzne z 10 letniego kurzu + odgrzybienie klimy...
Żeby dostać się do wentylatora trzeba zdemontować schowek i plastikową rurkę nawiewu na nogi pasażera (przygotowania takie jak do wymiany filtra kabinowego)
Potrzebne narzędzia to; śrubokręt gwiazdka Torx T20, użyte materiały; zmywacz do hamulców, smar, olej na łożysko dexos2
i woda z mydłem.

Odkręcamy jedną śrubkę i odchylamy blokadę.

Wentylator obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ażeby zwolnić go z zatrzasków.

Tak wygląda po wyjęciu.

Żeby dostać się do silnika odkręcamy dwa torxy, następnie wyciągamy silnik wraz z wiatrakiem z obudowy. Uwaga, idzie opornie bo obudowa w środku ma 3 elementy gumowe które trzymają silnik.

Na wcześniej oczyszczone łożysko kilka kropel oleju żeby je nasmarować, ja podłączyłem wentylator do prądu żeby rozprowadzić olej rozgrzać i rozprowadzić w łożysku (prąd z samochodu z kostki zasilającej wentylator po zapłonie
)

i trochę smaru na dno obudowy wentylatora tam gdzie siedzi łożysko (z olejem), oryginalnie był tam jakiś smar ale troszeczkę i pół na pół z kurzem

Skala trudności od 0 do 10 - 3.

było by szybciej jednak postanowiłem nie tylko nasmarować ale i przeczyścić cały wentylator oraz kanały powietrzne z 10 letniego kurzu + odgrzybienie klimy...
Żeby dostać się do wentylatora trzeba zdemontować schowek i plastikową rurkę nawiewu na nogi pasażera (przygotowania takie jak do wymiany filtra kabinowego)
Potrzebne narzędzia to; śrubokręt gwiazdka Torx T20, użyte materiały; zmywacz do hamulców, smar, olej na łożysko dexos2


Odkręcamy jedną śrubkę i odchylamy blokadę.


Wentylator obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ażeby zwolnić go z zatrzasków.

Tak wygląda po wyjęciu.

Żeby dostać się do silnika odkręcamy dwa torxy, następnie wyciągamy silnik wraz z wiatrakiem z obudowy. Uwaga, idzie opornie bo obudowa w środku ma 3 elementy gumowe które trzymają silnik.

Na wcześniej oczyszczone łożysko kilka kropel oleju żeby je nasmarować, ja podłączyłem wentylator do prądu żeby rozprowadzić olej rozgrzać i rozprowadzić w łożysku (prąd z samochodu z kostki zasilającej wentylator po zapłonie


i trochę smaru na dno obudowy wentylatora tam gdzie siedzi łożysko (z olejem), oryginalnie był tam jakiś smar ale troszeczkę i pół na pół z kurzem


Skala trudności od 0 do 10 - 3.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 08:50 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.