[B]Co z normami spalin po usunięciu DPFa ???

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

[B]Co z normami spalin po usunięciu DPFa ???

#1 Post autor: Anony Mous » 14 lis 2010, 20:48

MieHor pisze:oczywiście można doraźnie przynajmniej w naszych warunkach kombinować, ale jak długo to się okaż
No właśnie, czy ktoś się orientuje jak wygląda kwestia "wyrwania chwasta" od strony prawnej, tzn. jakie konsekwencje w Polsce mogą ewentualnie spotkać użytkownika auta z przekroczonymi parametrami emisjii spalin? Czy jest to jakoś sprawdzane (bo przy badaniu technicznym nie doświadczyłem)?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:35 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#2 Post autor: MieHor » 14 lis 2010, 21:00

Jeśli rzetelnie będzie przeprowadzone badanie techniczne, to z powodu przekroczenia emisji spalin w najgorszym przypadku nie będziesz miał przedłużoną ważność przeglądu, ale u nas to na razie chyba tylko teoria

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#3 Post autor: MieHor » 14 lis 2010, 21:03

Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego - to chyba jasne.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#4 Post autor: heko » 14 lis 2010, 21:20

...za co?...za brak "chwasta"?..w Polsce?..chyba żartujecie :mrgreen: ...nie ma takich przepisów...jedyne co to jeśli pozostawiałbyś chmurę jak Stefan Batory..może wtedy... 8)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#5 Post autor: MieHor » 14 lis 2010, 21:25

heko, z całym szacunkiem dla tego co robisz, ale w PL też obowiązują normy emisji, tylko jak w wielu innych przypadkach obowiązywania przepisów prawa są one przynajmniej jeszcze martwe

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#6 Post autor: heko » 14 lis 2010, 21:38

...mówimy o konsekwencjach usunięcia "chwasta"...a takich na razie w Polszy niet ;) ...poza tym kto powiedział że auto bez DPF dymi...zdarzają się tylko małe bąki...ale to z powodu działalności EGR albo niesprawności ukł. zasilania...

tico0

#7 Post autor: tico0 » 14 lis 2010, 21:39

MieHor pisze:w PL też obowiązują normy emisji, tylko jak w wielu innych przypadkach obowiązywania przepisów prawa są one przynajmniej jeszcze martwe
Oj nie są martwe..... policja jest wyposażona w specjalne auta do tego celu czyli wyposażone w całą aparaturę kontrolno pomiarową. U nas w Ostrowie też maja takiego poloneza wyposażonego w taki arsenał, co prawda dawno go nie widziałem ale jest, wiem że napewno jest i taki w Poznaniu.... i śmiga.... . Co prawda policja raczej skupia się na "grubszym transporcie" ale od czasu do czasu jest akcja skierowana na osobówki i wtedy jak trafisz na taki patrol i zbadają spalinki to niestety dowodziki lecą.... za wszystko.... :>

Za samo usunięcie "chwasta" nie, ale za nie spełnianie norm przy badaniu tak :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#8 Post autor: Bodek » 14 lis 2010, 21:45

MieHor pisze:U nas w Ostrowie też maja takiego poloneza wyposażonego w taki arsenał, co prawda dawno go nie widziałem
Wszystkie już dawno zgniły i na szrotach stoją :D

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#9 Post autor: MieHor » 14 lis 2010, 21:46

heko, w takim razie zadam chyba podstawowe pytanie: czy dysponujesz wynikami pomiarów emisji spalin po wywaleniu DPF-a i jak one się mają do wyników z przed usunięcia, pytam bo w temacie przewija się tylko sprawa osiągów z hamowni - moc i moment obrotowy, a nic nt. emisji spalin.

tico0

#10 Post autor: tico0 » 14 lis 2010, 21:54

Bodek_K pisze:Wszystkie już dawno zgniły i na szrotach stoją
Nic nie zgniło 8) chodzi tylko o dopuszczenie niektórych urządzeń do legalnego użytkowania.

Jeśli auto jest w "miarę" to u nas babania przejdzie, co innego za zachodnią granicą z ich kochanymi naklejkami..... tam będzie kicha :lol: jak zobaczą dymiącą zosię, a tym bardziej na blachach z Polski.....

zorro
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:57
Lokalizacja: DSR
Model:

#11 Post autor: zorro » 14 lis 2010, 22:36

Po DE możesz spokojnie jeździć tylko musisz pamiętać o tym żeby nie pchać się do centrum
miast bo po wywaleniu DPF-a nie masz już EURO 4 i możesz jeździć w pewnych granicach od centrum - a jesli chodzi o zabieranie dowodów to wyobraźcie sobie TIR-a który rusza ze świateł i za nim nic nie widać tylko czarny dym i one mieszczą się w normie skoro jeżdżą (chyba) - a nie wyobrażacie sobie zośki dymiącej choćby w 50% co te TIR-y no chyba że one maja inna normę?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#12 Post autor: heko » 14 lis 2010, 22:44

MieHor pisze:heko, w takim razie zadam chyba podstawowe pytanie: czy dysponujesz wynikami pomiarów emisji spalin po wywaleniu DPF-a i jak one się mają do wyników z przed usunięcia, pytam bo w temacie przewija się tylko sprawa osiągów z hamowni - moc i moment obrotowy, a nic nt. emisji spalin.
...wiesz...mam w firmie dymomierz...ale w przypadku diesli sprawdza się właśnie zadymienie...a to doskonale widać gołym okiem :P ...oczywiście przed usunięciem nie widać nic...po można zauważyć coś niecoś ...ale dodam że DPF-y montowane poza produkcja..czyli takie dokładane dające euro4 (do których tak a' propos państwo niemieckie dopłacało swoim kierowcom) puszcza chmurki...a badanie przechodzą :P

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#13 Post autor: Anony Mous » 15 lis 2010, 07:57

heko pisze:...wiesz...mam w firmie dymomierz...ale w przypadku diesli sprawdza się właśnie zadymienie...a to doskonale widać gołym okiem
Czyli nie robi się pomiarów emisji spalin przed i po "wycięciu chwasta"?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#14 Post autor: MieHor » 15 lis 2010, 08:29

No chyba w wypowiedzi gosi jest cała prawda ... Mimo wszystko chciałbym poznać rzetelną opinię w sprawie zadanego pytania, bo to co napisał heko to zwyczajny unik.
Ja ze swej strony nie palę się do usunięcia DPF-u, jak na razie nie mam żadnych problemów, co nie oznacza że w bliżej nieokreślonej przyszłości będę również zmuszony z przyczyn czysto ekonomicznych pozbyć się go.

tico0

#15 Post autor: tico0 » 15 lis 2010, 08:37

heko pisze:...wiesz...mam w firmie dymomierz...ale w przypadku diesli sprawdza się właśnie zadymienie...a to doskonale widać gołym okiem
Na "oko" to w szpitalu chyba..... :mrgreen: a nie w tak profesjonalnej firmie, no chyba że prowadzisz szpital :lol: ale wtedy współczuję "twym" pacjentom jak wszystko jest na oko..... :roll: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”