Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#121 Post autor: Grzegorz 73 » 29 maja 2013, 20:27

Wymontuj mieszek ręcznego , odwiń i masz z boku wyłącznik.
grześ

Awatar użytkownika
KrystiaN548
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 30 lis 2012, 09:04
Imię: Krystian
Lokalizacja: Tarnów [ KT 6332A ]
Auto: Opel Zafira Opc 2.0T 1.6v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#122 Post autor: KrystiaN548 » 30 maja 2013, 09:30

juz po problemie kontrolka sie swiecila poniewaz rurka hamulca byla przerdzewiala i dla tego wyciekał plyn hamulcowy

Dange
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 05 lis 2012, 20:33
Lokalizacja: Błonie
Model:

#123 Post autor: Dange » 02 cze 2013, 14:42

pejko pisze:wczoraj wymieniałem linkę ręcznego i mam kilka info, może komuś się przyda. w mojej opc są z tyłu hamulce tarczowe system Lucas.
1. wybrałem linkę włoską cofle nr kat 11.5864 /cena 85 zł/
2. nie polecam polskiej linki Linxa nr kat 32.01.72 z powodu braku harmonijkowych osłon od
strony zacisku.
3 operacja wymiany wymaga kanału /nie trzeba ściągać kół /. należy opuścić wydech- zdjąć 5
ostatnich wieszaków, odkręcić dwie śruby mocujące osłonę termiczną wydechu/.
wymiana zajęła mi 1h spokojnej pracy. potem tylko reg. linki przy dźwigni ręcznego i gotowe.
Nie trzeba ruszać tlumika bo linki wysuwasz z tych rurek a w nich na gorze sa wyciecia przez ktore wychodzi linka oczywiscie bez pancerza :D

[ Dodano: Nie Cze 02, 2013 14:50 ]
Grzegorz 73 pisze:Jakiego producenta linek z czystym sumieniem możecie polecić?
niecałe 2lata temu zakładałem linki jakiejs firmy o krotkiej nazwie ale nie TRW i niestety juz prawa stanela a 1 nie da sie wymienic wiec kupiłem w Fota za 108zł ich firmowe KAGER,zobaczymy ile pochodzą :|

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Plec:

#124 Post autor: matis991 » 27 gru 2013, 14:44

Odgrzewam temat bo myślę że to będzie odpowiedni temat. Mianowicie wymieniłem dziś z tyłu klocki. Strona kierowcy - ręczny działa ale bardzo słabo po zaciągnięciu można kręcić kołem ale tak było też przed wymianą. Strona pasażera ręczny działał. Ze stroną pasażera miałem już problem ze zdjęciem linki ręcznego, ale udało się założyłem nowe klocki, tłoczek wkręcony składam i linka taka krótka że kombinerkami ją wyciągałem z tego peszla i trochę wyszła, udało się złożyć. Problem w tym, że jak zaciągnę ręczny to te "zaciski" i po lewej i po prawej czy jak się to fachowo nazywa (to o co zaczepiam końcówkę linki) nie odbijają same do końca. O ile ten od strony kierowcy idzie ręcznie popchnąć z kanału to od strony pasażera nie ma opcji i jest jakby delikatnie ręczny zaciągnięty. W przypadku jak zaciągnę ręczny i nie odbije rękami tych zacisków to wiadomo auto strasznie ciężko jedzie tzn od razu hamuje. Linki do wymiany?? Może te sprężynki co tam są już nie odbijają?? Jakieś propozycje?? Z tyłu mam tarcze i zaciski bosch.

wesolys
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#125 Post autor: wesolys » 27 gru 2013, 17:53

witam kolego przerabiałem ten sam problem przeciera się plastikowa osłonka na lince i po czasie od wilgoci wewnątrz pancerza zaczyna rdzewieć i się zacina u mnie żadne zabiegi smarowania itp. nie pomogły dopiero wymiana i spokój do dziś.

Awatar użytkownika
in4matik
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 116KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#126 Post autor: in4matik » 04 lut 2017, 00:00

Witam

wygląda na to że czeka mnie wymiana linek od hamulca ręcznego, przyjrzałem się dzisiaj jak to jest zamontowane i na pierwszy rzut oka wygląda na to że trzeba demontować tłumik i osłonę termiczną, chce wymienić całość z pancerzem. Śruby mocujące osłonę termiczną są w fatalnym stanie i na pewno ich nie odkręcę, z pewnością zostaną urwane przy próbie odkręcania. Czy mocowanie tych linek jest daleko za osłoną termiczną, trzeba ją zdejmować całą czy wystarczy lekko odchylić od strony tyłu auta ?
Jak potem przymocować osłonę termiczną ? blachowkrętem ?
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#127 Post autor: tomzam » 04 lut 2017, 08:19

Zmieniałem linkę w zeszłym roku i nie trzeba było demontować ani tłumika ani osłon. Wszystko robiłem na podwórku bez kanału czy podnośnika.

Awatar użytkownika
in4matik
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 116KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#128 Post autor: in4matik » 04 lut 2017, 11:03

Bardzo dziękuję za pomoc. Twój wpis mi tylko uświadomił jakim jestem debilem bo nie mam wyobraźni i wiedzy jak te linki zmienić. W moim aucie linki się chowają pod osłoną termiczną i potem już ich nigdzie nie widać.
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1213
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#129 Post autor: ojciec polak » 04 lut 2017, 14:08

in4matik pisze:Twój wpis mi tylko uświadomił jakim jestem debilem bo nie mam wyobraźni i wiedzy jak te linki zmienić.
Może jest różnica w silnikach diesla i benzynowych....Jak się przymierzałem do wymiany linek to też wyglądało na konieczność demontażu wymienionych wyżej elementów....
Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 14:09 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#130 Post autor: Dziadek13 » 04 lut 2017, 18:15

in4matik pisze:wygląda na to że czeka mnie wymiana linek od hamulca ręcznego
Manual wymiany linki ręcznego.
http://www93.zippyshare.com/v/uRUOaNNR/file.html

Awatar użytkownika
in4matik
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 116KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#131 Post autor: in4matik » 05 lut 2017, 13:15

Witam

Serdecznie dziękuję za podesłany opis wraz ze zdjęciami. Mam dostęp do kanału i postaram się to zrobić bez podnoszenia auta i zdejmowania kół, pomysł z odrutowaniem dźwigienek bardzo dobry. Na zdjęciach widać, że łączenie linek jest bardzo blisko pod osłoną. Ciągle martwię się jednak, że nie odkręcę śrub trzymających osłonę tylko je urwę, próbowałem je przeczyścić, nie widać nawet na nich gwintu, rdza zeżarła wszystko. Będę musiał wymyślić sposób na przymocowanie ponownie osłony termicznej do podwozia.
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#132 Post autor: Dziadek13 » 05 lut 2017, 14:52

Ja przeciołem osłone termiczną tam gdzie jest cięgło i ten rozgałęźnik linek i jest teraz na wierzchu a osłone przynitowałem i teraz mam dobry dostęp wrazie czego jak bym wymieniał znowu linkę.Z resztą inni wcale nie mają tej osłony bo ją wyrzucili i też jeżdżą.

Skasowany użytkownik 6483

#133 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 24 paź 2017, 14:14

Witam kolegów. Jakiś dobry rok temu wymieniłem linke hamulca ręcznego i do tamtego czasu mam z nim problemy. Dziś posprawdzałem tłoczki, wszystko ok. Zaciski działają prawidłowo a ręczny ledwo co ... :x . Dziś wyjałem linkę hamulca i widzę ,że jedna częśc jest dłuższa od drugiej o jakieś 2-3 cm. Ponadto na każdej lince od koła lewego i prawego są cyfry "1" i "2". Czy ktos może mi powiedzieć czy te cyfry cos oznaczają , czy tez można założyć linki obojętnie na które koło nie patrząc na te cyferki oraz na to ,że jedna jest dłuższa a druga krótsza? Muszę kupić druga linkę bo ja mi sie dzis zerwała no chce wiedzieć jak ja prawidłowo założyć bo liczę ,że problem z brakiem ręcznego wreszcie sie skończy. Proszę o poradę o co chodzi z tymi oznaczeniami na linkach?

Kaszol75
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 12 lut 2018, 12:00
Imię: Paweł
Auto: Opel zafira 2.2DTI
Model: A
Oznaczenie silnika: Y2DTR

Hamulec ręczny

#134 Post autor: Kaszol75 » 22 mar 2018, 12:16

Witam.
Mam takie pytanie czy naciąg hamulca ręcznego jest tylko tą nakrętką pod dźwignią, czy przy zaciskach też jest coś do naciągania???

Skasowany użytkownik 23188

Hamulec ręczny

#135 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 » 22 mar 2018, 13:17

Kręcisz nakrętką pod dźwignią ręcznego (bodajże 10 - najlepiej mieć taką długą "nasadkę")
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 13:18 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”