[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kubaroth
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:56
Lokalizacja: Kielce (tymczasowo)
Model:

pytanie o turbinę

#1 Post autor: kubaroth » 24 lis 2009, 21:07

Czy Szanowni Koledzy orientują się, czy w 120 konnym CDTI z końca 2006 jest turbina ze zmienną geometrią czy też nie?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry » 24 lis 2009, 21:19

120 KM nie miało zmiennej geometrii, co do 150 nie jestem pewien, ale już 180 z Saabów miała ;)

Awatar użytkownika
kubaroth
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:56
Lokalizacja: Kielce (tymczasowo)
Model:

#3 Post autor: kubaroth » 24 lis 2009, 21:22

Więc faux pas...Moje pierwsze na tym szacownym forum...Oby więcej nie było :)
Od dzisiaj już zawsze KOLEŻANKI i koledzy bo inaczej widze, że po uszach można dostać :)
Również pozdrawiam siostrę mojej Zafirrry :)

dejna

#4 Post autor: dejna » 24 lis 2009, 21:23

kurcze jedyne co mi sie udało znaleźć to informacja o tym, jakie turbo siedzi w tych zafirkach..., tj. Garrett GT1749MV... poszukam jeszcze


-----edit


widze, zev juz wszystko sie wyjaśniło - pisałem posta i jednocześnie szukałem...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#5 Post autor: MieHor » 24 lis 2009, 21:30

dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html

Awatar użytkownika
kubaroth
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:56
Lokalizacja: Kielce (tymczasowo)
Model:

#6 Post autor: kubaroth » 24 lis 2009, 21:30

Wielkie dzięki za info.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#7 Post autor: Anony Mous » 25 lis 2009, 08:10

Ta informacja powinna rozwiać wątpliwości.
Cytat:
Oba silniki są w dużym stopniu takie same - cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 cm3, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego. Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologie czterech zaworów na cylinder.

Źródło :arrow: http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idartykul=175

Awatar użytkownika
vorny
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 21 lis 2009, 13:10
Lokalizacja: zza winkla
Model:

#8 Post autor: vorny » 25 lis 2009, 13:58

MieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodów :P
Weterynarz zagubionych owieczek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry » 25 lis 2009, 21:56

:oops: :oops: :oops: soróweczka


ale..........

Nie kazdy 120KM miał 8v bo były też 16v zdławione na kompie :!:

dejna

#10 Post autor: dejna » 26 lis 2009, 08:09

vorny pisze:
MieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodów :P

to TUTAJ macie katalog z Waszymi Zafirkami

Jano
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2010, 14:11
Lokalizacja: Kielce
Model:

Turbosprężarka

#11 Post autor: Jano » 19 lut 2010, 14:23

Witam wszyskich. Posiadam zafirę B z silnikiem 1,9 cdti 150km. Od jakiegoś czasu słyszę przy zimnym silniku dosyć głośny gwizd turbiny pomiędzy 1200 a 2000 obrotów silnika. Po zagrzaniu silnika ten gwizd ucicha. Ponadto przy małych obrotach silnika 1000 do 1500 silnik słabo ciągnie, tak jakby go cos dławiło. Po redukcji biegów lub przy wyższych obrotach jest ok. Proszę o informację na ten temat. Czy ktoś z was mial podobne objawy?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: Anony Mous » 19 lut 2010, 15:01

Mam ten sam motor jak Ty.Jak silnik zimny to też słychać świst,gwizd turbo ale bez przesady.Nie ma się czym przejmować.Jak zacznie gwizdać na rozgrzanym to wtedy zacznę się martwić.Gdy silnik jest "mułowaty" przed wstaniem turbiny czyli do ok 1800obr/min to może to świadczyć o niedomykającym się zaworze EGR.Najlepiej odczytać błędy domowym sposobem.Info na forum :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157

Edit:/ Ten problem :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... 39&start=0 w silnikach 150KM też ma duży wpływ na porządne zbieranie się silnika od najniższych obrotów.

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#13 Post autor: otko » 19 lut 2010, 18:27

A ja też mam ten silnik co wy i u mnie silnik gwizda cały czas, czyli jak jest zimny i nawet jak jest ciepły i kazali mi się tym nie przejmować dopóki dopóty czuc że turbo ciągnie. I tak już jeżdze 3 rok i jest ok

Szymon78

#14 Post autor: Szymon78 » 21 lut 2010, 16:52

eee. mi tez słychac lekki gwizd.. ale głównie przy rozgrzanym silniku podczas zdrowego przyspieszania...

miło sie tego słucha :) byłem u mechanika i kazał sie nie martwić...

piorun

#15 Post autor: piorun » 21 lut 2010, 17:21

a podczas zmiany biegów macie takie charakterystyczne "ppszsz"?
mi turbinka też gwiżdze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”