[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
dolarus
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2013, 15:31
Lokalizacja: konin
Model:

#661 Post autor: dolarus » 17 sty 2016, 18:59

jarecki69, Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Uspokoiłeś mnie :D

:piwo:

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#662 Post autor: MARCEL! » 23 sty 2016, 19:41

To mam małe pytanie: jeśli autem przejechałem ok 5 km przy -7 stopniach i przy włączonym ogrzewaniu (ale wyłączona dmuchawa powietrza do kabiny) chłodnica jest ciepła i rurka koło termostatu ciepła (ale nie gorąca) to termostat do wymiany?
Temperatura spada jak mam włączone ogrzewanie (dmuchawa na 4 trybie) trochę poniżej 80 stopni (na wskaźniku). Jak dłużej pojeżdżę to już nie spada.
Na 2 trybie, to w ogóle wskazówka nie spada.
Ogrzewanie takie średnie. W Skodzie Felicii było lepsze (ale tam też mniejsza kubatura auta).
Jeśli będę musiał wymienić to czy termostat BEHR (niby oryginał GM) będzie dobry?
[URL=http://]http://opelczesci.com.pl/pl/p/TERMOSTAT-OPEL-MERIVA-VECTRA-ASTRA-ZAFIRA-1.8-16V-/1125[/URL]
bo coś cena niska (ok 110 zł)
Zamiennik droższy (216 zł)

VERNET - CALORSTAT:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Czy to kwestia sklepu?
Co polecacie?
Wole dołożyć trochę i mieć spokój, żeby to działało.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 19:55 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#663 Post autor: Bodek » 23 sty 2016, 19:58

Jak chcesz sprawdzić termostat, to skręć ogrzewanie na minimum, nawiewy ustaw na minimum i przejedź się autem, po 5 - 7 km auto powinno być nagrzane, a rura od termostatu ma być zima jak termostat nie puszcza ;)

Jak masz nawiewy na 4 i podkręcone grzanie to ściągasz ciepło z silnika - dlatego spada temperatura ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#664 Post autor: MARCEL! » 23 sty 2016, 20:10

To ta rurka z przodu? Taka gumowa co idzie do chłodnicy?:)
Wydaje mi się, że jest ciepła.
A może trzeba oczyścić nagrzewnicę? Tzn. odkamienić...
Generalnie po przejechaniu 10 km z włączonym ogrzewanie pod dywanikami sucho, standardowe miejsce koło pasażera gdzie jest nr VIN w tym okienku sucho, włożyłem rękę z przodu gdzie środkowy tunel (chyba w tych okolicach nagrzewnica) - sucho.
Szyby parują jak jest kilka osób i wieczorem, np. jak słońce to nie parują. Filtr wymieniony, auto odgrzybiane i ozonowane w wakacje.
P.S. Jaki termostat polecacie?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 20:10 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#665 Post autor: Bodek » 23 sty 2016, 20:22

Kup GM lub wahlera

ale najpierw sprawdź - też tak myślałem, a rurka przy 86 stopniach była zimna ;)
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 20:23 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#666 Post autor: MARCEL! » 23 sty 2016, 20:31

Ok, GM tańszy...
Znalazłem Wahler, taki będzie odpowiedni?
http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 7892d.html
Ok 200 zł.
Czy lepiej tańszego GM (Behr)?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#667 Post autor: Bodek » 23 sty 2016, 20:34

MARCEL! pisze:Ok, GM tańszy...
Znalazłem Wahler, taki będzie odpowiedni?
http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 7892d.html
Ok 200 zł.
Czy lepiej tańszego GM (Behr)?
Niby numery pasują - mój mechanik twierdzi, że tylko wahler, ale nie widzę powodu, żeby nie kupić GM-a ;)

Podaj w Inetcarsie VIN - dobiorą
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Skasowany użytkownik 6483

#668 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 24 sty 2016, 00:30

Kolego , zanim cokolwiek kupisz, sprawdź czy musisz kupić bo z tego co piszesz, mam wrażenie ,że masz wszystko w porządku z termostatem. Ja jeżdżę Doblo 1,3 MultiJet i przy tych mrozach jak włączę na III bieg to mi spada temparatura a termostat i tak jest ok. Jeżdżę po mieście i dlatego silnik często chodzi na wolnych obrotach. Tak więc wpierw zdiagnozuj a później kupuj, będzie taniej :piwo:

ja37

#669 Post autor: ja37 » 24 sty 2016, 05:54

Ja też miałbym pytanie.
Silnik z20let OPC 200KM.
Niby powinien mieć temperaturę otwarcia termostatu 91*C.
Ale nawet jak przejade 200km w temperaturze 0, albo mniej, to temperatura jest ok. 88*C.
Nagrzewnica szału nie robi, przy c20ne było wręcz gorąco po przejechaniu 2km, w c20xe może po 3km, tu szału nie mam.
Mam porównanie, bo autem żony - opel escort Mk 7 1,4 8V jadąc do pracy (2,5km) silnik się prawie dogrzewa do normalnej temperatury, u mnie niestety nie, ledwo letnie leci z nawiewu.
Płynu w układzie mam ok 5l, więc nie tak dużo....
Też termostat szmelc?

Latem jakoś temperatura bardzo szybko rośnie, na dystansie do pracy mam te 88*C.

Dodam, że mój silnik zagrzewam na postoju przez jakieś 5 min(czas na fajkę), bo chcę zadbać o turbinę.

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#670 Post autor: Maćku » 24 sty 2016, 07:12

ja37 pisze:opel escort Mk 7 1,4 8V
Cóż to za Opel :lol: ;)


Ja ci powiem tak uważam, że masz nie odpowietrzony układ gdzieś masz bąbel powietrza i nie może on wyjść... ja ostatnio przehulałem Zośkę do 160km/h na (autobahnie :haha: ) i musiałem jakimś cudem dolać płynu chłodniczego, bo uciekło po ponad roku od zalania go teraz mi się dużo szybciej nagrzewa... a nie wierzę w to, że gdzieś mi ucieka płyn bo zaraz bym to wyłapał przez ponad rok czasu
Obrazek

ja37

#671 Post autor: ja37 » 24 sty 2016, 07:39

No u mnie w rodzinie same ople, nawet jakiś szrot opel mercedes się znajdzie ;)

Na 160km/h na razie sobie nie mogę pozwolić, bo docieram silnik.

W sumie budowa obudowy termostatu jest bardzo podobna do c20xe, tam wystarczyło odkręcić czujnik temperatury silnika i tak sie odpowietrzało układ.
Tu ta mała rurka z obudowy termoststu sądzę, że spełnia podobną rolę, czyli bez żadnego odkręcania powinien sie odpowietrzyć.
Ale tak sie nie dzieje, juz wessał mi ok 200ml płynu - musiałem dolać.

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#672 Post autor: Maćku » 24 sty 2016, 08:43

Odpowietrzy się sama sęk w tym że w nagrzewnicach często siedzi w cholerę powietrza w BMW dużo lepiej było to rozwiązane bo na chłodnicy były króciec do odpowietrzenia wystarczyło rozgrzać auto trzymać między 2-3 tysiące obrotów i wsio sie odpowietrzyło w 5 min :mrgreen:

Co marka to patent :>
Obrazek

ja37

#673 Post autor: ja37 » 24 sty 2016, 09:02

grrrrrrr
BMW to mało które mi daje radę :) - po to mam zbudowaną corsę :)
Seryjne M3 ma kłopota na 1/4 ;)
Dotrę silnik, zobaczymy.
Może będzie lepiej.

Tak na boku chcę założyć zewnętrzną chłodnicę oleju, jak było dawniej w gsi, pomoże coś?

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#674 Post autor: MARCEL! » 27 sty 2016, 23:57

Po przejechaniu ok 8 kilometrów (z czego 4 km z włączoną klimatyzacją + ogrzewanie) i 10 minut postoju na biegu jałowym temperatura praktycznie 90 stopni na wskaźniku.
Włączone ogrzewanie na 1 biegu. Jak włączę na max 4 bieg to spada ale jest wyżej niż 80...
Na zewnątrz temperatura 6 stopni.
Rurka gorąca, chłodnica gorąca.
To prawidłowo?

Skasowany użytkownik 6483

#675 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 28 sty 2016, 18:47

Jak najbardziej prawidłowo skoro Ci ładnie i szybko grzeje i trzyma ciepło. Na 4 biegu zawsze troszke spadnie temperaruta , to normalne . Byle by Ci nie spadła do niebieskiej kreski bo to by oznaczało problemy z termostatem a tak...luzik :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”